Aanhoudingen naar aanleiding van afsteken vuurwerk bij Feyenoord-Ajax

pyromaniac

VWC lid
Tijdens en na afloop van de wedstrijd Feyenoord-Ajax zijn vijf supporters aangehouden in verband met het afsteken van vuurwerk of fakkels in het stadion. Per direct is hen de toegang tot het stadion ontzegd. Tijdens de wedstrijd werden in verschillende vakken fakkels ontstoken. Een aantal dagen eerder was dit ook het geval bij de uitwedstrijd in Eindhoven. Verschillende mensen meldden zich daags na de wedstrijd bij Feyenoord met klachten over schade die was opgelopen aan onder andere kleding.

Feyenoord wenst te benadrukken dat het gebruik van vuurwerk en fakkels absoluut verboden en tevens levensgevaarlijk is. Supporters bij wie vuurwerk of fakkels worden aangetroffen lopen het risico een landelijk stadionverbod voor de duur van 18 maanden opgelegd te krijgen. Aan de uitsluiting is tevens een boete van € 450 verbonden.

Ze hadden beter bij de trainingen kunnen controleren haha dan hadden ze zo even een paar honder kilo in beslag kunnen nemen... :p

ik wou net zeggen, was er bij de training niet wat meer ;)
Maar eh, bij die training was met vergunning neem ik aan? Gezien er ook consumentenvuurwerk was, of wordt dat gewoon gedoogd? Met het kampioenschap met PSV wordt het namelijk wel gedoogd als er 100.000 klappers worden afgestoken.

Hier was de training van zaterdag was allemaal gedoogd
maar was zeker zonder vergunning !! : http://www.youtube.com/watch?v=SjLEUQ3guE8
Had ook een fakkel mee zondag maar buiten het stadion tijdens de stille
toch afgestoken. Overigens ook nog een fakkel in me handen gehad
die werd doorgegeven.

Mijn mening er over:
Moet kunnen als de club er echt tegen is moet de club het echt gewoon
helemaal proberen te weren en streng optreden in plaats van wel foto's op de site
te zetten met fakkels en dan mensen een stadionverbod te geven.

pyro-tristan

Back
Bovenaan