Al veel misbruik van vuurwerk. [Twente]

ylke

VWC lid
TWENTE -*Hoewel de jaarwisseling nog ver weg is, wordt er toch al weer op diverse plaatsen geëxperimenteerd met vuurwerk.

De afgelopen tijd worden op veel plekken in Twente al weer knallers getest, veelal ingekocht in het buitenland of via internet. Menig importeerder houdt er dan ook een handeltje op na.

De politie waarschuwt dat er naast de inherente risico's ook forse boetes zijn voor het importeren, opslaan en handel in illegaal vuurwerk.

Zo worden de komende tijd ook weer gerichte controles gehouden op dit vlak.

Bron

hard aanpakken die handel, daar hebben de echte liefhebbers alleen maar last van en niet alleen Arno Bonte verpest onze hobby, deze gasten geven dit soort instellingen alleen maar brandstof en gelegenheid het anti vuurwerk vuurtje weer hoog op te stoken..

maar vaak blijft het alleen bij een waarschuwing via de pers van de politie.

Dus vroegtijdig afsteken gaat nu ook al door als 'experimenteren'? Begrijp me niet verkeerd, ik keur het absoluut niet goed maar experimenteren is denk ik een nogal vreemde woordkeuze.

Laatst bewerkt:
En de zin, menig importeur houdt er een handeltje op na vind ik ook bijzonder..
Benieuwd wat de BPN hiervan zal vinden?

Helaas is experimenteren in Soest gemeengoed...wat een klappen soms, die in een enorme omtrek te horen zijn, afgestoken op de grond...en dan heb ik het niet over lawinepijlen en cobra's maar veel zwaarder spul...

Dus vroegtijdig afsteken gaat nu ook al door als 'experimenteren'? Begrijp me niet verkeerd, ik keur het absoluut niet goed maar experimenteren is denk ik een nogal vreemde woordkeuze.

En de zin, menig importeur houdt er een handeltje op na vind ik ook bijzonder..
Benieuwd wat de BPN hiervan zal vinden?

Hoho, er staat menig importeerder. Een importeerder is wat anders dan een Importeur. Met een importeerder bedoelen ze particulieren die wat via internet in het buitenland bestellen maar dan niet alleen voor zichzelf maar ook voor de handel. Ben het alleen wel met je eens dat de gemiddelde lezer van dit nieuws de link legt met de legale branche en dat is natuurlijk weer opklopperij van de media...

Helaas is experimenteren in Soest gemeengoed...wat een klappen soms, die in een enorme omtrek te horen zijn, afgestoken op de grond...en dan heb ik het niet over lawinepijlen en cobra's maar veel zwaarder spul...

Want jij weet dat hetgeen ze afsteken zelf in elkaar geknutseld is?

Het is ook wel een grijs gebied..

Waar ligt de grens tussen vuurwerk en een explosief?
Ligt die grens bij de media/ door hun te bepalen? lijkt me de minst goede optie!

Wat als je 200 gram flash in een buis propt met elektrische ontsteking en hier 5 van maakt (Los)?
Of dat iemand 200 gram flash in een buis propt en alle 5 koppelt en op een gordel zet voor om zijn middel? Dan is het opeen terroristisch oogmerk en organisatie en weet ik het..
Waar ligt de grens?
Het mooiste zou zijn dat media niet het woord vuurwerk mogen gebruiken bij dit soort artikelen.

Btw vind ik dus dat wat DavidH beweerd ook geen stempel 'vuurwerk' mag krijgen.

Dat is toch ook het probleem mensen willen steeds harder en zwaarder (wat je niet eens meer vuurwerk kan noemen vind ik persoonlijk)Waar zijn de tijden dat mensen nog tevreden waren met nitraatjes en supervlinders. :p

Dat is toch ook het probleem mensen willen steeds harder en zwaarder (wat je niet eens meer vuurwerk kan noemen vind ik persoonlijk)Waar zijn de tijden dat mensen nog tevreden waren met nitraatjes en supervlinders. :p

dat heb ik ook nooit begrepen...wij hadden vroeger groene strijkers en als we geluk hadden een doos zwarte strijkers en we waren de koning te rijk.....
tegenwoordig zijn cobras niet meer hard genoeg.
hopelijk pakken ze een keer een grote dealer en gaan ze de grenzen beter beveiligen dan word deze ellende wat ingedamd...zal wel niet want als we nou alles verbieden dan houd het vanzelf wel op......:frusty:
maar ik moet zeggen in deze contrijen heb ik nog geen ene knal gehoord....mag nog wel ff zo blijven....zie trouwens liever een vuurpijl de lucht ingaan.

Back
Bovenaan