Aanslag met zwaar vuurwerk op politiepost.

densta

VWC lid
Hilvarenbeek - De politiepost, aan de Schuttersweg in Hilvarenbeek raakte rond middernacht zwaar beschadigd door vuurwerk.

Ten tijde van het incident was er niemand in het gebouw aanwezig. Door het rondvliegend puin sneuvelde een ruit van een woning aan de overzijde van de straat.

Buurtonderzoek
Rond de klok van 00.15 uur raakte het politiegebouw zwaar beschadigd door vermoedelijk vuurwerk. Agenten zagen bij aankomst een flinke rookontwikkeling in het bureau. Nadat de rook was opgetrokken bleek dat het plafond, de muren en het interieur beschadigd waren door rondvliegende brokstukken. Ook de straat aan de voorzijde van de post en in de voortuinen van woningen aan de overzijde van de straat lagen resten afkomstig van het gebouw. Door het rondvliegend puin sneuvelde een ruit van een woning aan de overzijde.

De technische recherche van de politie stelde vannacht een onderzoek in.

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152982/Aanslag_met_zwaar_vuurwerk_op_politiepost.html

Geloof je het zelf, rondvliegende stukken puin aan de overkant door vuurwerk?

Kom op, weer een sterkt staaltje overdrijven van de journalist.

Lijkt wel of het puin echt aan de overkant lag, lijkt me eerder dat het niet zomaar vuurwerk was maar een geknutseld iets wat ik in een geval als dit toch echt wel een 'bom' ga noemen...

En daar gaan we weer :mad: jammer dat dit weer moet ,

maar rondvliegende brokstukken door vuurwerk? geloof er niet veel van :rolleyes:

maargoed tegenwoodig word zelfmaak en andere "bommen" ook vuurwerk genoemd helaas:bonk:

--pyro99:bye:

Ik denk als het zo´n big boy of een 4 inch salute betreft dat er wel degelijk wat stukken glas, hout of wat dan ook door de lucht kunnen vliegen. Neem ook aan dat die niet wat kwajongensstreken zijn maar oudere kerels die flink schurft aan de blauwbroeken heeft. Wel erg triest zoiets..

Fijn weer goede naam voor het vuurwerk !

Ja zo verbieden ze zo meteen legaal vuurwerk nog en dan gebeurd als nog wat dit is echt niet gepleegd met een rotje.

Weldenkende mensen weten dat dit gedaan is met legaal vuurwerk. Misschien was dit zelfs wel gewoon een echte bom zoals een pijpbom die volledig gemaakt is uit sterretjes.

Maar elke "aanslag" vandalisme is natuurlijk overbodig en triest

pfff teringlijers.. een of ander mongool fabriceert een bom, of misschien is er wel een fragmentatiegranaat oid naar binnen gegooid en dan beweren ze dat het vuurwerk is :frusty: propaganda eerste klas!

pfff teringlijers.. een of ander mongool fabriceert een bom, of misschien is er wel een fragmentatiegranaat oid naar binnen gegooid en dan beweren ze dat het vuurwerk is :frusty: propaganda eerste klas!

Ik ben het helemaal met je eens, bij alles wat er maat ook wordt opgeblazen en of vernield etc wordt het woord vuurwerkbom em dergelijke te gemakkelijk in de mond genomen door de media terwijl er nog legio andere mogelijkheden zijn om zulk soort vernielingen te plegen waardoor wederom ons vuurwerk een bitterzoete smaak krijgt bij de burger. :(

ik heb je gethanked maar het dekt mijn verdomde lading niet zo f...king kwaad gloeiende f..t..k zooi pfff kan er gewoon niet meer tegen ik probeer het maar toch weer op de kast

ik heb je gethanked maar het dekt mijn verdomde lading niet zo f...king kwaad gloeiende f..t..k zooi pfff kan er gewoon niet meer tegen ik probeer het maar toch weer op de kast

Ik heb misschien een veel beter idee, klouter in je pen en schrijf je frustries op en vertel hoe vuurwerkliefhebbers er van gruwelen van zulk soort acties etc en stuur deze naar de journalist die dat artikel heeft geplaatst, misschien wordt jouw artikel dan wel geplaatst en kunnen de lezers ook eens de andere kant horen ?

Laatst bewerkt:
Ik heb misschien een veel beter idee, klouter in je pen en schrijf je frustries op en vertel hoe vuurwerkliefhebbers er van gruwelen van zulk soort acties etc en stuur deze naar de journalist die dat ertikel heeft geplaatst, misschien wordt jouw artikel dan wel geplaatst en kunnen de lezers ook eens de andere kant horen ?

tja als ik dacht dat het zou helpen zou ik het doen, het beestje bij de naam noemen is wat mij betreft maar een van mijn frustraties.(voorbeeldje)als je bij een auto de wielen het dak het stuur de sloelen er uit haalt is het geen auto meer.maar als het gaat om bommen of knutsel granaten vinden journalisten het toch leuker om het woord vuurwerk te gebruiken (das beter voor de verkoop van hun artikel).zo kan ik nog wel even doorgaan ,maar ik wil nog wel opmerken dat het geluid van ons"fans" er niet zoveel toe doet.er zou eens een man met kennis zou moeten opstaan die eens op tv kan uitleggen dat bv belgisch vuurwerk niet gevaarlijk is dat ze in belgie geen vlinderbommen verkopen aan nederlanders waar je(volgens media bv nederland)vliegtuigen,autos gebouwen mee kan opblazen etc.ben nl geen vuurwerkdeskundige(wel een gezonde dosis verstand).mensen die kunnen uitleggen dat ze bv in belgie mooi goedgekeurd vuurwerk verkopen waar word uitgelegd wat de werkelijke gronden zijn van nederland om deze hetze te beginnen tegen het nieuwe eu vuurwerkbesluit,marktbescherming vullen van de schatkist belasting etc .en dat prime time op tv met deskundigen dat zou pasde boel duidelijk maken en dan gaat de overheid nog niets veranderen.

Ik ben het helemaal met je eens, bij alles wat er maat ook wordt opgeblazen en of vernield etc wordt het woord vuurwerkbom em dergelijke te gemakkelijk in de mond genomen door de media terwijl er nog legio andere mogelijkheden zijn om zulk soort vernielingen te plegen waardoor wederom ons vuurwerk een bitterzoete smaak krijgt bij de burger. :(

Klopt inderdaad, wij, als vuurwerkliefhebbers staan weer in een kwaad daglicht. En dat terwijl de harde kern vuurwerkliefhebbers juist de meeste kennis hebben over veiligheid e.d. Serieus, als men die harde kern wat vaker aan het woord zou laten zou het veel slachtoffers schelen. Al die tijd die de politie en media verspillen aan het verkondigen dat illegaal vuurwerk zo gevaarlijk is zouden ze veel beter kunnen besteden. Bijvoorbeeld aan het actievoeren voor de vuurwerkbril, en aan juiste informatie geven over veilig gebruik van vuurwerk. Nog erger, die idioten blijven maar verkondigen hoe makkelijk het is om zwaar spul via internet te krijgen :frusty: Ze gooien alleen maar olie op het vuur. Het is echt zo frustrerend als verschillende partijen opzettelijk informatie geven over hoe je gevaarlijk spul kunt krijgen en dan achteraf als er narigheid van komt weer naar ons wijzen terwijl wij uit alle macht proberen om onze passie te verdedigen.

Volgens de wet heeft het zelf maken van een bom absoluut niets met vuurwerk te maken, volgens de wet valt dit namelijk onder WWM.
Het word alleen maar erger en erger de laatste jaren, al die media aandacht heeft de problemen alleen maar erger gemaakt en niemand lijkt dit door te hebben.

Iemand vernielt iets met een zelfgemaakte bom en dan gaan ze in de krant stukken schrijven over vuurwerk uit polen enzo, heeft echt totaal niets met het incident te maken. Als er iemand overhoop geschoten word gaan ze toch ook niet over het type wapen praten?

Maarja, ik kan nog uren door ***len maar het boeit ze toch geen sier, zelfs als ik stukken naar kranten schrijf die heel netjes geschreven zijn negeren ze het gewoon. En zodra iemand met 10kg vuurwerk gepakt word springen ze er als een stel hongerige wolven bovenop, want ja, sensatieberichten over knallers met "de kracht van een handgranaat" zijn natuurlijk belangrijker!

We zouden eens een keer een petitie op kunnen starten en deze dan inleveren, dan is het in ieder geval een gebaar, hoe klein het ook is ?

We zouden eens een keer een petitie op kunnen starten en deze dan inleveren, dan is het in ieder geval een gebaar, hoe klein het ook is ?

Hoe had je dat gedacht? Misschien maar eens samen doen met AVP en FPM om meer mensen ervoor te krijgen? Want je wordt er toch echt niet goed van dat elke knal vanaf november met vuurwerk heeft te maken...

Het probleem is eerder dat je kan zeggen wat je wilt maar er toch nooit echt geluisterd wordt. Wij als liefhebbers proberen al jaren iets positiefs in te brengen in onze negatief ingestelde maatschappij maar we zijn na al die jaren nog geen stap verder gekomen dan wat discussies waar de liefhebbers per se afgekapt werden.. De overlast is voor onze overheid nu eenmaal belangrijker dan het gezwets van een paar liefhebbers..

Back
Bovenaan