Bezorgservice vuurwerk

nemmie

VWC lid
wat ik mij afvroeg is of er ook dealers/winkels zijn die vuurwerk bij de consumenten thuis afleveren of erover gedacht hebben?zou dit niet in deze tijd ontzettend handig zijn i.c.m online filmpje kijken,bestellen,betalen en dan thuis bezorgd krijgen?
en zijn er mensen die dit ook makkelijk zouden vinden die geen auto hebben?

vooral als de winkel weinig tot geen parkeer/afhaal ruimte heeft bijv.
of zit je dan met vervoer gevaarlijke stoffen regels enz.

vroeg het mij af.

groet nemmie.

Laatst bewerkt:
Die zijn er wel geweest ja. Maar wettelijk kleven er nogal wat nadelen (obstakels) aan. Een reguliere koeriersdienst of postbode heeft doorgaans geen speciale ADR voor het vervoeren van vuurwerk. Dus is hij, net als iedere andere consument, gebonden aan max. 10kg. Dat schiet voor een bezorger natuurlijk niet op. Klantje voor klantje, 10kg halen, 10 kg brengen, etc ...

Laatst bewerkt:
okee,ja dat dacht ik wel schiet idd niet op dan met dat geheen en weer.
dan zouden ze dus eigenlijk mensen moeten aantrekken die het ADR in bezit hebben en dan met een huurbus oid gaan rijden!

ga trouwens mijn ADR halen binnenkort en heb chauffeursdiploma dus kom maar op met die bijbaan:)

bedankt voor je reactie.

okee,ja dat dacht ik wel schiet idd niet op dan met dat geheen en weer.
dan zouden ze dus eigenlijk mensen moeten aantrekken die het ADR in bezit hebben en dan met een huurbus oid gaan rijden!

ga trouwens mijn ADR halen binnenkort en heb chauffeursdiploma dus kom maar op met die bijbaan:)

bedankt voor je reactie.

Helaas, mannen.

Ook al heb je de vereiste papieren, een vuurwerkwinkel mag enkel en alleen het vuurwerk overhandigen in de verkoopruimte onder de sprinkler installatie !!

het was een goede idee, enkel niet uitvoerbaar.

gr.

edwin

en een blusinstallatie in het voertuig? maargoed dit gaat allemaal zoveel problemen opleveren dat het toch gewoon niet te doen is.

Klopt helemaal wat je schrijft, Edwin. De winkeliers die echter in het verleden bezorgden, deden dit op een niet officiele manier. Ofwel, de "koerier" was officieel "de klant" die dus max. 10 kg meekreeg uit de winkel. Daarna reed hij zijn boodschappen naar de eindklant.

Nadeel is het "heen en weer" karakter van zo'n koeriersdienst. Het levert absoluut niks (extra's) op (hooguit publiciteit). 10kg per rit schiet gewoon niet op. En de politie was er ook niet blij mee, want hoe je het ook wendt of keert: je probeert regels te omzeilen. De handhaving kan het je dan op andere vlakken vrij vervelend maken als ze dat willen. En dat wil je ECHT niet als middenstander. ;)

Cameo

Artikel 2.3.4Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde nadere eisen.

zo staat het precies in de wet

Groeten
Frits

Klopt Frits. Vuurwerkcenter heeft het als laatste een poosje gedaan, met alle risico's van dien. Hij kreeg dan ook regelmatig alle aandacht van de handhaving. Desondanks heeft hij enkele jaren massa's vuurwerk verzonden.

Cameo

Laatst bewerkt:
Hoe zit dat dan met een Pyropack? Ik zie regelmatig consumentenshows waarbij het in een Pyropack word vervoerd. Veel winkels hebben ook wel een Pyropack ter beschikking. Hierin mag dus losverpakt vuurwerk in worden opgeslagen en worden vervoerd.. Vraag me af of je dan als winkelverkoper ook gebonden bent aan de 10KG regel.

Hoe zit dat dan met een Pyropack? Ik zie regelmatig consumentenshows waarbij het in een Pyropack word vervoerd. Veel winkels hebben ook wel een Pyropack ter beschikking. Hierin mag dus losverpakt vuurwerk in worden opgeslagen en worden vervoerd.. Vraag me af of je dan als winkelverkoper ook gebonden bent aan de 10KG regel.

dan zou het idd wel mogen volgens mij,maar dan zit je weer met de aanschaf van die packs en dan is het voordeel ook weer verdwenen helaas.

Pyropack

Jongens, dat gaat gewoon niet werken volgens mij. Het wetsartikel dat Frits citeert spreekt nadrukkelijk van een zorgvuldig "conform de bijlages" ingerichte winkelruimte. Zo'n pyropack is volgens mij alleen handig voor het vervoer van de spullen voor de winkelier zelf of van en naar een demo.

Cameo

Artikel 2.3.4Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte

Lees hier boven, het gaat niet hoe je iets vervoerd, het gaat er om dat het niet mag. Dus een pyropack heeft niets met artikel 2.3.4 temaken

groeten
frits

bij mij wordt het soms wel bezorgd maar dat komt omdat ik iemand ken die in die winkel werkt en het langsbrengt :D

Back
Bovenaan