Aalsmeer 4 september 2010

damianus

VWC lid
wanneer : 4 september
plaats : aalsmeer
provincie : noord holland
wie : voorgaande jaren dream fireworks
kaliber : vorig jaar was het prof , max 6 inch
locatie : strekdam Surfeiland Westeinderplassen, t.h.v. de watertoren
tijd : vorig jaar was het 23:00

ik ben aanwezig , ik was hier vorig jaar ook en toen was het 'n erg mooie show .

Puur Aalsmeer
Op 04-Sep-2010

Een dag vol activiteiten voor jong en oud, dat is zaterdag 4 september 2010 in Aalsmeer. Onder de noemer PUUR AALSMEER is er van ’s ochtends tot ’s avonds van alles te beleven voor iedereen die houdt van recreëren op of aan het water, van gezellig winkelen en van lekker eten en drinken. De hele dag is er een gezellige braderie. Deze dag zijn er ook de Westeinder Havendagen. ‘Last but not least’ wordt deze feestdag afgesloten met een spetterend vuurwerk tegen het fraaie decor van de Westeinderplassen. Zie voor meer informatie
www.puuraalsmeer.nl

met dank aan : http://www.beleefaalsmeer.nl

Laatst bewerkt:
Om 23.00 uur gaan de eerste vuurpijlen de lucht in en ongeveer twintig minuten en vele bewonderende oohh’s en aahh’s later is het vuurwerk ten einde. Voor 2010 belooft de organisatie een nog grotere show dan in voorgaande jaren. Naast de opstelling op de pier van het Surfeiland ligt er op 250 meter van de wal een ponton in het water. Vanaf deze plek worden nog eens meer dan honderd bompijlen gelanceerd, in fraaie formaties en kleurstellingen.

Naar aanleiding van vragen uit het publiek, heeft de organisatie enkele ingrediënten toegevoegd om de vuurwerkshow nóg aantrekkelijker te maken. De start vindt bijvoorbeeld op spectaculaire wijze plaats via een lijn van de watertoren naar de pier. Ook klinkt er tot besluit van de show een luide knal, die voor iedereen duidelijk maakt dat de festiviteiten deze dag nu echt afgelopen zijn...

Weer een nieuw woord voor de media: de befaamde bompijlen! Absurde woordspelling daar.

De show gaat dit jaar leuk worden. Ik ben aanwezig.

FireDragon, Killerdome en ik zijn ook aanwezig! :)
We weten nog niet waar we gaan staan, maar dat zal i.v.m. onze camera's wel op een rustiger plekje zijn. Op internet lees ik iets over de boulevard t.h.v. de Kudelstaartseweg. Maar wellicht staan wij dus ergens anders.

Zou het niet netjes zijn om de bron vermelding en een link te plaatsen, en niet net doen of je zelf deze foto's hebt gemaakt.

Bronvermelding zet ik er altijd bij en had dat deze maal express weg gelaten omdat ik het stuk text wat er bij stond niet erg interessant vond, maar heb het het bij gezet omdat het wel zo netjes is inderdaad.
Maar foto's plaatsen en doen alsof ik ze zelf heb gemaakt is mijn stijl niet, dus je kan het de volgende keer misschien iets anders formuleren !!

Ik kwam nog een filmpje op youtube tegen met Frits Pen van dreamfireworks op de locatie Aalsmeer. En zo te horen waait het behoorlijk en is het helaas niet allemaal goed te verstaan.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ook ik ben weer van de partij, ook thuiswedstrijd namelijk! Hele happening voor dit dorpje hoor dus op de kant zal het weer goed druk zijn. Voor de filmers denk ik dat je toch echt het best links(meter of 50) van de watertoren kunt gaan staan. Het is hier wel super druk maar vanaf hier heb je verreweg het mooiste overzicht, ook de waterbommen die wel weer aanwezig zullen zijn krijg je vanaf hier het best in beeld.
Ik kies dan ook eieren voor mn geld en zal met mn bootje ter hoogte van het ponton liggen. Deze ligt voor de mensen op de kant nog ver achter de pier.
Eventueel nog mensen die het water op willen? Geen ruimte voor statieven e.d., maar wel een ietwat rustiger plekje.(stuur maar p.m. ofzo)
Helaas zal ik op het water weinig van jullie tegenkomen maar ach, we praten wel weer bij!

gr.

erg mooie show gezien vanavond , in het begin van de show werd 'n wat rustiger tempo aangehouden maar naarmate de show vorderden ging er steeds meer de lucht in .
er werden ook wel 'n aantal mooie bommen gebruikt in de show .
ik heb weer genoten vanavond .
foto's komen een deze dagen online .

Laatst bewerkt:
Ik heb ook weer genoten! De variatie was goed en er zaten erg fraaie Horse-tail achtige shells tussen; wat zag dat er fraai uit zeg. Dikke tails naar een subtiel effect op de top. Heerlijk. :cool:

Was leuk om een aantal van jullie langs de waterlijn gezien/gesproken te hebben. Ik had zelf deze keer mijn camera thuis gelaten, omdat ik voor de verandering mijn moeder eens een keer meenam. Machtig om te zien hoe een mensje van 80 nog helemaal uit haar bol kan gaan bij het zien van de show :D

Ik zie uit naar de films!

Cameo

zo hier ook mijn verhaal over de show

Gisteren rond half 9 stond jur(FireDragon) bij mij voor de deur, om later Jorik(DarkSoul) op te halen. Bij mij voor de deur nog ff een tijdje staan praten over van alles en nog wat, toch leuk dat freaks die je veel ziet uiteindelijk toch een beetje vrienden van je worden.

Na 3 kwartier naar Jorik te hebben gereden, stonden we voor z'n deur. Waar Jur nog ff een peuk nuttigde. Daarna gelijk richting Aalsmeer gereden en onderweg weer veel gepraat. In Aalsmeer aangekomen vonden we eigenlijk gelijk een mooi plekje om te parkeren, hadden wij ff geluk:)

Gelijk naar de watertoren gelopen en gevraagd aan verkeersregelaars waar het ponton dreef. Eerst helemaal naar het uiterste stukje gelopen, richting de DreamFireworks-vrachtwagen. Maar we waren al te ver, snel terug gelopen en we stonden toen uiteindelijk perfect voor het ponton, waar we damanius en thunderlizzard tegenkwamen.

Na een kwartier wachten en gekeken te hebben naar het mooie uitzicht met feestboten en knipperende lichtjes en af en toe is een single shot, harde knaller en zelfs een leuke cake, kon de show eindelijk beginnen.

Eerst werden er een paar salutes als signaal geschoten dat de show ging beginnen, die knalde erg lekker daar op het water. Voelde ik ook een beetje op mn trommelvliezen:D Daarna werden er al gauw shells in een leuk tempo geschoten, veel verschillende effecten gezien! En zo bleef het eigenlijk de hele show wel doorgaan. Ook nog een leuk gedeelte met watershells, al vond ik wel dat ze die ietwat te snel achter elkaar schoten, had wat langzamer gekund! Iedere keer weer kwam er een opbouwend salvo en iedere keer weer dacht je dan, hier komt de finale. Maar nee hoor daarna ging het gewoon weer lekker door:D Waarna na een hele leuke show toch die finale kwam, een erg mooie finale, eigenlijk een standaard finale die altijd mooi blijft. Salutes met golden willows, het blijft een mooie combo, dat goud dat altijd mooi blijft hangen, love it:D

Kortom, hoor van veel mensen altijd negatieve dingen over DreamFireworks, maar wat ze gister hebben laten zien beviel mij heel goed!

De terugweg moest Jur nog even zn olie bijvullen in zn auto, verder geen probleem. Hadden Jorik en ik eigenlijk nog nooit gezien, haha. Later zette Jur nog een paar mooie nummers op die die speciaal had opgezocht waren nummers die over vuurwerk gingen, erg leuke nummers zaten er tussen, haha, top Jur:D

Jur bedankt voor het rijden en de gezelligheid en Jorik ook bedankt voor de gezelligheid hea!

PS. Heb dat nummer vannacht nog op gezocht Jur en ik vond hem inderdaad meteen:p Blijft een leuk nummer, haha:D

Film komt vanmiddag!

Laatst bewerkt:
Gisteravond een prima show gezien van Dream! Het was nog een behoorlijke reis, maar het was het waard. We reden deze keer in één keer goed (zelfs met StomStom weet je dat nooit), en vonden ook een vrij goede parkeerplek. We liepen de hele kade op en toen weer neer, om uiteindelijk toch vlak naast de watertoren neer te strijken, bij damianus en thunderlizzard :) Helaas vonden we Ruben niet (was je er wel?), maar aan het eind troffen we Cameo ook nog even :)
Om exact 5 voor elf de eerste salute. Precies 60 seconden later weer eentje. Zo werd de show duidelijk ingeluid. Stipt op tijd begon het dan ook. Er zat een duidelijke opbouw in, met af en toe een kleine versnelling. Ik heb een bijzonder goede diversiteit aan effecten gezien, waarbij werkelijk prima combinaties werden gemaakt. Vooral de hoogte werd goed benut; minder eigenlijk dan de breedte. Soms denk ik dat ze best iets verder de breedte in hadden kunnen gaan. Bijvoorbeeld met de watershells, die nu op een hoop belandden. Dat had ietsje meer verspreid kunnen worden over het water.
Maar dat is slechts ene futiliteit. Soms werden er namelijk wel drie verschillende shells boven elkaar geschoten, die dus allemaal prima tot hun recht kwamen. Ik heb hele mooie palms gezien: ene DIKKE tail die superhoog ging, en dan traag omlaag viel, met fel gekleurde tips. Ook hele mooie bow-ties. Zowel mooi gekleurde bow-ties als ook crackling bow-ties. We ontdekten ook een stel triple rings (één shell met drie verschillend gekleurde ringen die in andere richtingen gaan), maar die werden een beetje overschaduwd door andere effecten. Een aantal dubbele crackling bommen maakten ook wel indruk op me :cool: Eerst een burst, met een wolk crackling, daarna ontploften er nogmaals een groot aantal kleine shelletjes die ook weer crackling gaven.
De finale was niet erg origineel, maar gewoon een alom bekende massa van goud met harde dreunen. Werkt altijd! Zeker als je de finale tussendoor éventjes stopt, waardoor men denkt dat het klaar is. Vervolgens toch weer een dik salvo geven, met stiekem een paar kleuraccenten erin! Me likes :tongue2:
Ik heb zeker genoten van de mooie diverse uitwerkingen en effecten. Hoewel het geen hoogstaande Zuid-Europese Vaccalluzo bommen waren, vond ik het opperbeste kwaliteit. Alle vooroordelen van Dream aan de kant zettend, kan ik zeggen dat ik echt een prima show heb gezien in een stijl zoals ik ze graag zie! :blink:

FireDragon bedankt voor de lift :thumbup: Killerdome bedankt voor de gezelligheid.

P1060637.jpg

P1060636.jpg

P1060635.jpg

P1060634.jpg

P1060631.jpg

P1060630.jpg

P1060628.jpg

P1060623.jpg

P1060622.jpg

P1060621.jpg

P1060619.jpg

P1060618.jpg

P1060617.jpg

Uiteraard ook een film voor jullie! Ik heb ongeveer de laatste helft voor jullie gefilmd.
Video:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zoals reeds door bovenstaande mede freaks hierboven ook al gemeld is, heb ook ik een beste voorstelling gezien opgevoerd door Dream Fireworks. Soms lijkt het of men revanche wil nemen na een wat slechter beoordeelde show, en daar is men hier dan ook zeker wel in geslaagd vind ik. Mooie diversiteit aan effecten. Mooie verdeling in de lucht. Laag, midden en hoog goed opgevuld. Leuke afwisselende beelden met verrassende tempo wisselingen.
Gewoon een lekkere show meegemaakt met mijn passagiers en mede freaks.
Als Dream elke show zo in elkaar draait, zou ik zomaar fan kunnen worden. Keep up the good work like yesterday evening! En ja, als men een goede prestatie heeft geleverd zeggen wij het ook eerlijk hoor! :wink:

Bedankt voor de gezellige avond Killerdome en DarkSoul. Ook leuk jullie weer even gesproken te hebben Damianus en Cameo.
En ook leuk weer een nieuw gezicht te kunnen plaatsen bij een nickname Thunderlizzard! :bye:

Hier nog een paar kiekjes.

b6c7c9bc.jpg

9b5d4309.jpg

488f71f1.jpg

b3fe8bbe.jpg

41f82739.jpg

2c9b08bf.jpg

b81d44fe.jpg

8123e866.jpg

a40c2ff7.jpg

d8be0368.jpg

968d5fb6.jpg