AD: Vogels schikken zich rot van vuurwerk!!

50 duizend vogels per jaar dood door windmolens.
100 miljoen vogels per jaar dood door huiskatten.
2 tot 8,7 miljoen vogels per jaar dood in het verkeer.

En de vogels schrikken door vuurwerk het is toch verschrikkelijk!:bonk:

100 mln dood door huiskatten? lijkt me ietwat overdreven?
dat wilde ik gaan schrijven, ging toen even zoeken op google en...damn wat een moordmachines zijn dat zeg omg

Ik schrik ook weleens van de schijtende duiven, misschien moeten die kanariepietjes bij het AD daar is een stuk over schrijven

Vroeg het me altijd al af, maar daar is dus die nationale vogeltelling voor :idea:

Ga maar eens een kijkje nemen bij de slachtbank, varkens zijn stuk intelligenter dan honden zelfs, al helemaal op emotioneel gebied. Maar geen enkele tyfus MSM outlet die er naar kraait.
Main stream media kan echt de tyfus krijgen

Decennia lang wordt er gestookt, de vogelpopulatie is nog nooit zo groot geweest, we zien steeds meer bijzondere vogels verschijnen, de ganzenpopulatie explodeert en veroorzaakt overlast als geen ander. Maw dit is ONZIN ;-)

Zelfs de wolf ziet het weer zitten in Nederland.

...en een kwartier later zitten ze allemaal gewoon weer op hun plek...Kijk, als het nou al een tijdje diepvriesweer is, dan kan dat half uurtje rondvliegen wel een onevenredig grote aanspraak op hun reserves doen, waar ze te veel moeite voor moeten doen de volgende ochtend om weer bij te eten. Maar met onze warme winters met voldoende voedsel is dit gewoon echt geen probleem. "O jee, ze schrikken" is gewoon ff lullig, maar absoluut geen sterk argument.

Decennia lang wordt er gestookt, de vogelpopulatie is nog nooit zo groot geweest, we zien steeds meer bijzondere vogels verschijnen, de ganzenpopulatie explodeert en veroorzaakt overlast als geen ander. Maw dit is ONZIN ;-)

Zelfs de wolf ziet het weer zitten in Nederland.
Sorry, maar dat is kul. Vrijwel alle soorten gaan achteruit, vooral onze van oudsher "gewone" soorten. Ganzen overwinteren hier grotendeels enkel. Klopt dat er meer ongebruikelijke soorten verschijnen, bv bij Cetti's zanger heeft dat met klimaatverandering te maken (dus "goed"..?), dwaalgasten heeft meer met vogelaarshype van doen. Simpele weidevogels gaat het bizar slecht mee.

Back
Bovenaan