Antwerpen beboet vuurwerk... zelfs als het op zak blijft

Dinkydau

VWC lid
ANTWERPEN - Mensen die in Antwerpen met vuurwerk rondlopen kunnen vanaf nu boetes krijgen tot 250 euro.

Wie van vandaag tot 31 januari met vuurwerk, lampionnen of voetzoekers over straat loopt in Antwerpen, riskeert een boete van 50 tot 250 euro. De voorbije jaren liepen er rond de eindejaarsperiode tientallen klachten binnen bij de politie tegen mensen die illegaal vuurwerk afstaken en vervelende jongeren die voorbijgangers de stuipen op het lijf joegen door luidruchtige bommetjes tegen de grond te werpen.

De stad Antwerpen verbiedt sinds kort om rond de eindejaarsperiode vuurwerk op zak te hebben op openbare plaatsen. ‘Tot nu kon de politie alleen maar beboeten nadat mensen illegaal vuurwerk hadden afgestoken', luidt het bij de politie. ‘En dan is het natuurlijk te laat.'

Zakken tonen
De politie kan wel alleen optreden bij bezit op openbare plaatsen of wanneer de mogelijkheid bestaat dat het vuurwerk terechtkomt in de openbare ruimte. ‘Als er een aanleiding toe is, zullen we vragen om de inhoud van uw zakken te tonen.'

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121121_00377294

Wat wordt er in dit bericht bedoeld met : illegaal vuurwerk afsteken ?.. dat het buiten de toegestane tijd in bezit hebben of werkelijk illegaal vuurwerk, rijst mij weer de vraag wat ze in Belgie met illegaal vuurwerk bedoelen :angel:

ik denk kanonslagen en astronauten, wat in nederland in de categorie 'zwaar vuurwerk'valt. hevig doffe dreunen, welke de kozijn van een atoombunker kunnen ontzetten. als ik de media moet geloven in ieder geval ;)

Back
Bovenaan