Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vipergq

VWC lid
Ik ga dit jaar aardig uitpakken, maar twijfel of ik vrienden en familie moet vragen om een kleine bijdrage te leveren in de vorm van een potje make (als ze dat willen). Hoe zit dat bij jullie? Betalen jullie alles zelf of maken jullie een potje? En zoja, is dat een echte significante bijdrage of meer voor de vorm?

Alles zelf.
Je moet niet gaan verwachten omdat je zelf groot wilt aanpakken anderen om een bedrag moet vragen om mee te financieren.
Als je dat vraagt denken ze indirect dat ze mee moeten betallen.
Kijk als ze zelf ook vw kopen kan je wel vragen om gezamenlijk collectie op te bouwen.

Dus ja ik betaal alles zelf en laat iedereen mee genieten.:D

Betaal ook alles zelf.
Al jaren ben ik degene die 't meest afsteekt in de straat. Dit jaar bijna niets door de mist.

Hierdoor dachten de mensen in de straat dat ik gestopt was. :bonk:
Nu heeft de buurt een app groep opgericht en gevraagd of ze bij konden dragen.
Dit resulteert in nu in een vrijwillige bijdrage van gemiddeld 30/40 euro per gezin en kan nog aardig oplopen!

Nu dat ik nog zodat de gehele collectie van 19/20 heb gaat mijn budget dit jaar met zeker de helft omlaag.

En kijk ik mede door de bijdrage ook al voor o/n 21/22. Want ze boden ook aan om het verspreid opslaan er van!

Ik zal zeker nooit zelf om een bijdrage vragen. Ik geniet er zelf het meeste van. En als de buurt het ook waardeert dan is dat alleen maar mee genomen.

Mijn vrienden hebben op eigen initiatief allemaal 75 e de man bijgelegd afgelopen jaar. Was toch 425, heb het toen zelf maar verdrievoudigd

ik betaal alles zelf, tot ik afgelopen oud en nieuw zo voor mijn gevoel lekker gestookt had, en echt zeer tevreden was, de dagen erna meerdere envelopjes vond in me bus, van bedankt weer prachtig etc daar zat bij elkaar een zeer leuk bedrag in. daar doe ik het niet voor iedereen mag gratis meegenieten, maar het is toch erg leuk om gewaardeerd te worden met vuurwerk.

Alles zelf.
Je moet niet gaan verwachten omdat je zelf groot wilt aanpakken anderen om een bedrag moet vragen om mee te financieren.
Als je dat vraagt denken ze indirect dat ze mee moeten betallen.
Kijk als ze zelf ook vw kopen kan je wel vragen om gezamenlijk collectie op te bouwen.

Dus ja ik betaal alles zelf en laat iedereen mee genieten.:D
Absoluut niet, dat wilde ik in m’n begin post ook duidelijk maken, ik verwacht niks. Maar er zijn best wat vriendengroepen die samen een potje maken om vuurwerk te halen. Of mensen die 2-3 stookmaten hebben waarmee ze alles afstemmen kwa potten zodat je zelf wat minder eraan hoeft uit te geven, maar toch vuurwerk kan zien die je graag wilt

Betaal ook alles zelf.
Al jaren ben ik degene die 't meest afsteekt in de straat. Dit jaar bijna niets door de mist.

Hierdoor dachten de mensen in de straat dat ik gestopt was. :bonk:
Nu heeft de buurt een app groep opgericht en gevraagd of ze bij konden dragen.
Dit resulteert in nu in een vrijwillige bijdrage van gemiddeld 30/40 euro per gezin en kan nog aardig oplopen!

Nu dat ik nog zodat de gehele collectie van 19/20 heb gaat mijn budget dit jaar met zeker de helft omlaag.

En kijk ik mede door de bijdrage ook al voor o/n 21/22. Want ze boden ook aan om het verspreid opslaan er van!

Ik zal zeker nooit zelf om een bijdrage vragen. Ik geniet er zelf het meeste van. En als de buurt het ook waardeert dan is dat alleen maar mee genomen.

Super gebaar dit, haha gaan zeker wat dikke funke blokken komen dit jaar dan :holland:

In principe betaal ik alles zelf en vind ik het niet erg als bekenden (lees buren of familie) gratis meegenieten.

Afgelopen jaar was qua vuurwerk niet bijzonder vergeleken met wat ik nu al besteld heb (en dan is het jaar nog lang niet voorbij:p) maar als de buren besluiten bij te dragen, dan is dat alleen maar mooi en betekent dat voor 21/22 alleen maar nog dikker en nog meer vuurwerk. Maar ik verlang dat niet van ze. Uiteindelijk koop ik vuurwerk omdat ik dat zelf ontzettend gaaf vind. En als mijn buren dat kunnen waarderen (en dat doen ze!) geniet ik er alleen maar nog meer van.

Laatst bewerkt:
mijn vrouw en kleine betalen ook indirect mee die krijgen namelijk minder zakgeld als ik wat heb gekocht:D

Nee zonder gekheid, ik betaal alles zelf en zal ook nooit aan anderen vragen om een bijdrage. Ik koop het vuurwerk voor mezelf en het boeit me verder ook niet wie mee staat te kijken.

Ik betaal alles zelf! Ik heb weleens wat aangeboden gekregen toen ik nog showtjes schoot in mijn oude woonplaats, maar ik weigerde iets aan te nemen! Ik vond het veels te leuk om elk jaar wat te kunnen stoken voor een groep! Dat leverde mij een reputatie op in positieve zin! Elk jaar met oud en nieuw mocht ik bij iedereen binnen komen en heb zo een hechtere band gekregen met de buurt! Dat was voor mij onbetaalbaar! Ik zag het ook als een investering in sociale bezigheden! Heden betaal ik nog steeds alles zelf! Mijn hobby, dus ook uit mijn portemonnee!

Ik betaal alles zelf, is tenslotte mijn hobby en ik steek dus ook alles aan. Was ik nog een klein beetje bezorgd over hoe dat zou lopen, dat mensen gaan vragen of ze ook even wat mochten aansteken zonder een bijdrage te hebben geleverd maar dat was gelukkig helemaal niet ter sprake. Wel vind ik het leuk als andere wat halen, hoeft niet eens veel te zijn maar gewoon het idee dat je met zijn alle stookt. Die mensen die wel paar potjes hadden genoten ook het meest heel de avond.

Ik heb het altijd allemaal zelf betaald en ondanks dat ik altijd veel publiek trek (toch altijd minimaal 50-75 mensen), op het eind veel geklap en complimenten krijg, heb ik nog nooit van iemand een bijdrage gekregen, zelfs nog nooit op 1 januari hulp aangeboden gekregen om de puinzooi op te ruimen. Dat zette mij toch aan het denken en daarom het besluit genomen om dit jaar een extra grote show te geven en daarna is het over en uit en stook ik alleen nog maar lekker in de avond en na 00:30u wanneer iedereen alweer naar binnen is. Voor mij dus na dit jaar geen show meer. Wil dit ook niet meer om telkens aan de verwachtingen te voldoen. Lekker een potje zo nu en dan, tussendoor een compoundje. Lekker, kijk er al helemaal naar uit om dat zo te gaan doen.

Ik koop
Ik steek af
Ik ruim op
De straat en bekenden genieten
Ik vraag niet om hulp maar alles wat je krijgt is fijn
Mijn pa hielp me met straat aanvegen
Mijn broer met vuurwerk opruimen
Bij het opruimen veel complimenten gehad
Dit is voor mij voldoende. Vuurwerk hoort er voor mij bij en de gevolgen van het afsteken neem ik dan ook.
Zo ook het betalen. Ik heb nog nooit om een betaling gevraagd en dat blijft ook zo. Vaak nemen bekenden ook een aantal leuke cakes mee. Genieten voor iedereen..

Ik heb het altijd allemaal zelf betaald en ondanks dat ik altijd veel publiek trek (toch altijd minimaal 50-75 mensen), op het eind veel geklap en complimenten krijg, heb ik nog nooit van iemand een bijdrage gekregen, zelfs nog nooit op 1 januari hulp aangeboden gekregen om de puinzooi op te ruimen. Dat zette mij toch aan het denken en daarom het besluit genomen om dit jaar een extra grote show te geven en daarna is het over en uit en stook ik alleen nog maar lekker in de avond en na 00:30u wanneer iedereen alweer naar binnen is. Voor mij dus na dit jaar geen show meer. Wil dit ook niet meer om telkens aan de verwachtingen te voldoen. Lekker een potje zo nu en dan, tussendoor een compoundje. Lekker, kijk er al helemaal naar uit om dat zo te gaan doen.

Aparte keus om dan nogmaals te gaan doen wat je eigenlijk niet wil.

Ik heb het altijd allemaal zelf betaald en ondanks dat ik altijd veel publiek trek (toch altijd minimaal 50-75 mensen), op het eind veel geklap en complimenten krijg, heb ik nog nooit van iemand een bijdrage gekregen, zelfs nog nooit op 1 januari hulp aangeboden gekregen om de puinzooi op te ruimen.

Wat had je dan verwacht ? Welcome to the real world ( met de afgestompte en kille mensheid )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan