Arnhem: Gewonden door vuurwerk in stadion Vitesse.

densta

VWC lid
Arnhem - Bij het door toeschouwers afsteken van vuurwerk zijn zondagmiddag in het stadion van Vitesse tijdens het duel met NAC vijf gewonden gevallen. Dit heeft de club laten weten.

Twee van hen kregen het advies zich bij een arts te melden. De overige drie konden na behandeling bij de EHBO de wedstrijd verder uitkijken. Ze zagen Vitesse met 3-2 winnen.

Vitesse zegt „zicht te hebben” op de dader. „We hebben een vermoeden wie het heeft gedaan”, aldus de club. Zowel dader als slachtoffers behoren tot de aanhang van Vitesse. Het incident vond, in de eerste helft, plaats op de Theo Bos-tribune.

Vitesse doet een oproep aan getuigen om zich te melden. „We hebben bewijzen nodig, vermoedens alleen zijn niet genoeg”, zo liet een woordvoerster weten.

De politie stelt een vooronderzoek naar het incident in.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22140771/__gewonden_door_vuurwerk__.html

Op die tribune gebeurt van alles, van blowen tot aan vuurwerk. Wel triest dat dit op de eigen supporters is, volgende wedstrijd wordt de dader wel aangepakt.

Ik ben zowiezo al een tegenstander van vuurwerk gooien in zulke drukke plaatsen.
Het kan zomaar anders aflopen als je een massa paniek reactie veroorzaakt op die tribunes.

Houd vuurwerk lekker buiten het stadion, vind al het bier wat ik over mij heen krijg al meer dan voldoende :p
Hoef geen nitraat of vlinder in mijn nek

Back
Bovenaan