45 kilo illegaal vuurwerk in huis Vathorst

14dgb4y.jpg

De politie heeft 45 kilo illegaal vuurwerk gevonden in een woning aan de Egeïsche Zee in de wijk Vathorst. Op basis van een tip deed de politie vanmiddag rond 12.15 uur een bezoek aan het adres.

De bewoner was op dat moment niet aanwezig. In de woning werden dozen illegaal, professioneel vuurwerk aangetroffen. Het zou gaan om 45 kilo vuurwerk.

Tegen de eigenaar van het vuurwerk wordt proces-verbaal opgemaakt. Ook zal hij zich later in de week moeten melden bij het politiebureau voor een verklaring. De dozen met vuurwerk zijn in beslag genomen en worden vernietigd.

Bron: http://www.ad.nl/amersfoort/illegaal-vuurwerk-in-beslag-genomen~a5976ee4/

Dus, consumenten vuurwerk is per definitie prof vuurwerk wanneer het illegaal verkregen is (lees: vanuit buitenland of een handelaar) Want wat ik op foto zie is verre van professioneel vuurwerk. Triest dat dit zo wel gebracht wordt.

De bewoner was op dat moment niet aanwezig. In de woning werden dozen illegaal, professioneel vuurwerk aangetroffen. Het zou gaan om 45 kilo vuurwerk.

Hoe zijn die fcking ratten dan binnen gekomen? Beuken ze tegenwoordig ook al je voordeur in als een of ander omatje de nsb lijn belt? :frusty:

Volgens wetgeving wel degelijk illegaal vuurwerk. Er zit geen NL gebruiksaanwijzing op aangezien er geen importeur consumentencakes van Triplex importeert en dus niet te gebruiken door de consument.
Is het levensgevaarlijk? Nee... is het illegaal? Jup....

Je zou bijna preventief een Nederlandse gebruiksaanwijzing en CE sticker (met logisch serienummer) erop plakken als je dit zo leest. Hoewel dat natuurlijk ook illegaal is.
Bizar: voor een paar consumentencakes een huiszoeking. Waar gaat dit heen in dit land; men slaat soms echt door en de plank volledig mis.
Maarja, illegaal is illegaal (maar moreel voelt het niet goed).

Laatst bewerkt:
De bewoner was op dat moment niet aanwezig. Dat betekend niet dat er niemand aanwezig was op dat moment.

er geen importeur consumentencakes van Triplex importeert

Volgens mij wel :p

Maar ik blijf erbij, het is fucking idioot dat ze zo bij je naar binnen mogen dringen vanwege een tip...

Dus als ik bel en zeg dat de groenlinks gek van de straat illegaal vuurwerk in huis heeft dan beuken ze daar de deur in en halen ze zijn huis overhoop? :wink:

Een goede vriend van mij zit in de agrarische sector, deze zomer had iemand in zijn grootste maisveld iets van 500 maaisplanten omgehakt en daar 250 wietplanten voor in de plaats gezet, guerrilla kweekje, en toen hij hiervoor de politie belde weigerde ze om langs te komen. Hij moest het zelf maar oplossen. Dus als er 250 wietplanten gekweekt worden is er geen haan die ernaar kraait maar als je wat consumenten vuurwerk uit het buitenland hebt dan beuken ze je deur in en word je behandeld als een crimineel...

Ik begin steeds meer een hekel aan NL te krijgen.

Je zou bijna preventief een Nederlandse gebruiksaanwijzing en CE sticker (met logisch serienummer) erop plakken als ie dit zo leest.

Dat doen wij al jaren :cool:

Back
Bovenaan