'Berg aan vuurwerkfolders'

moontan

VWC lid
'Berg aan vuurwerkfolders'

HOOFDDORP - Een wat ongebruikelijke aanblik vorige week in de raadzaal van het raadhuis in Hoofddorp. CDA-raadslid Anneke van der Helm die burgemeester Theo Weterings maar al te graag voorzag van een berg aan folders van vuurwerkleveranciers.
Het raadslid had kort ervoor vol vuur betoogd dat het haar fractie is opgevallen dat er dit jaar wel erg veel vuurwerkfolders in de bus zijn gegooid. Zij vroeg zich af of al deze leveranciers wel een vergunning hebben om straks vuurwerk te verkopen. "Er wordt zelfs vanuit schuren verkocht."
De burgemeester antwoordde dat de gemeente in principe streng toeziet op een vergunning voor vuurwerkverkoop. Zonder adressen van verkopers kan er echter niets worden gecontroleerd en daarom kreeg burgemeester Weterings van Anneke van der Helm de hele stapel folders mee.
Het CDA-raadslid vroeg zich verder af of er rond de jaarwisseling wel voldoende wordt gehandhaafd op het afsteken van vuurwerk en dat daarbij ook de boodschap niet wordt vergeten dat grote groepen mensen helemaal niet zitten te wachten op deze jaarlijks terugkerende traditie. "Ik noem bejaarden, kleine kinderen en mensen met een traumatische ervaring."
Burgemeester Weterings zei daarop dat de gemeente elk jaar veel aandacht geeft aan het feit dat er slechts vuurwerk mag worden afgestoken van oudjaarsdag 10 uur tot nieuwjaarsnacht 2 uur en ook dat sommige bevolkingsgroepen en ook dieren het minder op prijs stellen als er zo veelvuldig wordt geknald. Daarvoor wordt nu al volop aandacht gevraagd op scholen en in de media, zo benadrukte de burgemeester.

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Berg-aan-vuurwerkfolders.636612.news

Bedoel, een simpel GEEN reclame sticker op je deur en je hebt er geen last van, maar zoals altijd moet men zeuren en klagen. Wordt t een beetje zat.

Tsjonge, alsof je een folder verspreidt zonder vergunning....je naam staat erop, kun je zo natrekken...er MOET geklaagd worden want het gaat over vuurwerk...begint zo langzamerhand een hetze te worden...
Helaas meest volledig incompetente lui die in gemeenteraden zitten....we brengen het dusdanig zodat het in het nieuws komt en als dan alles klopt, dan is het goed maar zeggen we er niets meer over...BAHHHHHHHHHHH :angry:

Kom op mensen ze kunnen toch wel controleren naar de vergunningen of dat nou zo moeilijk?? En dan nog zoals herdervriend zei met de sticker los je een hoop problemen op

Het grappige is dat je ook niet voor elk vuurwerkverkooppunt een vergunning nodig hebt :) Als je onder de 1000 kg bruto blijft, heb je alleen meldingsplicht. Je hoeft dan geen vergunning aan te vragen, maar alleen te melden dat jij vuurwerk gaat verkopen bv. uit je schuurtje. Uiteraard moet je nog wel voldoen aan andere voorschriften als sprinklers en bunker.

Het grappige is dat je ook niet voor elk vuurwerkverkooppunt een vergunning nodig hebt :) Als je onder de 1000 kg bruto blijft, heb je alleen meldingsplicht. Je hoeft dan geen vergunning aan te vragen, maar alleen te melden dat jij vuurwerk gaat verkopen bv. uit je schuurtje. Uiteraard moet je nog wel voldoen aan andere voorschriften als sprinklers en bunker.

Dat is niet waar, Je moet ook gewoon een (milieu & bouw)vergunning aanvragen bij de gemeente.

En weer zo'n bericht dat net doet alsof de oudejaarstraditie helemaal niet wordt gewaardeerd door de mensen. Zoveel folders zijn er nu ook weer niet uitgedeeld in Hoofddorp (ik woon er zelf). Heb er een stuk of 5 voorbij zien komen. Geen aantal om wakker van te liggen. Wel is het zo dat er inderdaad zeer veel dealers in de buurt zitten hier. En dat vind ik nu juist een voordeel. Ik kan aan bijna elke collectie komen. Da's toch juist prettig voor de liefhebbers?

Mensen die de vuurwerktraditie verafschuwen of onnodig vinden moeten we uiteraard respecteren. Ik stel daarom voor dat zij die avond binnen blijven en de muziek wat harder zetten, dan horen ze het feest buiten niet eens en kunnen ze lekker doen wat zij graag doen die avond. Maar laten zij alstublieft ook respect opbrengen voor de mensen die wél graag vuurwerk afsteken met oudjaar.

Overigens kan ik mij wél voorstellen dat er mensen zijn die zich ergeren aan het veelvuldig vroeg afsteken van absurd zwaar vuurwerk. De ramen trillen hier regelmatig in de sponningen, ook als het al middernacht is geweest. Daar mag de politie van mij hard ingrijpen. Heb het gevoel dat deze mensen het voor ons in meerdere opzichten kunnen verpesten.

Cameo

Die man moet blij zijn.
Er zitten bij mij ook zat vuurwerk dealers bij mij in de buurt.
Ik heb tot heden maar 1 folder door de bus gekregen.
EEN GROTE SCHANDE!

Sorry maar moet deze meneer niet stoppen met zijn werk.
Of te wel, deze meneer zeurt wel erg veel voor een vrouw.:wink:

Back
Bovenaan