Balkenende hoopt op rustige jaarwisseling

oerendhard

VWC lid
Premier Jan Peter Balkenende hoopt dat de viering van Oud en Nieuw rustig zal verlopen. "Ik hoop op respect voor mensen die hun werk doen", zei Balkenende vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie, de laatste voor het kerstreces.

De afgelopen jaren werd de viering van oud en nieuw ontsierd door gewelddadige incidenten, vaak gericht tegen politieagenten, brandweerlieden en ambulancepersoneel. Balkenende zei te hopen dat het ditmaal anders zal gaan. "Laten we proberen er een prettig feest van te maken", zei hij.

Waarom vrees je het ergste? Bang dat ieder incident weer uitvergroot zal gaan worden tot megaproporties?

Ik hoop dat het rustig blijft en dat er niet zo hysterisch gedaan wordt als er ergens een incident is. Overal waar mensen zijn, zijn incidenten denk ik maar en niet alleen met oud en nieuw.

Voor eens schaar ik mij achter meneer Potter.

wil ik trouwens ff toevoegen dat ik het erg flauw vind als vreugdevuren, op ongevaarlijke plekken gestookt, worden geblust door brandweerlieden, met ME al provocerend aan hun zijde. Dat is de lont in het kruitvat, en het vuurtje is nog nét aan...

Laatst bewerkt:
Haha nou rustig gaat het niet worden, gecontroleerde chaos noem ik het. Maar geen gekke dingen, gewoon zoals het moet doen.

Waarom vrees je het ergste? Bang dat ieder incident weer uitvergroot zal gaan worden tot megaproporties?

Ik hoop dat het rustig blijft en dat er niet zo hysterisch gedaan wordt als er ergens een incident is. Overal waar mensen zijn, zijn incidenten denk ik maar en niet alleen met oud en nieuw.

Vanwege het tuig dat er altijd is. En we weten inmiddels wel wat alcohol doet toch? Ik hoop ook dat het 'rustig' blijft.

Gewoon huisvaders met een slok te veel op kunnen ook strontvervelend zijn dus er is niet alleen tuig dat bezig is met rotzooi trappen, iedere dronkenlap kan in principe stennis schoppen.

Back
Bovenaan