Ajax klopt Roda JC in onrustig Kerkrade

Ajax klopt Roda JC in onrustig Kerkrade

(Novum) - Ajax heeft zondag de uitwedstrijd bij Roda JC met 2-1 gewonnen. De Amsterdammers kwamen al na drie minuten voor via Luis Suarez en ondanks aandringen van de thuisclub hield Ajax die voorsprong vast. Na rust verdubbelde Ismaïl Aissati de voorsprong van de bezoekers, maar Sekou Cissé verkleinde de marge even later weer. In een spannende slotfase werd er niet meer gescoord. Tijdens de wedstrijd gooiden Roda-aanhangers met stoeltjes en staken ze vuurwerk af.

In de eerste van nog zes competitiewedstrijden die Roda speelt voordat het opgaat in Sporting Limburg werd slecht gestart. De in degradatienood verkerende Limburgers kwamen al snel op achterstand. Suarez werd net voorbij de middellijn aangespeeld, omspeelde zijn tegenstander met een fraaie actie en klopte vervolgens doelman Bram Castro met een diagonaal schot.

Na de openingstreffer drukte Ajax niet door, maar ook Roda kon niet gevaarlijk worden. Pas halverwege de eerste helft kreeg de thuisploeg grip op de wedstrijd en zette aan in een poging om gelijk te maken. Dat lukte niet, maar na rust kwam Roda een aantal keren dichtbij. Boldizsar Bodor kreeg de beste kans, maar de Hongaar zag zijn inzet op de paal uiteenspatten.

Vlak na dat moment zorgde Aissati aan de andere kant wel voor een doelpunt. De 2-0 van Ajax gooide de wedstrijd echter niet in het slot. Roda ging nog harder op zoek naar een treffer, maar het publiek was ondertussen niet met de wedstrijd bezig. De Roda-fans, ontevreden over de voorgenomen fusie, sloopten de tribune en gooiden de kapotte stoeltjes op het veld achter de Ajax-goal.*

De aansluitingstreffer van Roda, ruim tien minuten voor tijd, werd door het thuispubliek niet met veel gejuich ontvangen, maar bracht de spanning wel terug in de wedstrijd. Roda zette een slotoffensief in om nog een punt te pakken. Dat lukte niet meer, waardoor Ajax voor het eerst sinds vier jaar weer eens met de zege uit Kerkrade naar huis ging.

* tevens staken ze ook vuurwerk af

Ik was er bij uit vak dan.Wat een knallen denk Explods of zelf gemaakt.
Maar ik hoop dat ze maar 2 wedstrijden krijgen ik kan het wel begrijpen hoor.

Back
Bovenaan