Belagers brandweer moeten 30 uur werken

moontan

VWC lid
Belagers brandweer moeten 30 uur werken

ARNHEM - Twee 'oudjaarshooligans' die in Brakel tijdens de jaarwisseling brandweervrijwilligers bekogelden met vuurwerk en bierflessen, zijn door de rechtbank in Arnhem veroordeeld tot werkstraffen van dertig uur.
Eén verdachte werd vrijgesproken.

Bij de twee veroordeelden gaat het om een 27-jarige man uit Zaltbommel en een 19-jarige man uit Gameren. De rechtbank sprak een derde verdachte, 19 jaar oud, vrij.

Justitie had tegen alle verdachten werkstraffen geëist van 80 tot 180 uur.

http://www.brabantsdagblad.nl/regio...0/Belagers-brandweer-moeten-30-uur-werken.ece

De eis is reëler, dan de daad werkelijke straf. Dertig uur vind ik te weinig voor dit vergrijp. Maar in Nederland mogen we allang blij zijn dat deze "hooligans" veroordeeld zijn!:)

Had van mij inderdaad wel wat hoger gemogen. Had ook graag ook nog een geld boete gezien, dat raakt mensen vaak toch wel wat meer dan op zaterdag papiertjes prikken.

De Nederlandse rechtsgang is weer een lachertje als je hoort dat ze maar 30 uur taakstraf hebben gekregen. Het is hier in NL gewoon een slappe hap qwa rechtsstaat.
Wat denk je als je dit geintje in Duitsland, Belgie of frankrijk etc had geflikt ? Ik denk dat je daar had kunnen brommen wat dan ook terecht zou zijn. Gasten die hulpverleners dwarsbomen en proberen het hun moeilijk te maken in het uitvoeren van hun werk daar moet geen genade voor zijn.. aanpakken die malloten.

Laatst bewerkt:
30 uur taakstraf voor het belagen van brandweermannen, waar de fok slaat dat op?!
Zo heb ik een keer 25 uur gekregen voor het 10 meter verderop leggen van een verkeersbord dat al stuk was. (natuurlijk had ik 'm zelf niet gesloopt)
Wat is het toch krom geregeld hier in Nederland.:bonk:

Dat volwassenen van 27 jaar nog zulke lozers zijn op die leeftijd. Je zou dan toch onderhand al lang beter moeten weten. :mad:

Back
Bovenaan