Bloemist weet het zeker: In december verkoop ik vuurwerk

Gygabyte

VWC lid
AMERSFOORT - Amersfoorter Bert Veenvliet zegt al enkele maanden bezig te zijn om een vergunning te krijgen voor de verkoop van vuurwerk achter zijn bloemenzaak aan de Woestijgerweg.
,,Ik ga een bunker met onder meer sprinklerinstallatie bouwen.’’ Die zou achter het vuurwerkverkooppunt van de Hubo Bouwmarkt moeten komen.

Hij zegt met de verantwoordelijk milieu-inspecteur van Gewest Eemland in vergevorderd gesprek te zijn over het verkrijgen van de vereiste milieuvergunning. Bij de afdeling bouw- en woningtoezicht van de gemeente gaat Veenvliet een bouwvergunning aanvragen. ,,Wie volgens de regels zo’n bunker bouwt, mag vuurwerk verkopen. Een bedrijf maakt een bouwtekening voor me. Van de brandweer heb ik een mail met eisen waaraan ik ga voldoen.’’

Het Gewest Eemland en de gemeente bevestigen dat Veenvliet zich eerder heeft gemeld voor een bouwaanvraag en een milieuvergunning. ,,Die aanvragen zijn nog niet binnen, maar worden zeker in behandeling genomen.’’

De Amersfoorter wil een opslagbunker voor 6500 kilo en een bufferbewaarplaats voor 2000 kilo realiseren. Zijn zaak gaat er zeker komen, zegt hij. ,,In december verkoop ik vuurwerk.’’ Dat hij zich pal naast het verkooppunt van de Hubo vestigt, is volgens Veenvliet toeval. ,,Ik heb al een bloemenzaak aan het Pieter Stastokerf en wilde er nog één, vanwaar ik ook vuurwerk kon gaan verkopen. Toevallig kon ik aan deze prachtlocatie komen.’’

Veenvliet wil met scherpe prijzen de concurrentie aangaan. ,,Vuurwerk is een product waarmee vanwege de forse winstmarges veel is te verdienen. Voor mij is vuurwerk een hobby, ik ben van jongs af liefhebber. Dankzij mijn goede contacten kan ik redelijke prijzen vragen.’’

http://www.ad.nl:80/amersfoort/2968373/Bloemist_weet_het_zeker_In_december_verkoop_ik_vuurwerk.html

Bedankt voor dit positieve bericht Frans
De man heeft er zin in, en denkt op basis van goede contacten redelijke prijzen te kunnen vragen.
Hij wil de concurrentie aangaan met scherpe prijzen
Goed nieuws voor ons.
Nu nog maar even afwachten of hij dat ook gaat waarmaken.
Ben benieuwd welke collecties hij gaat verkopen.

Hmm als ze dezelfde leuke acties als in Zutphen hebben (en dan wel op voorraad :rolleyes:), dan is het erg interessant natuurlijk..

Zeer mooi om te lezen dit.
Tussen alle slechte berichten door weer eens iets positief.
Hoop dat het hem lukt, zou top zijn natuurlijk.

Back
Bovenaan