Biest-Houthakker: Knul (15) blaast brievenbus met vuurwerk op.

densta

VWC lid
De politie heeft vrijdagavond 15 november 2013 omstreeks 22.15 uur op de Kanaaldijk een 15-jarige jongen uit Diessen aangehouden nadat hij op de Vossenhol een brievenbus bij een woning met zwaar vuurwerk had opgeblazen. De knul gaf de vernieling toe, hij wilde stoer zijn tegenover zijn vrienden.

Postactie
Een politieman hield vrijdagavond in een burgerauto toezicht in
de omgeving van de Vossenhol in verband met eerdere vernielingen in de
voorafgaande weken, vermoedelijk gepleegd door jongeren op weg naar een café in
Moergestel. De agent reed achter een groep van circa 15 jongeren en zag nadat
zij een woning aan de Vossenhol gepasseerd waren een rokende uit elkaar gespatte
groene brievenbus op straat liggen. Hij hield de groep staande, na enig
aandringen gaf een van hen, een 15-jarige jongen uit Diessen toe dat hij de
vernieling had gepleegd. De eigenaar van de brievenbus heeft aangifte gedaan. De
dader wordt doorverwezen naar bureau Halt.

Bron:http://alarmeringen.nl/noord-braban...nul-15-blaast-brievenbus-met-vuurwerk-op.html

Zeer goede zaak dat er eens een dader voor zijn vernielzucht wordt aangehouden en hopelijk zijn lesje heeft geleerd of nog gaat leren.

Ik deel jouw hoop dat zeker maar ik heb er geen geloof in,ik denk eerder dat hij door onze softe aanpak er achter komt dat je er goedkoop vanaf komt.

Ik deel jouw hoop dat zeker maar ik heb er geen geloof in,ik denk eerder dat hij door onze softe aanpak er achter komt dat je er goedkoop vanaf komt.

Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt aangezien hij nog minderjarig is, maar het feit staat dat hij de vernieling met illegaal vuurwerk heeft moeten gepleegd, want met legaal blaas je nog geen eens een drol op haha en hij moet zich iig melden bij Halt en dat is een aantekening.

Ja dat is zo sherlock:wink:met onze hollandse pruttel prut maak je nog geen mier bang,maar het zou nog maar zo kunnen zijn dat ze door loslippigheid achter een handelaar komen.toch zijn dit soort vernielingen niet gunstig voor onze hobby vind je niet torr?

het jammere is dat hij nu wel stoer voor z'n maatjes kan doen over het feit dat hij is opgepakt door de politie. Die taakstraffen van bureau halt stellen ook niets voor. Het is maar te hopen dat z'n ouders flink boos op hem zijn en hij voortaan misschien nadenkt voordat hij zoiets achterlijks doet.

En voor de gemiddelde nederlander is "het vuurwerk" de schuldige, en niet de "stumper" die niet weet hoe die er mee om moet gaan

Goed dat hij toch gepakt is! hopelijk leert hij van zijn straf, op die leeftijd zijn de regels nou eenmaal niet anders dan dat hij naar halt moet!

Back
Bovenaan