5 mille schade door vuurwerk in Cuijk

pyroboy

VWC lid
CUIJK - Vuurwerkvandalisme heeft voor en tijdens de jaarwisseling in Cuijk voor 5.000 euro aan schade berokkend.

Dat bedrag is volgens de gemeente in lijn met de schade van de afgelopen jaren. Het is vele malen minder dan bij de jaarwisseling van 2007/2008. Toen was er voor meer dan 26.000 euro schade. Dit jaar is er alleen schade aan gemeente-eigendommen toegebracht. Particulieren hebben geen schade gemeld.

Politie en gemeentelijke toezichthouders staken 260 uur in toezicht. Het speciale telefoonnummer voor overlast is 26 keer gebeld. Dat is veel lager dan vorig jaar: toen waren het er 42. Zes jongeren kregen een verwijzing naar Halt (taakstraf). Eén volwassene kreeg een proces-verbaal.

Bron; de Gelderlander

Het gaat de goede kant op, maar ik vind 5000 euro nog steeds aan de te hoge kant. Dit jaar gewoon voor de 0 euro gaan. :)

Het gaat de goede kant op, maar ik vind 5000 euro nog steeds aan de te hoge kant. Dit jaar gewoon voor de 0 euro gaan. :)

Ik wordt waarschijnlijk weer aangevallen maar 5.000 euro vind ik mee vallen. Schijntje zelfs, 10 prullenbakken en je hebt de 5.000 euro. Ik denk dat een gemiddelde zaterdagavond ook genoeg schade oplevert dat dan wel door particulieren gemeld wordt zoals kapotte fietsen, auto's en straatmeubilair. 0 is natuurlijk een illusie en al zal er iets gesloopt worden met de vuist krijgt met oudjaar vuurwerk toch de schuld

Mee eens. Je schrijft exact datgene op wat ik zelf ook dacht.

Ach als de media moet kiezen voor 300000 euro schade door voetbal of 5000 euri schade door vuurwerk kiest men voor het laatste ,dat verkoopt beter dus de echte bedragen maakt niet uit zolang het maar gaat om vuurwerk

Ach als de media moet kiezen voor 300000 euro schade door voetbal of 5000 euri schade door vuurwerk kiest men voor het laatste ,dat verkoopt beter dus de echte bedragen maakt niet uit zolang het maar gaat om vuurwerk

Verkeerde vergelijking, want ook voetbalvandalisme zetten ze graag in het daglicht. Dus dan is het gewoon 30k of 5k, en dan wint de 30k het.

Tussen 5k door vuurwerk, of 30k op een gewone dag, gaan ze wel voor het vuurwerk denk ik. Want dan hebben ze een sensatieverhaal.

Back
Bovenaan