Al 5000 klachten over vuurwerk

kwintos

VWC lid
ROTTERDAM -
Mensen die klachten hebben over vuurwerkoverlast, zoals te vroeg afgestoken vuurwerk of hele harde knallen, weten het meldpunt vuurwerkoverlast.nl goed te vinden. Maandagavond waren er op de website al 5000 klachten binnen. Dat meldde Arno Bonte, GroenLinks-fractievoorzitter in Rotterdam en een van de initiatiefnemers van het meldpuntvuurwerkoverlast.

Dat is 1300 meer dan rond vier uur op maandag. Toen waren er ruim 3700 meldingen gedaan. Vorig jaar, het eerste jaar dat het meldpunt bestond was dat de helft.
Volgens Bonte zijn ook mensen die zich zorgen maken over „een knutselende buurman die een hoeveelheid illegaal vuurwerk en explosieven in huis heeft opgeslagen”.

Het is het tweede jaar dat het meldpunt open is; het is ingesteld door 15 lokale GroenLinksfracties. De website 'opende' zondag om 12.00 uur. Vorig jaar kwamen in een paar weken tijd ruim 82.000 meldingen binnen. Particulieren mogen vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur. Wie betrapt wordt op het te vroeg afsteken kan een boete van 100 euro tegemoet zien.

bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/22165273/__Al_5000_klachten_over_vuurwerk__.html

Leuk maar met dit weer waait er wel eens wat omver of een deur dicht, dit ervaar ik ook als een knal bijvoorbeeld, ook maar melding van maken? In hoeverre is dit nu een "faire" site? Hier kan men toch geen conclusies uit gaan trekken in mijn ogen?

Ah Arno Bonte bestaat nog, GroenLinks bestaat nog. Dat is pas om over te klagen.

80% van de klachten zijn gedaan door hunzelf. De overige 20 door mensen die t verschil tussen wind en vuurwerk niet kennen en/of overal sowieso al klagen op van alles en nog wat. Durf ik te wedden.

Het zijn 100 mensen die continue zitten te wachten op een knal, zodra ze ook maar iets gehoord hebben wat misschien vuurwerk zou kunnen zijn zitten ze te te enteren om een klacht in te dienen.

Ik irriteer me soms weleens aan vuurwerk dat te zacht gaat voor m'n oren... wil daar ook wel een klacht voor indienen, iemand een site?

Ach ze rekenen de knallen op 31 december na 22.00 waarschijnlijk ook mee dus dan valt het nog mee :D

Het is zo jammer dat de media steeds maar aandacht blijft geven aan de heer A Bonte.. Die kerel heeft echt een enorme betonblok voor zijn kop!

De website zal vast en zeker ook heel veel nep 'overlast' berichten binnen krijgen, bij elke scheet die de buurman laat dienen mensen al een klacht in, zo zitten veel Nederlanders in elkaar... alleen maar kunnen zeuren, ik word er zo moe van!!

Ik vind het tot nu toe allemaal wel meevallen hier in Utrecht heb ik tot nog toe weinig knallen gehoord dit jaar en ik ervaar er zeker geen 'overlast' van!

Nee hoor, de heer Arno B. is mijn grootste vriend :p Gebeurt er dan ook wat met die klachten? Of zijn het slechts imponerende cijfertjes...

Schouders ophalen en verder gaan. Misschien lekker een arnotraat afsteken op de 31ste.

Veel kan je hier niet aan doen, er is al bewezen dat 70% van de klachten gaan over dingen die niks met vuurwerk te maken hebben of all illegaal zijn.

Kunnen we alsjeblieft stoppen met posten van berichten waarin wordt vermeld op hoeveel klachten de teller nu staat. Ik word er gewoon depressief van als ik het zie staan :frusty:

Op de eerste dag was het met 2000 ongeveer gelijk als vorig jaar, na dag 2 is het met 5000 het dubbele van vorig jaar. Dus vorig jaar kregen ze 2000 op 1 dag binnen, 500 op dag 2 en daarna weer met 1000en per dag? Volgens mij deugen die cijfers niet helemaal.

Natuurlijk ook in en in triest dat de media GL 48 weken per jaar beetje links laten liggen om dan in de laatste en eerste 2 weken van het jaar als vliegen op de stront te duiken bij zowat iedere scheet van bonte en klakkeloos overneemt wat dit heerschap te vertellen heeft.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6497382/b79e6d2e/arno_traat.html
:D

Back
Bovenaan