Blokhut vol met illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
Blokhut vol met illegaal vuurwerk
maandag 20 april 2009 | 15:05 | Laatst bijgewerkt op: maandag 20 april 2009 | 15:06

PUTTEN/ZUTPHEN - Samen met zijn broer had hij een handeltje in illegaal vuurwerk. Ze bewaarden de partijen op volstrekt onverantwoorde wijze in een blokhut in Putten.

W. R. (21) werd daarom veroordeeld tot 120 uur werkstraf, waarvan de helft voorwaardelijk.
De Puttenaar bekende maandag bij de politierechter in Zutphen dat hij in illegaal vuurwerk had gehandeld. In de blokhut werden eind november 2007 onder meer 1460 knalpatronen en 1210 vlinders gevonden. R. had het vuurwerk van bekenden gekocht. Hij zou met de doorverkoop ongeveer vijfhonderd euro gaan verdienen. "Ik dacht: 'Daar kan ik mooi geld mee verdienen'", verklaarde R. Het liep anders, want de broers liepen tegen de lamp. "Het was niet slim. Ik zal het niet weer doen." Drie dagen in de cel hadden indruk gemaakt op de Puttenaar, zo bekende hij. Voor het bezit van het vuurwerk kreeg R. een werkstraf van zestig uur plus zestig uur voorwaardelijk. Zijn broer was al eerder veroordeeld tot 180 uur waarvan de helft voorwaardelijk. De broer had meer vuurwerk in bezit en was al eerder veroordeeld voor gedoe met illegale knallers.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/4847014/Blokhut-vol-met-illegaal-vuurwerk.ece

Back
Bovenaan