Amsterdam 30-04-2012

Koninginedag show aan de sloterplas dit jaar niet op de 29e maar op de 30e.

Wie : Amstock
Wat :Prof max cal. 4*
Waar: Sloterplas
Waneer: 30 april 22:00

Super, eindelijk deze show weer terug op de dag/tijd dat het hoort. Ik ben erbij in elk geval.

Super, eindelijk deze show weer terug op de dag/tijd dat het hoort. Ik ben erbij in elk geval.

Ik vond het ook vreemd dat het toen ineens naar de 29e verplaatsts werd maar dus idd weer op de feestdag zelf. Ponton zal ook op oude locatie liggen waar wagenvoort voorheen schoot.

Vuurwerk Sloterplas terug op 30 april

Vuurwerk Sloterplas terug op 30 april

Een halve eeuw lang eindigde iedere Koninginnedag met vuurwerk aan de Sloterplas. Totdat de burgemeester enkele jaren geleden dit onmogelijk maakte. Stadsdeel Nieuw-West wil unaniem dat dit vuurwerk terugkomt. Hierin krachtig ondersteund door de Vereniging Vrienden van de Sloterplas en het Oranjecomité Amsterdam. In 2012 bestaan de Westelijke Tuinsteden zestig jaar. Een uitstekende gelegenheid om onze bewoners hun Koninginnedag terug te geven.

Enkele jaren geleden besloot de burgemeester plotseling dat in Amsterdam alle Koninginnedag-evenementen voor 21:00 uur afgelopen moesten zijn. Met als gevolg dat elk jaar vele bewoners en oud-bewoners van Amsterdam Nieuw-West vergeefs op het vuurwerk wachtten. "Ik was een van de honderden mensen die teleurgesteld weer naar huis moesten", aldus Frans Slats, deelraadslid voor de VVD. Volgens stadsdeelwethouder Paulus de Wilt, had het vuurwerk ook nooit afgeschaft moeten worden.

Het Koninginnedagvuurwerk aan de Sloterplas was een familiefeest dat nooit problemen gaf. "Ik ging er al aan de hand van m’n ouders heen", aldus Tineke Stricker van de Vereniging Vrienden van de Sloterplas. "Het is onbegrijpelijk dat de burgemeester met een maatregel die nodig was voor de binnenstad, meteen rücksichtslos onze traditie om zeep hielp". De Centrale Stad verzocht het Oranjecomité om het vuurwerk in plaats van op 30 april een dag eerder te organiseren. "Nou mooi niet, dat slaat echt nergens op", laat Joop Middelink weten. "Dat hebben we geweigerd. Het vuurwerk is de afsluiting van Koninginnedag, niet het begin. Maar als het terug mag komen op 30 april dan regelen we het zo weer. Heel graag zelfs."

De partijen in de stadsdeelraad sturen binnenkort een gezamenlijke brief naar de burgemeester en de gemeenteraad. Stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud gaat ondertussen vast in gesprek met de burgemeester. Hij wil op Koninginnedag een echt familiefeest rond de Sloterplas, met net als in het Vondelpark een vrijmarkt enkel voor kinderen. "Dat wil ik graag combineren met het vuurwerk als afsluiting. Dat vuurwerk was ook altijd een feest voor de hele familie."

Bron

Als het kdoorgaat ben ik zo blij ! Lekker de hele dag zuipen in mijn favoriete stad en voor het uitgaan lekker een showtje bekijken...

A'dam Sloterplas 30-04-2012

A'dam Sloterplas 30-04-2012

30-04-2012 Koninginnedag vuurwerk te A'dam Sloterplas

Ik heb nieuwe informatie over het Koninginnedag vuurwerk van Amstock op de Sloterplas.
zo is de afsteek lokatie gewijzigd naar de andere kant van de plas.
zoals hieronder op de foto te zien is.

wie : Amstock
tijd : 22.00 uur
kaliber : max 4inch
lokatie : tegenover de Oost oever
duur v/d show : +- 15 Minuten

De nieuwe schiet lokatie is de lokatie waar Wagenvoort in het verleden ook heeft geschoten.

Sloterplas7.jpg

Allereerst wil ik Vinnie bedanken voor de locatie-update. Ik zag het een uur voor vertrek en was anders geheid verkeerd gaan staan. Thanks! :thumbup:

Wat een superlocatie overigens! Ik kon de auto aan de weg parkeren, even een stuk naar beneden lopen en daar waren divers bankjes aan het water. We zagen al snel het ponton, dus wisten dat we goed zaten.

Dan over de show zelf. In een paar woorden; degelijk en goed gedoseerd. Het was daarentegen niet de meest verrassende show die ik van Amstock gezien heb. Geen bijzondere shells en ook geen waterbommen, al was dat laatste sowieso problematisch geweest met de harde wind die er stond. Er kwam een opeenvolging van bekende nummers voorbij. Van een mooi rood beeld (bengaals en daarna halfhoog cakes) naar het hogere niveau waar de 3 inchers een plekje vonden. Diverse Z- en W-shapes zorgde voor de nodige variatie.

Het viel me op dat het ponton kort voor het schieten van de 4 inch shells even een eindje dichter richting de kant kwam varen. Wat een klappen waren dat! Toen deze los waren, voer het ponton weer terug naar zijn oorspronkelijke stekkie waar de finale losging.

De salutes aan het begin, maar ook aan het einde van de show, klonken trouwens heerlijk daar tussen al die flats :D

Al met al een prima show, verzorgd door Amstock. Volgend jaar weer!

Cameo

PS: Filmbeelden volgen nog. Moet even de tijd vinden om het fatsoenlijk af te monteren. Maar het staat er in elk geval allemaal goed op.

Mijn video is niet al te best, ook omdat er tot 2x toe een brommer alarm afging :mad: Deze zal ik jullie dus maar beter besparen.

Wel nog enkele foto's van het ponton. Volgens mij is er wel flink gesneden in het budget, want voorgaande jaren was het geheel mijns inziens beter gevuld dan nu het geval was...

25fc46d3.jpg

dc94bc2a.jpg

425e9614.jpg

cc56aa9b.jpg

79e68b13.jpg

cdae76f1.jpg

Over de show op zich kan ik vrij kort zijn, ik vond het vooral veeeel minder dan voorgaande jaren :rolleyes: Geen 'waterbommetjes' (zou men nu bang zijn, na vorig jaar? Ik hoop van niet...) Een doorsnee budget show, zo zou ik het omschrijven. Jammer, want de locatie leent zich volgens mij erg goed voor een fantastisch spektakel. Misschien in de toekomst weer, als het hopelijk ooit weer wat beter gaat met de financiën? We zullen het vanzelf zien...

Back
Bovenaan