Beroving en mishandeling na Veenendaalse vuurwerkdeal.

ylke

VWC lid
De politie onderzoekt de mishandeling na de vuurwerkdeal. Foto: Roos Koole, ANP

VEENENDAAL - De politie in Veenendaal zoekt getuigen van een beroving en mishandeling van een 14-jarige jongen. De tiener werd 29 december tussen 21.00 en 22.00 uur door twee jongens toegetakeld aan de Groeneveldselaan

Het slachtoffer had via social media een afspraak gemaakt met een onbekende jongen, omdat hij vuurwerk wilde verkopen. Op de afgesproken locatie gaf de tiener de jongen het vuurwerk. Maar die wilde maar een deel van het bedrag betalen, omdat hij nog meer vuurwerk wilde hebben.

Nadat het slachtoffer nog een pakket vuurwerk had opgehaald, weigerde de dader weer te betalen en beroofde hem dit keer. Niet veel later werd hij door twee andere jongens geslagen. De daders zijn nog steeds voortvluchtig.

Iedereen die meer weet over de mishandeling en de beroving wordt gevraagd zich te melden bij de politie.

Bron

Is zeker niet goed te praten van dat jeugdige vuurwerk dealertje,Maar om hem nouw te beroven en een pak slaag te geven,is wel heel bizar en harteloos:mad:

tja, risico van het vak. Als ik coke ga importeren weet ik ook dat ik omgelegd kan worden. Verkoop van iets wat verboden is, of het nu drugs of vuurwerk is, kan gepaard gaan met geweld omdat er over het algemeen nooit aangifte gedaan word tegen rippers.
Wat ik wel treurig vind, dat er jonge jochies in elkaar getrapt worden voor iets wat in veel andere Europese landen gewoon legaal in de winkel te krijgen is.

tja, risico van het vak. Als ik coke ga importeren weet ik ook dat ik omgelegd kan worden. Verkoop van iets wat verboden is, of het nu drugs of vuurwerk is, kan gepaard gaan met geweld omdat er over het algemeen nooit aangifte gedaan word tegen rippers.
Wat ik wel treurig vind, dat er jonge jochies in elkaar getrapt worden voor iets wat in veel andere Europese landen gewoon legaal in de winkel te krijgen is.

klopt, maar deze jongen is 14. die kan rustig aangifte doen van zoiets. hij gaat er hoogstens een haltverwijzing voor krijgen.

We weten niet de 'achtergrond'waarom dat kereltje zijn vuurwerk aanbood,het is zo makkelijk om te oordelen,wie weet wat hem hier toe dreef om zijn vuurwerk weg te doen?Ik vraag me wel is af wie is een 'beter'mens?De gene die een handeling verricht of degene die hierover oordeelt(zijn mening verkondigd)?Wat vinden jullie?En het lijkt mij wel dat d'r een aangifte gedaan is,want anders zou de politie ook niet naar de daders zoeken en zou d'r geen ook geen pers bericht geweest zijn,althans dat lijk mij een logisch gevolg van deze gebeurtenis.Trouwens ik oordeelde zelf ook hoor want ik typte ook al gelijk een vuurwerk dealertje,dus steek zelf ook Hand in eigen boezem,daarom kom ik ook even op dit bericht terug :wink:

Back
Bovenaan