50Plus wil af van particulier vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Als het aan de Haagse 50Plus-fractie ligt wordt particulier vuurwerk rond oud en nieuw voortaan verboden. In plaats daarvan wil de partij meer georganiseerde vuurwerkshows.

“Ik zeg niet dat we meteen dit jaar moeten stoppen met publieksvuurwerk”, zegt raadslid Frans Hoynck van Papendrecht op Den Haag FM. “Maar we moeten wel die kant op. We moeten het langzamerhand afbouwen.”

Hoynck van Papendrecht was te gast in de Middagshow op Den Haag FM. De afgelopen weken kwamen alle fractievoorzitters van de gemeenteraadspartijen langs bij presentator Rob Kemperman.

https://denhaagfm.nl/2019/05/10/50plus-wil-af-van-particulier-vuurwerk/

Dat is het grootste deel van hun achterban niet met ze eens. Die willen wel graag van de harde dreunen af maar zeker niet van de gezellige traditie van het met de familie siervuurwerk afsteken, en wat kleine knallertjes voor de jeugd. Ouderen willen anderen de lol niet ontnemen, maar zichzelf wel de overlast. Dat het om 00u los gast, kan ze niet bommen; dan staan ze zelf ook achter het raam te genieten.

Ik ben 50+. :angel: Mijn moeder van 84 heeft een brief geschreven naar de gemeente; of ze het niet in hun hoofd willen halen om een vuurwerkverbod rond het seniorenblok te willen afkondigen. Zo kan het ook, verzuurde mensen heb je in alle leeftijden helaas.

Dat is wel heel mooi om te horen. Zeer benieuwd of je moeder hier reactie op gaat krijgen.

Ik ben 50+. :angel: Mijn moeder van 84 heeft een brief geschreven naar de gemeente; of ze het niet in hun hoofd willen halen om een vuurwerkverbod rond het seniorenblok te willen afkondigen. Zo kan het ook, verzuurde mensen heb je in alle leeftijden helaas.

Klopt. Alleen krijgen zure mensen in Nederland heel snel een podium.. helaas maar waar.

Ik kan niet wachten op de 2e kamer verkiezingen en ik hoop dat er dan eens een andere wind gaat waaien daar..

Ik wil terug naar de oertijd …….

Geen zeikers, en degenen die zeikten kon je nog makkelijk de mond snoeren :angel:

Back
Bovenaan