Bevrijdingsfeesten 5 mei 2008

moontan

VWC lid
Aan het eind van de Bevrijdingsfeesten in het hele land wordt een stuk minder vuurwerk afgeschoten dan met Koninginnedag. Verschillende websites melden niet veel shows. Maar toch: in een aantal plaatsen is spektakel te verwachten. In ieder geval bij de officiële opening van het Bevrijdingsfestival, om 13.00 uur vanaf de Rotterdamse Erasmusbrug. En bij de sluiting: het jaarlijkse concert op de Amstel in Amsterdam, om ca 22.00 uur. Hier de plekken met vuurwerk op 5 mei:

Amsterdam: sluiting Bevrijdingsfestival, concert op de Amstel, ca 22.00 uur

Dalfsen: feestterrein Esthofweg, 21.30 uur

Emmeloord, lampionnenoptocht 21 uur van ’t Voorhuys; vuurwerk 22 uur, te volgen vanaf de Barkstraat

Hilversum, Lappersveld, 22.30 uur

Rotterdam: Erasmusbrug, start bevrijdingsfeest, 13 uur
Vanaf 1994 heeft iedere provincie zijn Bevrijdingsfestival en ieder jaar is er één van de 13 privincies, waar het officieel begint. Dit jaar is Zuid-Holland aan de beurt. Minister-president Balkenende opent om 13 uur het Bevrijdingsfestival aan de voet van de Erasmusbrug. Hij ontsteekt het bevrijdingsvuur, daarna ontvlamt een groots dagvuurwerk vanaf de Erasmusbrug

Utrecht, park Transwijk: Bevrijdingsfestival, 23 uur

Vught: donderdag 8 mei bestaat de Vughtse Sportclub Prins Hendrik 100 jaar: fakkeltocht naar de atletiekbaan en vuurwerk

Zoetermeer: lampionnenoptocht naar de Markt, vuurwerk 23 uur in Stadshart

Bron:
http://eropuit.blog.nl/algemeen/2008/05/04/bevrijdingsfeesten-afsluiten-met-vuurwerk

bedankt voor de info Fred.

Misschien dat ik even ga kijken in Rotterdam:D
Ben wel benieuwd wat ze nou precies gaan schieten overdag in Nederland :p
Jullie horen het nog wel van me als ik ga ik zal proberen het te filmen :bye:

Laatst bewerkt:
Nog wat meer info. over de dag van Utrecht:

Het Utrechtse Park Transwijk verandert vanaf 12.00 uur in een groots (muziek)festival bij gelegenheid van Bevrijdingsdag. Het festival is gratis toegankelijk en biedt een breed porgramma voor jong en oud. Met onder anderen VanVelzen, Voicst, La Troba Kung-Fu, Leaf en New Cool Collective. Traditiegetrouw wordt de festivaldag om 23.00 uur afgesloten met een groots vuurwerk. De toegang is geheel gratis. Park Transwijk is bereikbaar via de sneltram richting Nieuwegein

En nog een krantenartikel uit de krant Stentor:

Zonnig feest ieder jaar wat groter
door Arjan Bosch. maandag 05 mei 2008 | 03:28

DALFSEN - "Veel kinderen, gezelligheid, mooi weer en totaal geen ongeregeldheden, het feest is dit jaar boven verwachting verlopen." Was getekend, Jan Zwakenberg, voorzitter van de Damovo-feesten.

Hoewel het vuurwerk vanavond nog de lucht in moet en ook vandaag de kermis nog in volle glorie draait, noemt de organisatie de jongste editie van de feesten geslaagd. Klapstuk was het optreden van De Sjonnies, zaterdagavond. Rijendik stonden mensen te wachten om maar een glimp van de familie Ruysdael op te vangen. In een klein uur gooiden de heren klassiekers als Annemarie, Bloody Mary en Roos in je blonde haren de zaal in. Opeengepakt stonden de bezoekers in de zaal, bekers bier gingen al 'crowdsurfend' van mond tot mond. Tijd voor een grotere tent, denkt ook voorzitter Zwakenberg. "Maar je kan beter een wat kleinere zaal hebben, dan een grote zaal die half leeg blijft. Groter wordt de tent volgend jaar sowieso, misschien kunnen we wat schuiven met de ruimte." Naast inwoners van Dalfsen, kwamen ook liefhebbers uit onder meer Nieuwleusen, Hoonhorst, Heino, Lemelerveld en Zwolle op het festijn af. "We hebben bewust niet al te veel reclame voor het optreden gemaakt, omdat we wisten dat De Sjonnies enorm populair zijn. Nu hoefden we nog net geen mensen teleur te stellen. Het was vol, maar nog net niet te vol."

Het mooie weer stemde de organisatie tevreden, de fietstocht op Hemelvaartsdag viel in goede aarde en ook de kinderrommelmarkt op de vrijdag had over een gebrek aan animo niet te klagen. "Daar gaan we volgend jaar zeker weer mee door. Door elk jaar de kermis en het feest uit te bouwen, hopen we steeds meer bezoekers te kunnen trekken. De mensen weten in ieder geval de weg naar de tent te vinden."

Afgelopen dagen werd nogmaals duidelijk dat de veranderde locatie, van het terrein bij Feijen naar de Ankummer Es, haar vruchten heeft afgeworpen. Over geruchten van een nieuw evenemententerrein om en nabij de Vecht, kan Zwakenberg nog niks zeggen. "We zijn in gesprek met de gemeente en we zien wel wat daaruit naar voren komt. Eén evenemententerrein zou wel het beste zijn, dat is duidelijk."

- Vandaag is er vanaf 14.00 tot 22.00 uur nog kermis op het feestterrein. Om 21.30 uur wordt het vuurwerk ontstoken.

http://www.destentor.nl/regio/vechtdal/dalfsen/3079723/Zonnig-feest-ieder-jaar-wat-groter.ece

Ik zorg dat ik zo'n 12 uur/half 1 bij Rotterdam ben ik ben benieuwd :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan