Advies HD Camcorder.

jakhal

Banned
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie cam, echter kom ik er niet geheel uit. Ik twijfel over 3 modellen tevens van drie verschillende merken.
Iemand ervaring met de onderstaande cam's. Bugdet is max 350.-
Screenshot_2015-02-12-10-39-04.jpg
Screenshot_2015-02-12-10-38-48.jpg
maxresdefault.jpg

heb sinds kort de 550, goede kwaliteit beeld en geluid, wel nog in de uitprobeerfase, maar zeer te spreken!

had een filmpje gevonden waarin de Panasonic, canon en een sony werden getest, Panasonic kwam er wel het beste uit. JVC geen ervaring mee.

https://www.youtube.com/watch?v=AEOTFL30PsM (Gebruik gemaakt van de mic. die in de camera zelf zit, en geen externe mic.).

https://www.youtube.com/watch?v=EZ8WJqby0uI

Canon SX 60HS. (480 euro).

Een hele goede camera!! Niet alleen voor vuurwerk, maar naar mijn idee echt voor alles!!!
De zoom is niet normaal goed en dat zonder verlies aan kwaliteit. (Denk aan vuurwerkshows, vakantie, de mooie buurvrouw aan de overkant van de straat enz..)

Het grootste voordeel voor de vuurwerk liefhebbers is dat je bij deze camera een externe microfoon kan aansluiten, wat je bij zijn voorgangers niet kan doen. Door een externe microfoon ervaar je het geluid op het scherm net zo als in het echt!! In dit prijs segemt ontbreekt deze optie bij vrijwel alle andere camera's en dat is een ENORM nadeel!

Let er wel op dat je voor een goede externe microfoon een eurotje of 150/200 euro kwijt bent ( http://www.videocamerashop.nl/product/132774/category-141784/rode-videomic-pro.html )
Dit kan je natuurlijk op elk moment aanschaffen.

Ik zou dan heel even door sparen, het scheelt je niet veel geld. En je haalt hier echt een hele goede camera in huis voor alle omstandigheden.

Zelf gebruik ik de: Canon sx 240HS, een oud model, maar voor mij zeer goed. De kleuren komen erg goed tot recht alleen het geluid is 1 nadeel. Dit zal je altijd blijven behouden bij de meeste camera tot 500 euro. (Geen aansluiting voor een externe microfoon).

https://www.youtube.com/watch?v=IfHryrg8TNo

Deze compact camera's wat ik heb zijn niet meer te koop, via marktplaats worden ze ook zeer weinig aangeboden omdat ze gewoon echt heel goed zijn (voor de prijs destijds). Als je ze wel vindt kan je ze vast wel krijgen voor een leuke prijs.

De nieuw prijzen vroeger:
Canon SX240 HS - 160/180 euro
Canon SX260 HS - 180/220 euro

Goedkope spiegelreflex niet aan beginnen, maar dat is een verhaal apart.
En goede lenzen/objectieven zijn echt heel duur!!

(Vragen via pb aub).

Groet.

Zoals ik het zo lees bedoelt hij dat met deze camera ook uitstekend gefilmd kan worden.
2 vliegen in 1 klap, mijn vriendin wilt graag een spiegelreflexcamera.

Hou er wel rekening mee, dat als je met tapes wil gaan filmen, dat het relatief lang duurt voordat het op je pc staat. 1 uur film, duurt ook 1 uur om op je pc te krijgen. Ik heb zelf een Canon HV30. De tape is bet enige jammere van de camera, vind ik. :)

burstduo>>> je hebt het over foto camera's
jakhal wil graag weten over video camera's

Zoals ik het zo lees bedoelt hij dat met deze camera ook uitstekend gefilmd kan worden.
2 vliegen in 1 klap, mijn vriendin wilt graag een spiegelreflexcamera.

Juist!!

Spiegelreflex:

ALS ik em zou kopen zou ik voor Canon gaan en niet voor Nikon.
Dit is een persoonlijke keuze. (Maak ook jou eigen keuze, dit bespaart heel veel tijd).

Het aanschaffen van een spiegelrefelex is geen kleine investering!! (700,00/100.000,00 euro)
Je kan het zo gek mogelijk maken zoals je het zelf wilt. Maar heb je dit ook nodig??

Informeer heel goed naar alle mogelijkheden!!

Zet op papier wat je graag wilt fotograferen en onder welke omstandigheden je dit wilt doen en/of filmen?

Informeer nu nog een keer naar alle mogelijkheden, maar dan rekening houden met jouw wensen en eisen.

Tegen argumenten:
- De camera is duur!!
- De lenzen/objectieven zijn nog duurder dan de camera zelf. ((ALS je voor kwaliteit gaat)).
- Er zijn veel te veel opties, die vaak echt overbodig zijn.
- Leren omgaan met zo'n camra vergt heel veel vrije tijd.
- Cursus volgen?? Kan, maar je moet er meer volgen anders krijg je een verkeerd beeld.
- Goed is bij zo'n camera gewoon niet goed genoeg, er kan altijd meer, het kan altijd beter.
- De reserve onderdelen zijn duur
- De lenzen/Objectiefen zijn erg kwetsbaar
- En nogmaals er zijn zoooooo veeeeeellllll opties!!! Ik zelf ben tevreden met een goede film/foto!! Het brengt bij mij in het goede geval dan een leuke herinnering naar boven en daar gaat het voor mij om. Echt perfect hoeft niet, dat heb je wel met zo'n camera.

Voor argumenten:
- Een goede en waardevolle investering.
- Goede lenzen/objectieven = optimaal resultaat, beste kwaliteit.
- Veel opties, alle omstandigheden mogelijk.
- Het is leuk om iets nieuws te leren, en als je het leuk vind moet je het zeker doen!!
- Cursus, JA!! Je leert veel meer dan dat voorheen wist, je het grootste resultaat halen uit het minimale materiaal.
- De beste kwaliteit, onder alle omstandigheden.
- Kwetbaar materiaal, goede zorg... 1x kopen en nooit mee, levenslang houdbaar!!
- Veel opties, veel voor waar je geld, het leuke is dat je altijd weer iets nieuws ontdekt!! Combinaties zijn erg divers en fotograferen wordt een hobby zo niet een passie.

Heel kort gezegd waarom ((IK)) zo'n camera niet wil kopen:

Het is gewoon duur, het vergt heel erg veel tijd om er mee te leren omgaan.
Als je dit leuk vind is het een investering waard!! Ik zelf heb deze tijd en vooral het geld niet.

Uit ervairng weet ik dat zo'n camera heel erg ingewikkeld is. Er zijn niks voor niks allemaal cursussen hoe je met een spiegelreflex moet omgaan, welke lenzen/objectieven geschikt zijn voor welke omstandigheden en hoe haal je het beste uit je materiaal.

Moet je naar zo'n cursus dan? Nee.
Maar je leert dan wel veel meer!!

Die Canon SX60 HS, is naar mijn mening net zo goed en zelfs beter dan een spiegelreflex camera in hetzelfde prijs segemnt en een stukje erboven ook. Het zoomen.... Zo'n lens voor een spiegelrefex kost minimaal 1000 euro.... (JA 1 0 0 0 euro). En dat alleen de lens/objectief.

https://www.youtube.com/watch?v=67r_jfG0_UE

ALS je niet met het bovenstaande resultaat tevreden bent ((wat ik dus echt wel ben...)) Dan moet je voor je zelf na gaan waar je dan wel tevreden mee bent, en of je dan ook daadwerkelijk veel geld wilt investeren in een beter maar een minimaal zichbaar resultaat, waar niemand op let behalve jij zelf.
Zo zie ik dat.

Op 1 minuut zie je een foto genomen tijdens het vol inzoomen, let er wel op dat als je dit uit een statief doet, of als het object wat je wilt fotograferen nauwelijks of niet beweegt dat het auto-focus systeem in de camera vele malen beter zijn werk zal kunnen doen. De foto zal dan ook beter zijn.

In dit geval is dit niet zo, en vind ik de foto al perfect.

Ook ik koos voor een spiegelrefelex, tot dat ik mijn goedkope compact camera heb gekocht. Nu hoef ik zo'n ding niet meer. Ik slijm wel vaak in de media-markt, (Echt heerlijk om vastg te houden), maar ik heb em gewoon niet nodig.

De Canon SX60 HS is mijn ideale camera die ik weer ieder jaar kan kopen en toch koop ik vuurwerk... Ja dat is weer een andere diskussie, maar goed.

Niet vergeten, er kan ook een externe microfoon in.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik de referenties bekijk, de youtube film bekijk dan heb ik er echt veel vertrouwen in. (Zijn voorgangers zijn goedkoper, maar ook minder en geen externe microfoon uitgang, volgensmij is de rest voorraad: Canon SX50 HS, wel te koop. Hier zou ik niet voor gaan).

Gewoon het nieuwe model, een beetje meer geld, maar een stuk meer waar voor je geld, en meer zooom vermogen.

Succes met je keuze, als je vragen hebt hoor ik het wel via pb.

Groet

Edit:
Je haalt sowiso een beter resultaat uit een Spiegelrefex camera, maar je moet dan ook weten dat je hier veeellll meer geld aan moet besteden dan de SX60 HS, de keus is aan jou. Ik geef je mijn mening waar ik voor zou gaan.

Informeer heel goed, kijk naar je wensen en eisen en informeer nogmaals en maak dan je keuze. (Internet is vaak goedkoper, en wachten op de BTW dagen bij mediamakrt kan ook veel voordeel bieden).

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan