Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We steken allemaal flink wat geld in onze hobby. Maar krijg jij ook wel eens wat toegeschoven van de buren/vrienden of familie om de kosten wat te dekken? Laat het ons hier weten.

Betaal alles zelf, zie het echt als een hobby investering. Echter ben ik niet de enige in de groep waar we mee afsteken en zijn er meerdere gasten die ook vuurwerk kopen.

In principe zelf, wel gaf mijn broertje verleden jaarwisseling aan wel paar honderd te willen doneren omdat het stoken zo leuk was.

In principe betaal ik alles zelf. Als ik het thuis vier dan brengen sommige vrienden/familie de 31e een donatie mee wat dan weer gelijk in de pot voor het volgende jaar gaat.

Vorig jaar een familielid die aangaf de helft te willen betalen.
Mijn vrouw begon heel hard te lachen en vroeg of hij dat wel zeker wist. ze gaf aan dat dat wel eens uit de hand kon lopen.

Enkele maanden later werd ik (nog net niet gedwongen) gevraagd om een tikkie te sturen, want afspraak was afspraak. En zo geschiedde.

Mijn vrouw begon heel hard te lachen en vroeg of hij dat wel zeker wist. ze gaf aan dat dat wel eens uit de hand kon lopen.

Enkele maanden later werd ik (nog net niet gedwongen) gevraagd om een tikkie te sturen, want afspraak was afspraak. En zo geschiedde.
Ik had ook meteen het budget verdubbeld als ik jou was haha

Haha kijk dat is mooi. Je hoort vaak zulke uitspraken, maar dan komt er niks van terecht.

Altijd zelf, al is er de laatste paar jaar een buurman die na t stoken ff wat euro's komt afgeven voor weer een fijne avond vol mooi vuurwerk het volgende jaar.

En afgelopen jaar nog een sponsering en natuurlijk een prijsvraag gewonnen.

Ik betaal altijd alles zelf, wel wordt ik dood gebombardeerd met vragen van vrienden en familie wat nou beetje leuk spul is om te kopen.
Vaak is die vraag wel half December dus ja ga dan maar is wat leuks uitzoeken terwijl je zelf ziet dat de prijzen zo enorm gestegen zijn ten opzichte van eigen aanschaf.

Back
Bovenaan