Auto vernield door zwaar vuurwerk

ghoost

VWC lid
bron: http://www.emmen.nu/nieuws/regio/307806/auto-vernield-door-zwaar-vuurwerk.html

.

Schoonebeek - Bewoners van het Flintenpad in Schoonebeek zijn maandagavond rond half tien flink opgeschrikt. In hun straat ontplofte zwaar vuurwerk en daarbij werd een auto vernield.

Het vuurwerk lag onder een auto, die geparkeerd stond op een oprit bij een woning aan deze straat. Ook een andere auto liep schade op. De eigenaars van de auto’s deden aangifte.

De politie stelde maandagavond direct in- en rond de auto een sporenonderzoek in. Ook is een buurtonderzoek gehouden.

Mensen die iets afweten van deze vernieling of informatie hebben over een mogelijke dader kunnen bellen met de politie via tel.nr. 0900-8844 of anoniem via tel.nr. 0800-7000.

Zelfs de krachtigste nitraat, Cobra 7 (dit denk ik ten minste) kan zelfs een raam niet beschadigen, zelfs als het vlak naast een raam ligt. Waarom ze dus denken dat een auto is ontploft door zwaar vuurwerk, begrijp ik niet. Ik denk dat de auteur naar het gesticht moet als hij zulke dingen zegt.

Het lijkt me nou leuk als ze gewoon eens een test doen waarbij ze allerlei knallers onder een auto oid. leggen, en kijken wat er gebeurt. Ik blijf dit soort nieuws ook raar vinden, want wie zegt dat het met vuurwerk is gebeurd? Kan net zo goed een knutselbom geweest zijn. En dan is er ook weer zo iets, 'Auto opgeblazen DOOR vuurwerk'. Vuurwerk denkt echt niet 'Oh, ik ga even onder een auto liggen en mezelf aansteken'. Het is niet gebeurd door vuurwerk, maar door een paar hersenloze gekken, die de beschikking erover hadden.

Het lijkt me nou leuk als ze gewoon eens een test doen waarbij ze allerlei knallers onder een auto oid. leggen, en kijken wat er gebeurt. Ik blijf dit soort nieuws ook raar vinden, want wie zegt dat het met vuurwerk is gebeurd? Kan net zo goed een knutselbom geweest zijn. En dan is er ook weer zo iets, 'Auto opgeblazen DOOR vuurwerk'. Vuurwerk denkt echt niet 'Oh, ik ga even onder een auto liggen en mezelf aansteken'. Het is niet gebeurd door vuurwerk, maar door een paar hersenloze gekken, die de beschikking erover hadden.

Ik denk niet dat die artikelschrijvers zó slim zijn.

Back
Bovenaan