Bijna 500 kilo vuurwerk in huis: werkstraf

moontan

VWC lid
Bijna 500 kilo vuurwerk in huis: werkstraf

Gepubliceerd op 07 januari 2008, 18:08
Laatst bijgewerkt op 07 januari 2008, 18:11

LEEUWARDEN -
Een inwoner van Noardburgum (53) had op 22 december 2006 veel illegaal vuurwerk in huis. Hij was er zich niet van bewust dat hij hiermee zichzelf en zijn omgeving in gevaar bracht. De man dacht dat bij een ontploffing hoogstens de garagedeur bij de buren zou liggen. De economische politierechter hield hem maandag voor dat niet alleen de garagedeur een eind zou zijn ,,weggevlogen'', maar dat de muren ook niet meer overeind hadden gestaan.

Uit een ander onderzoek was een tip bij de politie binnengekomen dat de verdachte zich bezighield met de handel in vuurwerk. Achter de werkbank in zijn schuur was onder een blauw kleed een stapel dozen aangetroffen. Op de zolder bevond zich nog meer vuurwerk. In totaal betrof het bijna vijfhonderd kilogram.

De beklaagde had het vuurwerk in een Leeuwarder bar aangeschaft. Hij had er ook in het kroegcircuit weer afnemers voor willen zoeken. Hij had al wat verkocht. De officier van justitie eiste 240 uur werkstraf, drie maanden voorwaardelijke celstraf en 250 euro boete. De politierechter vonniste conform de vordering, met uitzondering van de voorwaardelijke detentie die hij beperkte tot een maand.

Bron:
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article2948482.ece?showComments=all

Dit is toch een straf van niks, wie weet wat die man al heeft verkocht voor die tijd. In mijn ogen komt hij er maar makkelijk van af. Laat ze deze mensen maar eens goed aanpakken in plaats van dat gezeur op legaal vuurwerk.

En dan ook echt een vijftiger he. En maar klagen over de jeugd. Die vijftigers zijn vaak vele malen erger.

:p

Je hebt het helemaal bij het rechte end Jupilerfreak !!!:wink:
50 plussers.....tuig van de bovenste richel !!!!:mad:

Daar moet de regering wat aan doen.
En maar stoken vanaf hun rollator.... triest, heel triest he Moontan :D

Ik eis een (consumenten)vuurwerkverbod voor alle 50 plussers .
Natuurlijk is het deze doelgroep wel toegestaan om spektakelvuurwerk te stoken:)

Ik zal zo direct het nummer van meld Misdaad Anoniem in het topic gaan vermelden ja. Kan men direct aangifte doen tegen al dat "oude tuig" haha.

Ik zal zo direct het nummer van meld Misdaad Anoniem in het topic gaan vermelden ja. Kan men direct aangifte doen tegen al dat "oude tuig" haha.

Hoeft niet meer .....Peter R, de Vries is al op de hoogte gesteld
van deze "rollatorwanpraktijken" (nieuw NL woord):wink:

Back
Bovenaan