Aanhouding voor vuurwerk in stadion Twente.

ylke

VWC lid
ENSCHEDE -
Een 42-jarige man uit Enschede is aangehouden op verdenking van het gooien en afsteken van vuurwerk in het voetbalstadion van FC Twente tijdens een wedstrijd op 20 mei. Dat heeft de politie donderdag laten weten. De knal van het vuurwerk veroorzaakte een pieptoon en gehoorproblemen bij een 13-jarige ballenjongen uit Hengelo.

De verdachte liep achter de boarding in de betonnen gracht tussen het veld en de tribune. Op enkele meters afstand van de jongen uit Hengelo en enkele andere kinderen zou hij vuurwerk hebben afgestoken.

De jongen uit Hengelo had enkele dagen last van de knal en deed aangifte bij de politie. De verdachte is woensdag aangehouden. Hij is na verhoor in vrijheid gesteld.

Bron

Dat heeft de politie donderdag laten weten. De knal van het vuurwerk veroorzaakte een pieptoon en gehoorproblemen bij een 13-jarige ballenjongen uit Hengelo.

hmmm ja ja...

Hoeveel leden van hier hebben na oud en nieuw geen piep in hun oren? En wat te denken van al dat harde zingen en stadion speakers. Muggenzifterij weer, je mag niks meer tegenwoordig

Dat heeft de politie donderdag laten weten. De knal van het vuurwerk veroorzaakte een pieptoon en gehoorproblemen bij een 13-jarige ballenjongen uit Hengelo.

hmmm ja ja...

Hoeveel leden van hier hebben na oud en nieuw geen piep in hun oren? En wat te denken van al dat harde zingen en stadion speakers. Muggenzifterij weer, je mag niks meer tegenwoordig

Hou er wel rekening mee dat die liefhebbers na oud en nieuw dit 9/10 zelf in de hand hebben.
Hoop dat deze kerel goed gestraft gaat worden , gezien het ventje nu voor de rest van zijn leven last heeft van deze idioot.... Maargoed, daar denk jij blijkbaar anders over....

Hou er wel rekening mee dat die liefhebbers na oud en nieuw dit 9/10 zelf in de hand hebben.
Hoop dat deze kerel goed gestraft gaat worden , gezien het ventje nu voor de rest van zijn leven last heeft van deze idioot.... Maargoed, daar denk jij blijkbaar anders over....

Kom jong, gaat toch fietsen... Bij concerten wordt ook harde muziek gedraaid festivals. Wordt ook over geklaagd en daar wordt toch ook niet de DJ voor opgepakt en hard gestraft. Mensen die gewoon piepen in de oren hebben. Maar dit is vuurwerk en de anti-lobby kan weer een "daad" stellen tegen vuurwerk. Heeft verder niets met dat ventje te maken. Als iemand naast hem met een trompet zat had die ook geen aangifte kunnen doen

Kom jong, gaat toch fietsen... Bij concerten wordt ook harde muziek gedraaid festivals. Wordt ook over geklaagd en daar wordt toch ook niet de DJ voor opgepakt en hard gestraft. Mensen die gewoon piepen in de oren hebben. Maar dit is vuurwerk en de anti-lobby kan weer een "daad" stellen tegen vuurwerk. Heeft verder niets met dat ventje te maken. Als iemand naast hem met een trompet zat had die ook geen aangifte kunnen doen

Als je zelf gaat hakken/rocken op een festival/houseparty, enz. kan je oordoppen in je oor doen.
Als een 1 of andere koekwous met knalvuurwerk in een vol stadion met vuurwerk gaat gooien, wordt dit niet door die gene aangekondigd.
En kan je dus niet even een setje herriestoppers in je oren doen.
En vuurwerk hoort gewoonweg niet in een stadion thuis.
Sfeer acties met fakkels, oké.
Maar het is gewoon terecht dat je opgepakt wordt als in een vol stadion met knallers gaat lopen gooien.

Infinity toch?

Inderdaad maar het komt niet vaak voor maar in dit geval ben ik het met hem eens. Mensen die dit soort streken uithalen mogen van mij ook zwaar gestrafd worden. Dit soort personen nemen een enorm risico kijk maar naar die lawinepijl bij denhaag die in een vak terecht kwam. Met zoveel publiek in een kleine ruimte moet je het gewoon bij fakkels houden

O ik ben het deze keer ook zeker met hem eens.
Normaal meestal met Karol, maar het verschil is. Op festivals heb je de mogelijkheid je te anticiperen op zulk hard geluid dat slecht is voor je oren.
Dat jongetje kon dat niet.
Vuurwerk in een stadion kan wat mij betreft gewoon.
Maar er zijn er velen die er niet mee om kunnen gaan.

Als je zelf gaat hakken/rocken op een festival/houseparty, enz. kan je oordoppen in je oor doen.
Als een 1 of andere koekwous met knalvuurwerk in een vol stadion met vuurwerk gaat gooien, wordt dit niet door die gene aangekondigd.
En kan je dus niet even een setje herriestoppers in je oren doen.
En vuurwerk hoort gewoonweg niet in een stadion thuis.
Sfeer acties met fakkels, oké.
Maar het is gewoon terecht dat je opgepakt wordt als in een vol stadion met knallers gaat lopen gooien.

Ja okay vooruit, daar zit wel een punt in. Je schrikt omdat je het niet verwacht maar je kunt je natuurlijk nooit "schrap zetten" maar ik blijf erbij dat je geen gehoor schade oploopt door een knal, je schrikt vervelend. Maar blijvende oorschade.. nee, daar geloof ik gewoon niet in.

Blijvende gehoorschade door één knal, ja is zeker mogelijk.
Ik loop al 3 jaar ( aan de linker oor) met de gevolgen van zo'n idi**t die een knaller gooit terwijl je de werkbus aan het inladen bent op een zomerse dag....

Blijvende gehoorschade door één knal, ja is zeker mogelijk.
Ik loop al 3 jaar ( aan de linker oor) met de gevolgen van zo'n idi**t die een knaller gooit terwijl je de werkbus aan het inladen bent op een zomerse dag....

Jaja jou buur jongen. .. nee gewoon zelf met rotjes gespeeld Markmt5

Laatst bewerkt:
Ik ben er iedere wedstrijd van twente bij en ook bij deze wedstrijd.
Voor iedereen weer oordeelt dat het wel mee zal vallen enzo en dat het weer overdreven is van politie/media, zet aub je vuurwerkbril eens af.
Ik had absoluut niet met die jonge willen ruilen, was een beste klap en dichtbij het jongetje.

Dat de regels hier in Nederland belachelijk zijn, zijn we het allemaal mee eens lijkt me. Maar om nou alles goed proberen te praten gaat mij toch echt te ver. Dit kan toch gewoon niet, zal je kind maar zijn wat daar staat.

Back
Bovenaan