Aanbod (online)folders Duitsland 2011/2012

Was het druk daar in Meppen? Emlichheim al een paar x geprobeerd en Nordhorn. Allemaal druk. Probeer dit jaar Meppen en misschien iets verder.

Ik heb nog eentje op de valreep gevonden ;)

Thomas-Philipps

Had 'm er niet tussen zien staan (of overheen gekeken).
Vooral vuurwerk van Keller

EDIT: Oeps zie dat ik me nog niet heb voorgesteld... gelijk even doen ;-)

Ik bedacht me net dat 30 december op zondag is. Er mag in Nederland dus op de 28e al vuurwerk worden verkocht. Mag dit in Duitsland ook op de 28e al verkocht worden? Ongeacht of het nou een supermarkt of een vuurwerkwinkel is. Misschien makkelijk voor mensen die daar rekening mee willen houden ivm wintersport ofzo.

Ik vroeg me dit een tijdje geleden ook al af en ik kreeg toen te horen dat er net als in Nederland een extra verkoopdag komt op 28 december en dat de winkels op zondag gesloten zijn.

Ja dat is al bekend, Toschpyro heeft op zijn website staan de ze gewoon de 28ste beginnen en ik neem aan dat de rest dat ook gewoon zal doen.

Iemand filmpjes van de producten van kaufland??

Die staan gewoon op de site van Kaufland. Even een filiaal invullen en je kunt zo doorklikken. En anders biedt youtube uitkomst, op één of twee potten na heb ik alles kunnen vinden.

Concreet, voor als het niet lukt; ga naar kaufland.de, klik op de vuurwerkbanner, vul plaats in (bijvoorbeeld Ort=Kleve, bovenste postcode en dan Olmerstrabe). Vervolgens zie je per product een video.

Meer in het algemeen moet me van het hart dat het vuurwerk uit Duitsland me toch best tegenvalt dit jaar. Als ik oordeel op basis van de filmpjes dan zie ik niet het grote voordeel t.o.v. Nederland. In Nederland worden veel mooiere potten aangeboden, en als je een goede voorverkoopaanbieding pakt (bijvoorbeeld via vuurwerkcrew) dan is de prijs niet echt hoger in Nederland. En dat vind ik met name gelden voor de potten in het midden en hoger segment (in zoverre dat laatste bestaat in duitsland).

Maar ik heb wel minstens één mooie uitzondering gevonden: ik vind de "Walk of fame" erg mooi en preiswertig, om maar even een duits woord erin de gooien.

Back
Bovenaan