'Anti-vuurwerksticker' Cuijk winnend idee

ylke

VWC lid
CUIJK - Het idee om een sticker te laten drukken met daarop de tekst 'Deze straat is Vuurwerk Vandalisme Vrij' is als beste uit de bus gekomen in Cuijk.

Leerlingen van het vmbo konden deelnemen aan een prijsvraag. Sylvana Verberkt was de leerling die met dat idee op de proppen kwam. De prijs die ze daarmee gewonnen heeft, is een MP4-speler. De leerling van het Merletcollege in Cuijk kreeg de prijs uit handen van wethouder Gerard Stoffels.

Of het idee wordt uitgevoerd, is nog niet zeker. De gemeente heeft wel de intentie om het voor de jaarwisseling 2013/2014 voor elkaar te krijgen. De gemeente organiseert rond elke jaarwisseling activiteiten om vuurwerkvandalisme aan banden te leggen. Behalve voorlichting op scholen en een klachtentelefoonlijn is er ook de prijsvraag voor een idee tegen vuurwerkvandalisme.

Bron

Mijn motto is oog om oog tand om tand.
Als ik zie dat iemand hier iets sloopt vind ik dat ik hem mag slopen.
Leuk idee van het meisje maar schrikt niet echt af.
Ik zie liever een stikker wie sloopt in deze straat word gesloopt.

Geen politie agenten die met bonnen lopen te strooien of simpele taakstrafjes.
Maar gewoon sociale buurt controle, in mijn dorp word er gelukkig bijna niks gesloopt met vuurwerk.
Mede dat iedereen elkaar in de gaten houd en waar het nodig is worden er mensen aangesproken of aangepakt.

Back
Bovenaan