Advies voor Bruiloft

j0rnnn

VWC lid
Hallo,

ik vroeg me of er hier misschien wat mensen waren die mij konden informeren. Ik ga in Juni 2016 trouwen en nu leek het mij leuk om de bruiloft af te sluiten met wat wit kleurig vuurwerk. De locatie is golfbaan/bebost gebied met een groot open terras bij feestzaal (terras zal niet volledig in gebruik zijn. Er kan dus veilig op afstand afgestoken worden). Het lijkt me goed als het vuurwerk redelijk lokaal/laag blijft; +/- 20 meter hoogte max.
Het hoeft geen vuurwerkshow te worden. Ik zelf dacht aan een goed gevulde 2 minuten.

Daarnaast is het belangrijk dat het eenvoudig blijft in gebruik. Daarom heb ik liever dat er 3x iets groters aangestoken wordt dan 12x iets kleins (vuurpijlen bijvoorbeeld zullen dus te veel werk zijn).

Hebben jullie tips?

Vuurwerk op je bruiloft is natuurlijk enorm gaaf, maar het kan ook veel problemen geven.
Vaak willen de eigenaren van het terrein/terras/feestzaal dit niet hebben, tevens heb je in Juni vanwege de droogte ook weer kans op brandgevaar in bebost gebied.

In overleg kan natuurlijk veel, maar het zal niet meevallen om dit met bepaalde personen te regelen.
Toen mijn broer trouwde had ik ook als cadeau een showtje maar de eigenaar begon enorm moeilijk te doen dat hij dit niet wilde op zijn terrein.

Als alternatief zou je kunnen vragen of je Cat 1 mag schieten, of je spreekt duidelijk af dat je "stil" vuurwerk gebruikt, bv een mooi letterbord met een hart erin en wat draaizonnen.

Mijn tip is dus, overleg goed van tevoren wat kan en mag, en hou je daar ook aan.

Wens je al vast een hele fijne bruiloft toe, maak er een mooi feest van en een filmpje tegen die tijd is altijd leuk :wink:

Dit kwam ik tegen op Facebook.

Vuurwerk op uw bruiloft? Werkelijk alles behoort tot de mogelijkheden! Een vuurwerkshow op uw bruiloft is al mogelijk vanaf €850,-! Vraag vrijblijvend een offerte aan op
www.caffero.nl

Het is maar een tip...wellicht zegt hij nu wel wat een goed idee. Alle beetjes helpen. Tb, niet iedereen wilt iets kwaadschiks op dit forum.

Mijn tip is: Probeer het legaal te houden. Dus ook met de juiste vergunningen ebz. Informeer inderdaad goed bij gemeente en eventueel bij de boswachter. Dat word zeer gewaardeerd door mensen, en dat kan een hoop narigheid achteraf schelen. Het moet toch één van de mooiste dagen uit je leven worden?

Gefeliciteerd namens mij. :D

Ik ben zelf 2 jaar geleden getrouwd. Prachtige locatie, monumentaal kasteel met een aanzienlijke oprijlaan.

De oprijlaan ligt helemaal open en dus was er meer dan genoeg ruimte om veilig consumentenvuurwerk af te steken. Zelfs als een cake zou omvallen, kwam het nog niet in de buurt van eigenlijk wat dan ook.

Maar de beheerder had er toch moeite mee en dus maar niet gedaan.

Het laatste wat je wilt op je bruiloft is daar nog stress over hebben of het feest met een kater afsluiten.
Ik vond het heel jammer, maar het feest was zeer geslaagd.

Ik sluit me dus ook aan bij bovenstaande reacties, kijk eerst of je uberhaupt toestemming krijgt en ga dan pas aan de slag met vergunningen etc.

hahaha....volgens mij wil hij gewoon wat potjes afsteken bij zijn bruiloft, geen echte show oid...
Dan zou ik zeker overleggen met de locatie beheerder of die er een probleem mee heeft.
Maar let wel: officieel mag dit dus niet en kun je er een beste boete voor krijgen...

Als ik ooit ga trouwens, weet ik wel zeker dat ik een vuurwerk erbij wil. Dit zal ik dan ook laten regelen door een gecertificeerd schietbedrijf.

mocht je wel kiezen voor een schietbedrijf die alles voor je regelt kan ik je Xena Vuurwerk aanbevelen

www.vuurwerkfeest.nl

mocht je het klein houden met bijvoorbeeld wat wens ballonnen of cat. 1 of iets van confetti wat ook altijd het goed doet op feesten en bijvoorbeeld rode hartjes confetti

kijk dan eens op http://www.partyvuurwerk.nl
Het word snel aan huis bezorgt of je kan het ophalen bij hun in ede
goedkope prijzen en goede service

veel succes met je keuze en denk dat iedereen wel benieuwd is naar een mooi filpmje van wat het dan ook geworden is

Vraag eerst aan de eigenaar van de lokatie of het uberhaud wel mag!

9 van de 10 keer wordt een show op de eigenaar van terrein al afgeblazen!

Daar naast bebost gebied ? Check eerst of het geen stiltegbeid is! Zo ja dan is het ook niet toegestaan.

Is alles wel in orde dan kun je los gaan ;)

wil je het simpel houden dan raad ik je een letterbord aan icm met wat fontijnen en eventueel wat aangevuld met pse / theater vuurwerk

Toevallig stond ik kort geleden voor dezelfde keuze.
De locatie waar ik het eerst zou vieren had geen problemen met een showtje, legaal of iets minder legaal maakte hem niet uit. Uiteraard had ik het liever legaal want stress op die dag kan je echt niet gebruiken.
Na navraag op een ander forum en na navraag bij een schietbedrijf was ik redelijk snel genezen...
Op het moment dat je besluit het volgens de regeltjes te doen kan je niet zelf wat vuurwerk aanschaffen en af (laten) steken. Als de vergunning afgegeven is zal je alles aan het schietbedrijf over moeten laten met de bijbehorende kosten als gevolg.

Wij zijn uiteindelijk geswitched van lokatie en daar mocht sowieso geen show worden geschoten ivm. geluidsoverlast. In overleg met de manager van de lokatie hebben we besloten dat er alleen stil vuurwerk mocht worden gebruikt.
Het resultaat is een prachtige foto met 8 fakkels van fakkels.com, 6 titanium volcanos en nog een fontein van Weco/Bugano.
image.jpg

Dit moment heeft nog geen minuut geduurd maar iedereen heeft het er nog over.
Zo zie je maar dat je met beperkte middelen toch iets bijzonders neer kan zetten.

Blijft een mooi moment, die jullie en alle gasten lang gaan onthouden! Ik in ieder geval wel! Heel erg vet, heb nog steeds lasogen van de felheid van al die fakkels!

Maar het was simpel, vet, kosten technisch het beste en bovenal onvergetelijk! :)

Wat een ontzettend gave foto samenvuurwerkkopen! Ik ben zelf dit jaar ook getrouwd en heb overwogen om op de locatie wat vuurwerk af te steken. Ruimte was er, alleen de eigenaar was het hier totaal niet mee eens en wou het dan liever afblazen dan het afsteken toestaan. Uiteindelijk dus ook maar niet gedaan en het was nog te kortdag om een show te laten komen. Vaak krijg je er wel moeilijkheden mee met locaties, dus goed overwegen voor jezelf wat je echt wilt

WoW! Meer reacties als dat ik had mogen verwachten. Goede tips allemaal. Bebost gebied is het ook niet echt. De ruimte dient normaal als restaurant van een golf vereniging, dus het is geen natuurgebied. Ik zal met mijn ceremoniemeester eerst de mogelijkheden onderzoeken. Mijn idee was geen show inderdaad. Dat valt ook buiten het budget. Het hoeft ook niet iets groots te zijn maar meer net ff het kersje op de taart.

Laten we hypothetisch zeggen dat de eigenaar akkoord geeft (en dat ik het risico op een boete pak); hebben jullie dan nog tips qua artikelen?

Alvast bedankt weer!

Back
Bovenaan