Baby Dick heeft tien vingers, z'n papa niet meer

Babiloot

VWC lid
Baby Dick heeft tien vingers, z'n papa niet meer

ROTTERDAM - In een week je duim en wat vingers verliezen én vader worden. Het overkwam Kees van der Straaten (23) uit Rijswijk. Tijdens de jaarwisseling ontplofte een illegaal stuk vuurwerk in zijn linkerhand. Precies een week later werd zijn zoontje Dick geboren.
Een flits, een knal en veel bloed. Foute boel, wist Van der Straaten meteen. Zijn duim en wijsvinger waren volledig weggeblazen. Van zijn middelvinger bleef alleen een stompje over, zijn ringvinger mist een kootje. Alleen de pink bleef ongedeerd. Van der Straaten, die zijn pols meteen afbond met een T-shirt, werd met piepende banden naar het ziekenhuis gebracht.

Terwijl artsen zich over zijn verminkte hand bogen, stond zijn hoogzwangere vriendin Quenny (35) naast zijn bed te puffen. De geboorte van hun tweede zoontje leek een kwestie van uren. ,,Ik heb hem nog een week 'aan boord' kunnen houden,'' zegt Quenny in het Algemeen Dagblad. ,,Kees kon daardoor gewoon bij de geboorte zijn.''

Hoewel de trotse vader zich inmiddels goed kan redden met één hand, ontdekt hij nog dagelijks nieuwe beperkingen: ,,Dick lag gisteren op mijn rechterarm te slapen. Op een gegeven moment viel zijn speen op de grond. Die kon ik met mijn linkerhand niet oppakken. En eerder deze week was ik met Keesje, mijn andere zoontje, in de stad. Toen hij moest plassen, was het een hele klus om zijn jas en zijn broek open te krijgen. Mezelf scheren daarentegen gaat steeds beter. Ik ga op een stoel zitten en doe scheerschuim op mijn been. Daarvandaan kan ik op het mijn gezicht smeren.''

Van der Straaten is desondanks zijn zware letsel positief ingesteld. Vandaag begint zijn revalidatie, met speciale handtherapie. ,,Toen het verband er voor het eerst af mocht, vond ik de schade meevallen. Ik was bang dat het nóg erger zou zijn. Ik weet nog niet of ik een prothese krijg. Ze gaan een inkeping maken tussen de muis van mijn duim en wijsvinger, waardoor ik weer iets kan vastpakken. Als het goed is, kan ik straks alles weer: werken, voetballen en autorijden.''

Nou ja, alles? Met illegaal vuurwerk zul je hem niet meer in de weer zien. ,,Misschien ooit weer een paar pijlen. Maar nooit meer van die achterlijke knallers.''

Dit verhaal dat kon ik al, ik kwam namelijk twee weken geleden in gesprek met iemand die deze jongen kent en het gaat hier om een stuk "vuurwerk" van de zwaarste catagorie en uit details weet ik dat hij tijdens de explosie van dit stuk zijn hand op zeker 30 cm hield. Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor iedereen !

Dat is echt heel erg vervelend.
Zoals hierboven al word gezegd: Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor iedereen!
Illegaal vuurwerk knalt echt heel erg hard uit elkaar en is minder voorspelbaar dan legaal. (gaat niet altijd meteen af, of gaat te snel)

Ben het er helemaal mee eens.
Ik ben zelf zeker niet vies van een lekkere knal,Echter moet het ook niet te bont worden.
Als je eens bekijkt wat je tegenwoordig zoal kunt aanschaffen als zijnde vuurwerk!!!!!!!!!
Ook voor diegene die het hebben of willen aanschaffen tijdens o&n denk dan even aan het onderstaande.

Het absurde knalwerk kan meer consequenties hebben dan je ledematen lief zijn!!!

Kijk er in hemelsnaam mee uit wat een ongeluk zit in een klein hoekje...

Laatst bewerkt:
Van wie is dit artikel? Proef toch ook wel weer een stukje ''sensatie'' (misschien even het verkeerde woord) erin.

Tsja het is vervelend dat zoiets gebeurd maar ik vind het mooiste nog dat deze vader zo positief kan blijven!

Vind het nog goed dat hij positief is ingesteld!

En ja, je moet uitkijken met het zware knalvuurwerk. Eerlijk gezegt zou ik willen dat het erg harde knalvuurwerk weinig te krijgen was, waardoor alleen echte freaks eraan kunnen komen. Zoiets als de verkrijgbaarheid van EPM salutes en de colpo salutes. ( misschien een rare vergelijking maar alsnog )

Afgelopen jaar was de cobra6 gewoon vollop te krijgen en ik hoorde zelfs in een boerengat als deze echt een maand lang heel de dag door die harde dreunen:bonk: Zo blijk dus dat gewoon iedereen ze hier hadden.

Als dit hetzelfde verhaal is wat in het AD heeft gestaan was het een cobra 6 die niet af ging en die hij opnieuw heeft aangestoken.

Of dat moet een ander geval zijn, maar dat zou toevallig zijn

Dat is echt heel erg vervelend.
Zoals hierboven al word gezegd: Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor iedereen!
Illegaal vuurwerk knalt echt heel erg hard uit elkaar en is minder voorspelbaar dan legaal. (gaat niet altijd meteen af, of gaat te snel)

Het is veel en veel beter dat als je dit soort zwaar knalwerk aanschaft en je vertrouwt het niet over hoe snel zoiets afgaat, zij het een kort lontje of schietlont, maak dan in hemelsnaam een lang stuk lont aan een dergelijke knaller. Een stuk lont van een cm of 15, een gewoon stuk lont dat normaal brandt (geen schietlont!!!)of leg zo'n ding op de grond neer en leg er een gebroeken rotje ervoor, dan heb je genoeg tijd om je uit de voeten te maken. En doe dat daar waar op dat moment geen andere mensen of dieren in de buurt zijn.
En steek zo'n ding sowieso niet af in de hand maar leg het op de grond. Ik huiver er gewoon van dat mensen vuurwerk in hun hand aansteken, niets beter dan gewoon op de grond leggen en zeker met dergelijke knallers.
STEEK IN GEEN GEVAL EEN WEIGERAAR AAN VAN DAT KALIBER!

Liever 10 euro zomaar weggooien, dan levenslang met een hand minder of erger.

Als dit hetzelfde verhaal is wat in het AD heeft gestaan was het een cobra 6 die niet af ging en die hij opnieuw heeft aangestoken.

Of dat moet een ander geval zijn, maar dat zou toevallig zijn

Het klopt inderdaad dat het om een Cobra 6 ging, maar de verhalen dat hij hem opnieuw heeft afgestoken klopt volgens mij niet helemaal. Ik had gehoord dat er na het afsteken geen vlam kwam en hij na een tijdje naar het stuk "vuurwerk" ging en hij toen afging.

of leg zo'n ding op de grond neer en leg er een gebroeken rotje ervoor, dan heb je genoeg tijd om je uit de voeten te maken. En doe dat daar waar op dat moment geen andere mensen of dieren in de buurt zijn.
En steek zo'n ding sowieso niet af in de hand maar leg het op de grond. Ik huiver er gewoon van dat mensen vuurwerk in hun hand aansteken, niets beter dan gewoon op de grond leggen en zeker met dergelijke knallers.
STEEK IN GEEN GEVAL EEN WEIGERAAR AAN VAN DAT KALIBER!

[/QUOTE]

Helemaal mee eens, Zwaar knalvuurwerk moet je niet in de hand afsteken. Neerleggen, Doorgebroken astronaut ervoor en dan afsteken. Gaat hij niet af?
Flikker er een emmer water overheen en ruim hem een half uur later op.
Misschien niet ideaal, maar alles beter dan missende vingers.

Voor degene die zijn vingers mist: Sterkte en geniet van de kleine

Heel triest dit verhaal. Heb weinig aan de reeds geplaatste opmerkingen toe te voegen, behalve misschien mijn afkeuring te benadrukken tegenover het gebruik van dergelijke knallers. Zelfs als mensen "weten wat ze doen" is er continu gevaar voor een onverwachte gebeurtenis. Bij een Belgische nitraat kun je je dan misschien lelijk bezeren, maar bij de zwaarste categorieën kan het je dus echt ledematen kosten (of erger).

Kees en zijn vriendin wens ik heel veel sterkte. Tragisch dat 1 fout zoveel impact op je leven kan hebben. :no:

Cameo

Back
Bovenaan