Bezoek aan Hardix Vuurwerk 03-06-08

Donderdag avond 3 Juni waren wij van Vuurwerkcrew.nl uitgenodigd bij Hardix Vuurwerk te Kampen om over het afgelopen jaar te praten en natuurlijk om het over het komende jaar te kletsen. Wij (Mattenfreak, Lev-he en ik) werden binnen gelaten door Roderick Jager, waarna we in de showroom gingen zitten en onder het genot van wat te drinken een gezellig gesprek hebben gehad.

Het jaar 2007:
2007 was een goed jaar voor Hardix Vuurwerk, ondanks dat het tijdens de verkoopdagen langzaam op gang kwam voor hun gevoel. De eerste verkoopdag was voor hun een rustige dag, en daardoor kregen ze zo hun vraagtekens over hoe het de komende verkoopdagen zou gaan verlopen. De tweede verkoopdag zijn er een paar mensen van Vuurwerkcrew langsgegaan bij Hardix om eens te kijken hoe het daar in z’n werking gaat tijdens een verkoopdag en om een grote fles champagne te brengen aangezien wij in hun folder stonden. Tijdens deze verkoopdag hadden ze het ontzettend druk maar ondanks de drukte liep alles zeer georganiseerd en kregen al hun klanten de bestelde producten perfect op tijd geleverd zoals het hoort.

De laatste verkoopdag was een hele goede dag voor Hardix, voorgaande jaren werden er tot het begin van de middag bestellingen geleverd maar dit jaar verliet de laatste wagen naar een klant in Den Haag om 18.00 het terein. Een goede zaak dus, die de wat minder drukke eerste verkoopdag dubbel en dwars goedmaakte.

Extra opslagbunkers bij Hardix:
Hardix is een bedrijf die elk jaar weer groeit en dus ook toe is aan uitbreiding van het bedrijf. Daarom liggen inmiddels de tekeningen op tafel voor 10 bunkers van elk 50.000 kilo tegenover de al bestaande opslagbunkers met in totaal 450.000 kilo opslagruimte. Dan zou Hardix in totaal een kleine miljoen kilo vuurwerk op kunnen slaan in Kampen, een flinke hoeveelheid dus.

Prijsstijgingen:
Geen enkele importeur ontkomt eraan dat de kosten in China hoger worden en dus het vuurwerk steeds duurder word, ook Hardix heeft last van flinke prijsstijgingen. De prijsstijging verschilt per product, zo zullen er producten zijn die zo’n 15% in prijs zullen stijgen maar ook producten die nog meer zullen gaan stijgen.

Producten die het uit het assortiment gaan:
Dit jaar zijn er redelijk wat producten die uit het assortiment gaan bij Hardix, hier onder de producten die er uit gaan dit jaar:

* de Space Cakes van Havana (pakket met meerdere cakes)
* de Crazy Screamer
* de gehele First Class collectie

De gehele First Class collectie gaat er zoals jullie lezen dus uit, dit merk werd het minst verkocht en ze hebben er dus voor gekozen de hele collectie uit het assortiment te halen.

Nieuwe producten en vernieuwingen:
Dit jaar niet heel veel nieuwe producten bij Hardix, de volgende producten zullen dit jaar nieuw in het assortiment zijn:

* Galaxy, 15sh cake met 100gram PTS. Red/green comet, red crackling
* Wild Geese rockets, 6 pijlen in de stijl van vroeger, met het bekend label
* Doom, 19sh cake met 250gram PTS. Golden tail to golden willow with red star
* Forcefull, 500gram PTS. Red to silver to golden glitter willow
* Triple S, 20sh cake met 250gram PTS. Crackling mine,tail,glitter en brocades
* Victory, pijlen pakket met 10 pijlen
* Jumbo Hoverer, pijlen pakket met 19 pijlen
* Een 2 meter lange mat met enkel dikke knallers eraan
* Black Smith krijgt een nieuwe ‘’Special Edition’’ cake, weer speciaal voor vuurwerk Hol. Zelfde labelstijl als de Fourty Stars van vorig jaar

Verder komt er een geheel nieuwe lijn met 3 pakketten en een pijlen pakket, deze nieuwe lijn zal de Apex Collectie gaan heten. Inhoud van de collectie is de Apex 1, Apex 3, Apex 5 en het pijlenpakket Victory.

Ook zullen de 3 pakketten van het merk Fabulous (pakket I, II en III) worden vernieuwd qua uiterlijk, de inhoud blijft dus het zelfde.

Vragen van de leden:
In het topic ‘’Vragen aan Hardix Vuurwerk’’ hebben jullie de kans gehad om vragen te stellen, die wij dan mee zouden nemen in ons gesprek met Hardix Vuurwerk.

De vragen en antwoorden:

Graag zou ik willen weten of de Eastar uit de First Class Collection dit jaar ook te koop zal zijn.

Verder hoop ik dat de prijs niet nog een keer omhoog zal gaan van dit product, anders zal het voor de meeste mensen niet meer te betalen zijn om dit top product in huis te halen. Gr. Rob

En nog een tweede vraag als het mag.

Bij onze hardix-verkopende-vuurwerkwinkel hadden ze ook erg goede gil-vuurpijlen te koop: de " Crazy Screamer " Aangezien deze pijlen voor de halve prijs te koop waren heb ik het vermoeden dat deze pijlen uit de collectie zullen verdwijnen. Dit zou erg jammer zijn want zulke pijlen vind je nergens.

mijn vraag is nu of hier meer over bekend is: verdwijnen deze pijlen wel of niet?

gr. Rob Goedemoed

De gehele First Class collectie gaat er helaas uit, dus ook de Eastar zal het assortiment verlaten.

Jouw vermoeden was dat deze pijlen er dit jaar uit zouden gaan, dat is inderdaad het geval. De Crazy Screamer zal niet meer terug komen in het assortiment.

Ik heb wel een vraagje: Fourty Stars was gemaakt voor het 40 jarig bestaan van vuurwerk-hol en is volgnes mij nergens anders verkocht.
Gaat deze cake bij andere dealers verkocht worden en/of komt die dit jaar weer terug want dit was echt een topcake!

De Fourty Stars blijft in het assortiment en zal zowiezo weer bij Vuurwerk-Hol verkocht gaan worden. Als andere klanten deze cake in hun assortiment zouden willen hebben is dat mogelijk maar het is nog niet zeker of de Fourty Stars in de folder komt te staan.

Wij willen Hardix Vuurwerk nogmaals bedanken voor hun tijd en uitnodiging om bij te praten, wij kijken uit naar ons volgende bezoek aan Hardix als de nieuwe producten binnen zijn.

:bye:

Laatst bewerkt:
Goed en duidelijk verslag Erik. :thumbsup:
Goed nieuws dat de bunkers zo gaan uitbreiden bijna een miljoen kilo aan vuurwerk is niet niets!
Gelukkig hebben jullie mijn vraag nog kunnen stellen en ben blij dat ik daar een antwoord op heb gekregen.
Ik heb totaal geen ervaring met de producten die eruit gaan en het merk First Class Collection heb ik nog nooit mee gemaakt dus daar lig ik niet wakker van.
De nieuwe producten klinken erg goed, vooral de Wild Geese pijlen ga ik zeker nemen leuk dat de bekende label wordt gebruikt zeker voor de mensen die deze pijlen in hun jeugd hebben gehad. Alle producten vind ik wel goed klinken behalve de mat (Eerst wacht ik natuurlijk op verder info hier ga ik nog niet over oordelen).
En de laatste in het lijstje ja top natuurlijk, nog een cake speciaal voor vuurwerk-HOL waar ik altijd vuurwerk haal.
Al de 2e cake die speciaal voor Vuurwerk-HOL wordt gemaakt door Hardix Vuurwerk, erg goed :D
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe lijn!
Weer top nieuws allemaal van een top merk.

Bedankt voor het delen van de verslag, zijn er ook nog foto's gemaakt?

Er zijn tijdens dit bezoek geen foto's gemaakt, dit omdat er nog niets nieuws was vergeleken met ons vorige bezoek. Bij het volgende bezoek aan Hardix zullen er foto's gemaakt worden van de nieuwe producten etc:)

Foto's van ons vorige bezoek zijn *hier* te vinden.

Er zijn tijdens dit bezoek geen foto's gemaakt, dit omdat er nog niets nieuws was vergeleken met ons vorige bezoek. Bij het volgende bezoek aan Hardix zullen er foto's gemaakt worden van de nieuwe producten etc:)

Foto's van ons vorige bezoek zijn *hier* te vinden.

Ga het zometeen op me gemakje bekijken.
Weet je ook al wanneer je volgende bezoek ongeveer gaat plaatsvinden?
Ben erg benieuwd naar jullie volgende bezoek leuk dat jullie zo vaak vuurwerkimporteurs bezoeken.

Vind het altijd leuk die verslagen te lezen die andere verslagen heb ik ook al 2 of 3 keer doorgelezen :rolleyes:

Bedankt voor weer een goed en duidelijk verslag.
Mooi hoe jullie deze verslagen naar buiten brengen, geen poes pas!

Ook altijd leuk om er bij te zetten hoe het afgelopen jaar is geweest voor de importeurs!

Ben zoals iedereen denk ik wel benieuwd naar de nieuwe producten, maar daar wacht ik gewoon rustig op.

Over 87 dagen begint het zeisoen alweer, gaat snel genoeg voordat we de nieuwe beelden zien.

VWC, bedankt maar weer.

erg mooi verslag weer wat jullie hebben gemaakt en de tijd die jullie er ook steeds instoppen, maar ik moet eerlijk zijn dat ik hardix met het minst goede nieuws vind komen vergeleken met bezoeken bij andere importeurs, zoals een collectie die verdwijnt, prijzen de meer omhoog gaan dan 15% terwijl bij andere importeurs minder dan 15% gaat worden, een klein aantal nieuwe producten maar.

ik ben toch benieuwd tegen het eind van het jaar want het kan nog altijd wat veranderen en hoe het allemaal zal uitpakken.

groetjes kevin

Dat is niet waar *kevin* Andere impoteurs gaan ook wel degelijk omhoog de enige die het niet doet is Marijn ;) op 2 producten na :)

Dat is niet waar *kevin* Andere impoteurs gaan ook wel degelijk omhoog de enige die het niet doet is Marijn ;) op 2 producten na :)

ik zeg niet dat ze niet omhoog gaan ik bedoelde te zeggen dat niet elke importeur 15% of meer omhoog waar hardix het over heeft.

Dat komt omdat de grote jongens vorig jaar al ongeveer 10% verhoging hebben ingevoerd en dit dit jaar ook doen dus zul je idd denken dat ze midner verhogen maar in werkelijkheid verhogen hun het ook gewoon met 15% of meer.

Erg jammer, niet dat de first class collectie eruit gaat, want dat is begrijpelijk, maar de eastar was echt 1 van de betere legale potten die je kon krijgen; al werd de prijs wel belachelijk duur. Maar goed er zal vast wel iets vergelijksbaars te krijgen zijn.

Dat de crazy screamers eruit gaan was ik al bang voor, zal wel te maken hebben met dat de pijlen eigenlijk " TE " goed waren, waardoor ze gevaarlijk konden zijn.....ze bleven maar doorvliegen met hun drie-traps scream haha en dan meestal met een boog, waar de laatste trap recht op mensen af kon vliegen :) crazy but funny.

heel erg bedankt voor de antwoorden en moeite die jullie doen om deze site leuk te houden; op dit moment absoluut de beste vuurwerksite! Werken jullie eigenlijk ook samen met freakpyromaniacs???

groetjes van Rob

De gehele First Class collectie gaat er helaas uit, dus ook de Eastar zal het assortiment verlaten.

Jouw vermoeden was dat deze pijlen er dit jaar uit zouden gaan, dat is inderdaad het geval. De Crazy Screamer zal niet meer terug komen in het assortiment.

mooi verslag hoor. leuk om te horen over de nieuwe producten. best gaaf dat sommige dealers dit nu al bekend kunnen maken. leuk dat jullie de importeurs bezoeken. super!

Crazy Screamer

Crazy Screamer

We hebben de laatste voorraad bij Hardix gekocht en nog genoeg voorradig om iedereen dit najaar weer te voorzien van de Crazy Screamers!! :)

Vanaf december 2008 kan er weer besteld worden:
http://www.macetvuurwerk.nl

Hallo MReuver,

Dat is opzich mooi nieuws, maar jullie wonen nogal ver bij leeuwarden vandaan ;) kom je ze dan brengen? dan bestel ik erg graag bij je ;)

en verkopen jullie ook nog eastar???

gr. Rob

We hebben de laatste voorraad bij Hardix gekocht en nog genoeg voorradig om iedereen dit najaar weer te voorzien van de Crazy Screamers!! :)

Vanaf december 2008 kan er weer besteld worden:
http://www.macetvuurwerk.nl

:bye::bye:
Goed en duidelijk verslag Erik. :thumbsup:
Goed nieuws dat de bunkers zo gaan uitbreiden bijna een miljoen kilo aan vuurwerk is niet niets!
Gelukkig hebben jullie mijn vraag nog kunnen stellen en ben blij dat ik daar een antwoord op heb gekregen.
Ik heb totaal geen ervaring met de producten die eruit gaan en het merk First Class Collection heb ik nog nooit mee gemaakt dus daar lig ik niet wakker van.
De nieuwe producten klinken erg goed, vooral de Wild Geese pijlen ga ik zeker nemen leuk dat de bekende label wordt gebruikt zeker voor de mensen die deze pijlen in hun jeugd hebben gehad. Alle producten vind ik wel goed klinken behalve de mat (Eerst wacht ik natuurlijk op verder info hier ga ik nog niet over oordelen).
En de laatste in het lijstje ja top natuurlijk, nog een cake speciaal voor vuurwerk-HOL waar ik altijd vuurwerk haal.
Al de 2e cake die speciaal voor Vuurwerk-HOL wordt gemaakt door Hardix Vuurwerk, erg goed :D
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe lijn!
Weer top nieuws allemaal van een top merk.

hee monsterking ik heb gehoord dat hardix niet gaat uitbreiden in kampen
ik heb het ook maar gehoord mar als ,t waar is weet ik niet

Back
Bovenaan