Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Photex hoflandplein den haag, 1 met de langste bestellijst toen, later nog rondbezorgt. Dat was in 1973 toen was ik 6,5. Ook Koos Beck was een grote speler te samen met Alleblas rijwielen en uiteindelijk mammoet vuurwerk. zowel me broers als ik kregen van ma allemaal een flinke tas met van alles van toen 25 piek ieder ! te samen met ook nog rapportgeld van pa en oma en opa's had ik naast wat er in de spaarpot ging 35 gulden te besteden dit was een enorm bedrag totaal 60 . Rotjes halen en een mega groot pakket voor een geeltje. later heette dat het Shanghai pakket a 70-80 gulden.

Nu nog steeds idolaat van vuurwerk, waar ook mijn ouders beide liefhebbers van waren.
En zo ook nu onze kinderen.

De eerste keer herinner ik mij nog als de dag van gisteren, al is het al meer dan 30 jaar geleden!
Veneboer in Hoogeveen.

Joh, was een minifietsreparatiezaakje in Winsum waar m'n pa me als jong ventje meenam. Als heel jonge puber moet er een winkel daar geweest zijn... De Noord? Ik weet het niet meer... Als puber werd het later Velting in Sauwerd en Dik in Groningen. Maar welke winkel(s) in Winsum het waren...

Waarom waren het destijds bijna overal veel fietsenwinkels valt me in?
Bij ons alleen al 4 fietsenwinkels in Sittard-Geleen....Weet iemand hoe dat kwam?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan