Alpeco NV failliet - weer heropend eind 2014!

gizmo75

VWC lid
Zojuist gespot op FPM, gepost door RedBaron:

"De NV Alpeco heeft bij de Rechtbank van koophandel van Antwerpen haar faillissement aangevraagd. Daarmee komt zeer waarschijnlijk een einde aan de roemruchte historie van een van de beste vuurwerkwinkels. Het ging al een tijdje niet zo best met Alpeco. Weinig tot geen vernieuwing in producten, een terug gelopen klandizie, rechtszaken, boetes enzovoorts.

Alpeco dat opkwam in de jaren negentig en zijn top kende zo rond de millennium en even erna. Later kwam de KvK regeling, mede op last van de Nederlandse regering. Nadat ook de KvK regeling stopte ging het stilletjes aan steeds slechter. en door weinig vernieuwing en andere slechte oorzaken is dit nu helaas het resultaat.

Ondanks dat ik al een hele poos niet meer bij Alpeco ben geweest, sinds de broertjes er weg gegaan zijn ben ik er ook min of meer vertrokken vind ik het toch ontzettend naar en *****. Wéér een vuurwerkzaak die het loodje legt hoogst waarschijnlijk.

Het heeft overigens geen gevolgen voor Edruco enzo die onder dezelfde leiding vallen zo ver ik dat begrepen heb.

Meer info kun je hier vinden: http://www.faillissementsdossier.be/nl/faillissement/806743/alpeco.aspx"

Met dank aan RedBaron

Dat komt hard aan en eigenlijk toch wel onverwacht aangezien zij juist vanaf vorig jaar hard bezig waren om de winkel weer meer in het nieuws te brengen, mede door veel nieuwe producten etc. ook voor dit jaar waren er al producten met nieuw 2014 op de site te vinden.
Ik ben benieuwd of er nog een doorstart gaat komen en of Edruco nu weer meer Bonbridge gaat verkopen.

Heel zonde, ben er in December nog een keer geweest, leuke zaak, het was ook gewoon opvallend druk toen.
Mischien was het niet zoals jaren geleden, maar ze verkochten wel leuke producten.

Wie volgt? Zou je bijna gaan denken.Jammer hoor dit was vroegâh toch een hele grote zo niet de beste in Belgie.:shocked:

Zonde de zoveelste winkel die naar de knoppen geholpen is door al die rare nieuwe regeltjes...

Denk dat het eerder aan de directie ligt.
Als je arsortiment niet vernieuwd met 500 gram artikelen/cakes, dan bereik je ook weinig.

De consument ziet ook graag vernieuwing en dat konden ze wel toen je daar nog dikke blokken kon kopen.

Denk dat het eerder aan de directie ligt.
Als je arsortiment niet vernieuwd met 500 gram artikelen/cakes, dan bereik je ook weinig.

De consument ziet ook graag vernieuwing en dat konden ze wel toen je daar nog dikke blokken kon kopen.

Er zijn meerdere winkels kapot gegaan, Zie Wimmers bijvoorbeeld die niet met de nieuwe regels konden omgaan. 500 gram is leuk maar vroeger was het allemaal beter en toen kochten mensen nog eens wat. 500 grammers kun je ook in Nederland kopen daarvoor rijd je niet naar België

Ik vind het niet erg ten opzichte van velen hier,kan er misschien iemand opstaan en overnemen die wel wil investeren en vernieuwen. Want laten we eerlijk zijn het was helemaal niks meer. Bijna geen nieuwe producten,slechten info of beter gezegd geen info, site werd niet bijgehouden,te duur,enz enz.
En er is zo iets moois van te maken daar,dus laten we hopen dat er iemand in komt met nieuwe producten die we nog niet kennen in België.

wel raar, aangezien er +/- 30 nieuwe blokjes/pakketten bij zijn gekomen vorig jaar.
hoe gaat het nu verder met edruco dan? want dat was toch ook onderdeel van alpeco?

Er zijn meerdere winkels kapot gegaan, Zie Wimmers bijvoorbeeld die niet met de nieuwe regels konden omgaan. 500 gram is leuk maar vroeger was het allemaal beter en toen kochten mensen nog eens wat. 500 grammers kun je ook in Nederland kopen daarvoor rijd je niet naar België

Zal ook wel een reden zijn, maar ik denk dat er ook een aantal andere redenen zijn dat Alpeco Failliet is.

Alpeco vond ik de laatste jaren ook niet echt aanwezig op de vuurwerkfora.
Vroegah toen Toon/FPM iedere week bij Alpeco langs kwam, waren de artikelen die net nieuw binnen waren, in een rap tempo uitverkocht.
Wat het ook was, met of zonder KVK, het maakte niet uit.

Ook stond er tijdens het ,,vuurwerk seizoen’’ een reclame van Alpeco in de grote kranten.

Je zelf presenteren als (Belgische) vuurwerk winkel moet je tegenwoordig wel doen.
Anders slaan de klanten je winkel gewoon open.

Als je kijkt naar Zena/Orginal die een eigen forum heeft, een facebook account en iedere week, tijdens het vuurwerk seizoen een facebook actie heeft.
Dat is wel een winkel die het druk heeft.

Je hoeft als Belgische vuurwerk winkel geen trophy en een of ander Geel feest te schieten/organiseren.
Maar op de vuurwerkfora jezelf presenteren en laten weten, dat je er bent is wel een beste manier van reclame.

Een ander punt.
De vriendelijkheid van het personeel/bepaalde personeelsleden liet ook te wensen over.
Dat is wel iets, waar je als winkel wel op afgerekend wordt.
Mensen die vroeger wekelijks/maandelijks langs Alpeco kwamen, kregen als snel iets van, bekijk het maar, als er alleen maar ******ig personeel rondloopt.

Zal ook wel een reden zijn, maar ik denk dat er ook een aantal andere redenen zijn dat Alpeco Failliet is.

Alpeco vond ik de laatste jaren ook niet echt aanwezig op de vuurwerkfora.
Vroegah toen Toon/FPM iedere week bij Alpeco langs kwam, waren de artikelen die net nieuw binnen waren, in een rap tempo uitverkocht.
Wat het ook was, met of zonder KVK, het maakte niet uit.

Ook stond er tijdens het ,,vuurwerk seizoen’’ een reclame van Alpeco in de grote kranten.

Je zelf presenteren als (Belgische) vuurwerk winkel moet je tegenwoordig wel doen.
Anders slaan de klanten je winkel gewoon open.

Als je kijkt naar Zena/Orginal die een eigen forum heeft, een facebook account en iedere week, tijdens het vuurwerk seizoen een facebook actie heeft.
Dat is wel een winkel die het druk heeft.

Je hoeft als Belgische vuurwerk winkel geen trophy en een of ander Geel feest te schieten/organiseren.
Maar op de vuurwerkfora jezelf presenteren en laten weten, dat je er bent is wel een beste manier van reclame.

Een ander punt.
De vriendelijkheid van het personeel/bepaalde personeelsleden liet ook te wensen over.
Dat is wel iets, waar je als winkel wel op afgerekend wordt.
Mensen die vroeger wekelijks/maandelijks langs Alpeco kwamen, kregen als snel iets van, bekijk het maar, als er alleen maar ******ig personeel rondloopt.

Zo belangrijk zijn die fora niet hoor. Facebook is krachtiger op het moment en de ligging. Baarle is veel centraler en makkelijker te bereiken. Reclame in algemeen is belangrijk, vooral "gratis" vuurwerk heeft Zena bekend gemaakt. Natuurlijk ook klantvriendelijkheid enzovoorts.

Facebook is krachtiger op het moment en de ligging. Baarle is veel centraler en makkelijker te bereiken. Reclame in algemeen is belangrijk, vooral "gratis" vuurwerk heeft Zena bekend gemaakt. Natuurlijk ook klantvriendelijkheid enzovoorts.

Tja ik heb ook geen Facebook account, dus ik mis wat....:wink: (Of niet.. :wink: )

Hoe dan ook het is jammer vooral voor de (oudere) onder ons die het allemaal bewust meegemaakt hebben.

Is zeker zonde, afschaffing van de KvK regeling heeft ze naar mijn idee de kop gekost.
De voorraad gaat trouwens via Joricso geveild worden.

Wordt verwacht : online verkoping gigantische partij vuurwerk FAILLISSEMENT ALPECO
Meer dan 800 grote loten vuurwerk waaronder batterijen ,fonteinen ,knalvuurwerk , vuurpijlen, rook, romeinse kaarsen, bengaals vuurwerk, en nog veel meer
start verkoping 3 juni , einde verkoping 11 juni

http://www.jorisco.be/auction/auction/

ff loeren 3 juni wat ze allemaal in de veiling gooien.
denk dat dit wel érg intressant is voor de bekende vuurwerk winkels in belgië.

Ik vraag mij af wat er met al die schitterende profblokken gaat gebeuren, echt zonde dat we afscheid moeten gaan nemen van zo'n fantastisch merk :(

Back
Bovenaan