Gisterenavond ben ik door Witte Tenten Verhuur uitgenodigd om de vuurwerkshow in Achterberg bij te wonen. Deze show is geschoten door Xena Vuurwerk uit Ede.Xena Vuurwerk heeft tijdens deze show een twaalftal producten uit de collectie van Marijn Vuurwerk getest.
Achterberg is een klein agrarisch dorp in de gemeente Rhenen. De show werd geschoten ter gelegenheid van de Achterbergse dagen, het enige evenement wat het dorp in een jaar telt.
Gezelligheid troef daar met een muziektent en een heuse bruiloft.
Vanwege de streng gereformeerde achtergrond van de inwoners was het klokslag 12 uur stil.
Maar daaraan voorafgegaan de vuurwerkshow dus, waarvoor wij natuurlijk kwamen.
Om 22.00 uur aangekomen op de plaats van bestemming.
Gezellig een poosje gebabbeld met de eigenaren van Xena Vuurwerk, Jan en Gerrit Roekel
Er stond genoeg vuurwerk klaar, voor wat later bleek een 15 minuten durende show.
Gemoedelijk de schietlijst doorgenomen en wat mij direct opviel was dat de hele show geschoten zou gaan worden met allemaal toppers op consumentengebied.
Ik zal ze aan jullie doorspelen:
Lesli: Thunderbolt,Angel Eyes,Phosphor,Camuro King,Bloody Sky,Aquarius,Blue Voodoo
Marijn: Zware jongens A+B,Vurige catie,Middeltje,Blonde Greet,Piet de Wiet, Tante Sjaan, Wil wil Wel,Grof Geschut,Boefje,Wakkere Dodo
Original: Moonchild,Genius,After Midnight,3rd millenium,Golden Wall,Wonderfull World
Beko: Criss-Cross, Sky Screamers
Breeschoten:100 shots Metallic
De show werd vanuit twee posities geschoten.
Soms 1 cake tegelijk maar ook 2 of 3
De Marijn cakes werden single geschoten
Het was een topshow van de mannen van Xena Vuurwerk
Enerzijds vanwege de keuze van bovengenoemde toppers en anderzijds vanwege het tempo van de show. Het was 1 sneltrein die voortdenderende
Het publiek kon tevreden naar huis terugkeren
Ook voor mij weer de persoonlijke bevestiging dat Marijn topklasse vuurwerk heeft.
Met name de knallen zijn snoeihard en komen duidelijk boven de andere artikelen uit.
Zware jongens is en blijft een megaknaller, een minuut lang, schelle fluit naar peonies, vergezeld met harde knal.
Van Lesli viel voor mij vooral de Angel Eyes dit keer op, groot bouquet, harde burst en schitterende kleuren.
Original Nederland heeft ook kwaliteitsproducten die dit jaar zeker niet in mijn collectie zullen ontbreken
En de twee producten van Beko, wie kent ze niet ? Ook twee toppers.
Conclusie: een goede show van Xena Vuurwerk
Ik heb besloten om vaker naar shows van hun te gaan.
Budget van een show speelt natuurlijk ook een belangrijke rol maar de keuze van Xena van de producten voor hun show is echt top.