ajax achterhaalt identiteit bommenwerper

Ajax heeft de identiteit achterhaald van de man die op 10 maart een vuurwerkbom in de gracht gooiden in de Europa Leaguewedstrijd tegen Spartak Moskou. Daardoor werd dat duel enkele minuten stilgelegd. De man krijgt een stadionverbod voor 60 maanden. Bovendien zal Ajax een eventuele boete van de UEFA op hem verhalen.

Ook in de thuiswedstrijden tegen FC Groningen en Excelsior staken fans vuurwerk en rookpotten af. Drie mannen werden getraceerd en kregen een stadionverbod van 18 maanden en een boete van 450 euro, meldt de website van Ajax.

Tegen Excelsior was er ook nog een toeschouwer die het veld op rende. Hij is voor 60 maanden niet welkom in alle Nederlandse stadions

ad.nl

1.5 jaar stadionverbod uitlopend tot 5 jaar :O

Ik vind het niet meer dan terecht als het om de zgn. "bommen" gaat!! Vaak komen die klappers van halverwege het vak of, nog gevaarlijker, van de 2e ring. Het is al vaker gebeurd dat daarbij de gracht niet eens wordt gehaald en dus tussen het publiek terechtkomt met alle vervelende gevolgen van dien.

Onze VWC'er Dieter wordt regelmatig ingeschakeld voor "projectjes" in de Arena. Ik weet wel dat dit (helaas) nooit tijdens de wedstrijd is en mag, maar het is wel een stuk veiliger!!

Uit dat veiligheidsoogpunt staat er een verbod op en elke supporter weet dat. Doe je het dan toch en wordt je gepakt, dan moet je je straf ook als een kerel dragen...

Overigens heb ik een stuk minder moeite met de rookpotten, maar dan wel met het dak open...

Ik vind het niet meer dan terecht als het om de zgn. "bommen" gaat!! Vaak komen die klappers van halverwege het vak of, nog gevaarlijker, van de 2e ring. Het is al vaker gebeurd dat daarbij de gracht niet eens wordt gehaald en dus tussen het publiek terechtkomt met alle vervelende gevolgen van dien.

Onze VWC'er Dieter wordt regelmatig ingeschakeld voor "projectjes" in de Arena. Ik weet wel dat dit (helaas) nooit tijdens de wedstrijd is en mag, maar het is wel een stuk veiliger!!

Uit dat veiligheidsoogpunt staat er een verbod op en elke supporter weet dat. Doe je het dan toch en wordt je gepakt, dan moet je je straf ook als een kerel dragen...

Overigens heb ik een stuk minder moeite met de rookpotten, maar dan wel met het dak open...

vanaf de 2e ring is idd gevaarlijk en je bent ook niet goed in je hoofd dat je denk dat je vanaf die afstand denk de gracht te halen. Maar als je op de eerste ring staat en je gooit het in de gracht is het ondanks dat er wat mensen misschien schrikken niet aan de hand in mijn ogen. Al sinds de opening van de ArenA word er met nitraten in de gracht "gespeeld"

Bij de desbetreffende wedstrijd zijn van mensen van onder verhaal gaan halen bij het vak boven.

Supporters corrigeren elkaar als het goed is ook wel.
Alleen een sv is zeker op zijn plaats als je cobra's van de tweede ring gooit.

Back
Bovenaan