Helemaal mee eens Fluidized.
Ik ben al die regels en richtlijnen die onze overheid verzint ook helemaal zat.
Wat een geleuter!

Elke keer verzinnen ze weer iets nieuws.
De regering maakt het met zulke acties het alleen erger, door dingen te verbieden leer je mensen niets.
Ze wilden ook al Breezers verbieden, niet dat ik het zelf graag drink, maar het punt is door iets te verbieden leer je mensen niets, je moet ze iets leren door ze voortelichten en dan vooral de jongeren.
Hetzelfde zou moeten gebeuren met vuurwerk, jaarlijks vallen er vele slachtoffers door mensen die voor het eerst "een shell" hebben gekocht of iets dergelijks.
Zulke mensen weten niet dat er schietlont aan zit, of ze weten uberhaupt niet dat ze het in een mortier moeten stoppen.
Dit leid tot gevaarlijke situaties, ik zeg niet dat shells legaal moeten worden, integendeel, ik denk zelfs dat dat te gevaarlijk word.
Maar het is niet verkeerd om mensen voortelichten over shells en ander vuurwerk, hier bereik je veel meer zodat "als mensen het kopen", dan ook weten wat ze er mee moeten doen.
Ik denk dat de regering hier meer mee bereikt dan domweg zeggen dat "illegaal vuurwerk slecht is en gevaarlijk".
Ik ben daarom een groot voorstander van vuurwerkforums als deze
Hier vind je veel informatie, zodat mensen weten wat ze in huis halen, en hoe ze het moeten afsteken.
Tuurlijk gebeuren er ongelukken met vuurwerk, maar met wat niet dan vraag ik me af ?
Is het ook zo dat de regering een heel dorp of stad hun rijbewijs afpakt of autorijden gaan verbieden doordat er weer een dodelijk auto ongeluk of iets dergelijks is gebeurd ?
tja....ik vind dat er iets niet klopt dan...