Aangehouden voor afsteken vuurwerk

UTRECHT - De politie heeft zaterdagavond 21 juni twee minderjarige jongens aangehouden voor het afsteken van vuurwerk.

Tijdens de voetbalwedstrijd Nederland Rusland stond een groepje supporters op de Oudegracht ter hoogte van de Bakkerstraat. Plotseling hoorden agenten een enorme knal veroorzaakt door vuurwerk. Twee jongens liepen op dat moment weg van de plek waar alleen nog een rookwolk hing. Agenten gingen achter de twee aan en hielden de jongens beiden 15 jaar uit Utrecht aan. Het tweetal was in het bezit van vuurwerk. De ouders werden op de hoogte gebracht en hebben hun kroost later in de nacht van het bureau opgehaald.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2008/06/22/H044.htm

Wat triest zeg. Nederland speelt en zelfs dan kunnen ze zoiets niet verdragen. Ik was tijdens de wedstrijd te vinden op de grote markt in breda. En daar was het een groot feest. Ook werden er chinese rollen en stadion fakkels afgestoken. De politie deed hier niet moeilijk over.

Ik begrijp dat het niet mag maar ze kunnen zoiets met het ek toch wel is door de vingers zien

de wet is duidelijk, de agenten hebben goed gehandeld.

niet triest, ook niet tijdens ek mag er "officieel" afgestoken worden noch in bezit hebben.

Maar alsnog er werd door het hele land afgestoken dus ja de agenten kunnen vrij weinig verder wat aan doen dan enkel handhaven

de wet is duidelijk, de agenten hebben goed gehandeld.

niet triest, ook niet tijdens ek mag er "officieel" afgestoken worden noch in bezit hebben.

Maar alsnog er werd door het hele land afgestoken dus ja de agenten kunnen vrij weinig verder wat aan doen dan enkel handhaven

ik heb ook nog wat restjes van oud en nieuw afgestoken.

Het mag gewoon niet, klaar.

Het is alleen jammerlijk dat de politie zoals gewoonlijk weer met volstrekte willekeur optreedt in plaats van consequent op te treden. Hier in Rdam staken de Turken ook genoeg af, maar heb nog nergens gehoord dat er Turken zijn opgepakt voor het afsteken van vuurwerk.

Het mag gewoon niet, klaar.

Het is alleen jammerlijk dat de politie zoals gewoonlijk weer met volstrekte willekeur optreedt in plaats van consequent op te treden. Hier in Rdam staken de Turken ook genoeg af, maar heb nog nergens gehoord dat er Turken zijn opgepakt voor het afsteken van vuurwerk.

Twee jongens liepen op dat moment weg van de plek waar alleen nog een rookwolk hing.

°

Laatst bewerkt:
Twee jongens liepen op dat moment weg van de plek waar alleen nog een rookwolk hing.

Die houd je toch wat eerder aan dan een paar turken die met z'n 100den staan te feesten. Net zoals in Breda en Arnhem..:sad:

Dat bedoel ik, volstrekte willekeur. En dat behoort niet zo te zijn denk ik dan.

Back
Bovenaan