Amsterdam - Chinees Nieuwjaar 19-02-2015

pyroboy

VWC lid
Stad/dorp: Amsterdam
Datum: 19-02-2015, vuurwerk op 20-02-2015
Tijdstip: ...
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Op 19 februari 2015 is het zover, het is weer Chinees Nieuwjaar! De nieuwjaarsdag valt niet zoals bij ons op 1 januari, maar jaarlijks op een andere datum op de eerste dag van de maanmaand van de Chinese jaartelling. Ieder jaar staat een dier symbool voor het Chinese jaar. In 2015 staat "Het jaar van de Geit" centraal. In China heet het feest 'Chun Jie' wat 'Lentefeest' betekent. Bij het feest hoort veel eten, vuurwerk en drakendansen.

Laatst bewerkt door een moderator:
In Amsterdam zijn ze het jaar van de Geit ( ook wel Ram of Schaap genoemd ) alvast rustig begonnen:

In Amsterdam zijn ze het jaar van de Geit ( ook wel Ram of Schaap genoemd ) alvast rustig begonnen:

Is volgens mij een filmpje van vorig jaar, waar ze een verkeerde titel in geplaatst hebben...
"Gepubliceerd op 2 jan. 2015"...:D

Klein detail :wink:

"2015 is het Jaar van de Geit. Dit jaar vinden de officiële feestelijkheden voor het Chinees Nieuwjaar op de Dam plaats, op 20 februari 2015 - de viering gaat om 19.20 uur van start met honderdduizendklappers om de kwade geesten te verjagen. Op het dak van NH Grand Hotel Krasnapolsky is er ook een grote vuurwerkshow en er zijn een draken- en leeuwendans"

Vond ik hier.

Dat is mij dan in ieder geval nog nooit zo opgevallen, terwijl ik er toch echt al bijna mijn gehele 38 jarige leventje woon :D :thumbup:

Vandaag om 12 uur begint het bij de tempel vlakbij Nieuwmarkt en Pyrofoor de Amsterdam is het bedrijf wat het vuurwerk regelt.

Ik was deze vrijdag toevallig in Amsterdam en heb met m'n mobiel het een en ander kunnen filmen. Helaas raakte het geheugen tijdens de show vol, vandaar dat het slechts een deel ervan is. Ondanks het slechte weer waren er nog wel redelijk wat mensen.

Het begon met een aantal ratelbanden. Per ongeluk verticaal gefilmd :(

Deel van de show, geschoten vanaf Hotel Krasnapolsky

Back
Bovenaan