Dit staat serieus op de planning voor dit jaar in plaats van compound.
Hoe dan ook, zou geweldig zijn. Maar alsnog.
Weet je wat het is, ik ga geen 3 pagina's tellende betoog opschrijven waarom er juis nu een (deel)verbod aan zit te komen. Ik durf te stellen dat de overgrote meerderheid hier zich niet aan de regels houd (net zoals ik). 25kg regeling, doorverbinden, illegaal vuurwerk. Maar is dat de hoofdreden van de hetze die er nu loopt? Nee absoluut niet. Die incidentjes worden er alleen wel bij opgeteld door dat anti-kamp (ook al geven de meeste mensen absoluut niks om gewonden, gezien he feit dat ze graag zien dat het helemaal uit de hand loopt). Mileu dit en dat, en dan weerleg je hun argument zijn ze stil. Ooh ja zware metalen niet vergeten. Nou, daar kun je op dit moment absoluut niks over zeggen omdat er nog geen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan.
Dat ze werkelijkwaar geloven dat het vuurwerk hier de hoofdschuldige is. Laat staan Nederlands knalvuurwerk. Achja ik ga er niet veel woorden aan vuil maken.
Als ze echt denken dat raddraaiers met deze middelen aangespoord worden om structureel misbruik te maken, dan prima. Mogen ze ervoor zorgen dat dit soort lui er niet meer zo makkelijk aan kunnen komen, maar blijf van jan met de pet, zijn zoon en de liefhebbers af.
Beste oplossing imo is dat cat 3 wordt toegestaan volgens een vergunningssysteem zoals in Duitsland. Dat er 0.5 gram flash knallers in cat 2 komen in max verpakking van 10 als alternatief (zelfde voor singleshots) en van mijn part mag cat2. 20 grams pijlen zoals in Duitsland toegestaan blijven.
Dan heb je en de enorme bulkverpakkingen aangepakt, en jan met de pet wordt zijn plezier niet afgepakt (wel veiligere pijlen, 20gram), een veel lichtere alternatief voor zwaar knalvuurwerk en liefhebbers die weten hoe je ermee moet omgaan krijgen zwaarder vuurwerk. Misbruik verminderd enorm inclusief instroom illegaal vuurwerk.
Maar ik heb hier toch niks over te zeggen..