53 procent van lokale politici voor vuurwerkverbod

AMSTERDAM 53 procent van de gemeentebestuurders en gemeenteraadsleden is voorstander van een vuurwerkverbod. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau DirectResearch.
Vooral de lokale politici van GroenLinks, PvdA, SP en ChristenUnie zien liever niet meer dat particulieren zelf vuurwerk afsteken. Dit in tegenstelling tot Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie en hun partijgenoten in de Tweede Kamer.

Volgens de gemeentebestuurders is het risico op lichamelijke schade de voornaamste reden om voor een vuurwerkverbod te pleiten. Ook bedreiging van hulpdiensten en geluidsoverlast spelen een rol bij het overgaan tot een verbod op het afsteken van vuurwerk.

Tegenstanders van het vuurwerkverbod, met name onder de VVD'ers, vinden dat zelf vuurwerk afsteken bij Oud en Nieuw erbij hoort en dat het een traditie is waar niet mee gebroken mag worden. Zij vinden dat mensen zelf verantwoordelijk zijn en dat een verbod betuttelend is.

Het onderzoek is uitgevoerd onder 1668 respondenten bestaande uit burgemeesters, raadsleden en wethouders. Ze vertegenwoordigen 408 gemeenten.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/131965/53+procent+van+lokale+politici+voor+vuurwerkverbod

Weer zo'n lekkere vergelijking in de tekst: "Ook bedreiging van hulpdiensten". Wat heeft dat met vuurwerk te maken?

Oke ik begin er nu wel in te geloven, vuurwerk gaat verboden worden. Steeds meer partijen raken er zelfs al op tegen. Ik heb er niet zo heel veel hoop meer in. Ag vakantie naar duitsland de 31e kan best:)

Die invloeden van social media he..
Eerst de zwarte pieten discussie nu dit, iedereen heeft wel ergens zn mening over tegenwoordig.
Zo helpen we alle tradities van Nederland om zeep wat nergens op slaat.

Zullen we dan ook maar auto's en alcohol gaan verbieden voor consumenten?

Hun denken natuurlijk dat geweld tegen hulpverleners stopt als je vuurwerk gaat verbieden..het werkt juist averechts let maar is op.:bonk:

Ik word er helemaal ziek van dat gezeur om dat vuurwerkverbod! Hoeveel onderzoeken zijn er nu al geweest? Talloze... en alles wijst erop dat dat verboden moet worden, maar dan gaat de ellende pas echt beginnen.:mad: Dat word ik ervan!!!

Diep van binnen wens ik die arno alle ellende toe die maar kan. Wat is dat een ontzettend zielig mannetje zeg :mad:

Daarbij denken ze ook te makkelijk over een verbod,ze weten totaal niet hoe deze traditie leeft onder de bevolking.Weet zeker dat het niet zomaar zonder slag of stoot verboden kan worden.Geef die zuurpruimen hun zin en ze hebben wel weer iets anders om over te zeiken gewoon triest volk.:bye:

Over 10 jaar is echt alles wat Nederland plezier brengt verboden.

De media moet je in feite sowieso niet meer aandacht schenken, ze zien alleen de negatieve kanten, altijd de vraag zo stellen dat t negatief is, terwijl t ook positief gesteld kan worden, dan zal t resultaat anders zijn.

Back
Bovenaan