Palm Tree
VWC lid
ik ben van plan om een bak en een rek te maken om batterijen vast te zetten.
wil dit graag met jullie delen, ga ze binnekort maken en zal er foto´s van maken.
het is vrij simpel in elkaar te zetten, en het maakt het afsteken van batterijen een stuk veiliger...
batterij rekje:
wat heb je nodig:
bevstig de 2 plankjes halverwege aan de lange zijde,
met aan beide plankjes 2 stoelhoeken.
(gebruik stoelhoeken omdat je het beste niet in de kopsekant van het hout kan schroeven i.v.m. de stevigheid)
zet nu de batterij tussen de 2 plankjes en bevetig de spanbad om de batterij en de plankjes.
de batterij kan nu nergens heen, dus ook niet omvallen.
voordeel van dit rek is dat je geen paaltjes in de (bevroren) grond hoeft te slaan om je batterij tussen te klemmen.
let op: trek de spanband niet te hard aan i.v.m. het knellen van de tubes!
klembak:
wat heb je nodig:
bevestig de 4 plankjes met de stoelhoeken aan de bodemplaat.
maak bij 2 plaatjes een sleuf boven het midden en bij 2 plaatjes een sleuf onder het midden van +/- 10 mm.
steek de draadeinden kruislings door de sleuven en draai de vleugelmoeren met de ringen er op.
zet de batterij in de bak, klem deze tussen de draadeinden en draai de vleugelmoeren aan zodat de batterij niet meer kan bewegen en dus ook niet omvallen.
let op: klem de draadeinden niet te hard i.v.m. het knellen van de tubes
de maten die ik heb grbruikt zijn voor de batterijen die ik wil afsteken
als je batterijen hebt die breder of hoger zijn, even de maten aanpassen
foto's komen z.s.m.
succes

wil dit graag met jullie delen, ga ze binnekort maken en zal er foto´s van maken.
het is vrij simpel in elkaar te zetten, en het maakt het afsteken van batterijen een stuk veiliger...
batterij rekje:

wat heb je nodig:
- een boden plaat 18mm hout 26 cm bij 40 cm
- 2 plankjes 8 cm breed en 15 cm hoog
- spanband
- 4 stoelhoekjes (2 per plankje)
bevstig de 2 plankjes halverwege aan de lange zijde,
met aan beide plankjes 2 stoelhoeken.
(gebruik stoelhoeken omdat je het beste niet in de kopsekant van het hout kan schroeven i.v.m. de stevigheid)
zet nu de batterij tussen de 2 plankjes en bevetig de spanbad om de batterij en de plankjes.
de batterij kan nu nergens heen, dus ook niet omvallen.
voordeel van dit rek is dat je geen paaltjes in de (bevroren) grond hoeft te slaan om je batterij tussen te klemmen.
let op: trek de spanband niet te hard aan i.v.m. het knellen van de tubes!
klembak:

wat heb je nodig:
- een bodemplaat 18mm hout 40 cm bij 40 cm
- 4 plaatjes 18mm hout 40 cm bij 15 cm
- 2x draadeind 8 mm +/- 45 cm
- 4 vleugel moeren + 4 ringen 8 mm
- 12 stoelhoeken (3 per plaatje)
bevestig de 4 plankjes met de stoelhoeken aan de bodemplaat.
maak bij 2 plaatjes een sleuf boven het midden en bij 2 plaatjes een sleuf onder het midden van +/- 10 mm.
steek de draadeinden kruislings door de sleuven en draai de vleugelmoeren met de ringen er op.
zet de batterij in de bak, klem deze tussen de draadeinden en draai de vleugelmoeren aan zodat de batterij niet meer kan bewegen en dus ook niet omvallen.
let op: klem de draadeinden niet te hard i.v.m. het knellen van de tubes
de maten die ik heb grbruikt zijn voor de batterijen die ik wil afsteken
als je batterijen hebt die breder of hoger zijn, even de maten aanpassen

foto's komen z.s.m.
succes

Laatst bewerkt: