Amsterdam wil referendum over vuurwerkverbod

Babiloot

VWC lid
Het Amsterdamse gemeentebestuur wil via een referendum een verbod op de verkoop en het afsteken van vuurwerk voor leggen aan de inwoners. Dat bericht Het Parool. Het is niet zeker of het referendum nog dit jaar zal worden gehouden. Eerst moet de gemeenteraad instemmen met de voorstellen om het houden van referenda eenvoudiger te maken.

Burgemeester Femke Halsema wil dat bij de jaarwisseling 2019/2020 de hele stad vuurwerkvrij is, met uitzondering van vuurwerkzones waar door liefhebbers nog wel mag worden geknald.

bron: parool

Prima, laten ze het daar maar afschaffen. Maar het zal mij niet verbazen als er dan na de aankomende jaarwisseling op AT5 staat: ‘onrustige jaarwisseling Amsterdam: meerdere rellen, autobranden, zwaargewonden en geweld tegen hulpverleners’. Jammer dat ze niet snappen dat dit niks oplost... En hopelijk heeft elke freak op dit forum een plekje elders om te gaan stoken..

Inderdaad. Bijvoorbeeld een Den haag/scheveningen, daar zijn ze ook niet gek natuurlijk. Ging fout met de brandstapel, maar ze weten dondersgoed dat mocht het verboden worden de hele meute zich verplaatst naar andere plekken en daar de boel in brand steken

De verkoop van vuurwerk is en blijft landelijk geregeld, dat kan niet lokaal verboden worden...

De verkoop van vuurwerk is en blijft landelijk geregeld, dat kan niet lokaal verboden worden...

Ja dat klopt, maar zie jij er als winkelier nog heil in ( qua kosten etc ), om vuurwerk te verkopen in een stad die straks misschien vuurwerk vrij wordt ?

halsema moet is eve goed terug geroepen woorden want ze denkt dat ze met ales boven de wett staat gl is gevaarlijkste en merk je nu wel daadkrachtig

Amsterdam geregeerd door linkse elite mensen , het hek is al van de dam vrees ik . Milieu argumenten hoef ik niet te horen van deze groene club , met een vliegveld waar gigantishe vervuiling vanaf komt

Een referendum is in ieder geval nog altijd beter dan een compleet gemeente verbod.

Hallo, met al de negatieve verhalen over vuurwerk gaat de stem van de "gewone man" gewoon richting een verbod. En je kunt het het gros van de mensen geen eens kwalijk nemen want ze worden gewoon een soortement gebrainwashed door de media. De media voert gewoon propaganda betreft anti vuurwerk.

Back
Bovenaan