3000 vuurwerkovertreders krijgen waarschuwingsbrief van politie

Richardus

VWC lid
Een kleine 900 mensen die vorig jaar met de politie te maken kregen vanwege illegaal vuurwerk, hebben een brief gekregen.

De politie wil daarmee voorkomen dat ze nog een keer in de fout gaan. Een derde van de ontvangers is minderjarig, daarom ging de brief naar hun ouders. De komende weken krijgen nog eens 2000 mensen een waarschuwingsbrief.

Eerder verwijderde de politie 400 Instagram-accounts waarop vuurwerk werd aangeboden. En mensen die er via dit sociale medium naar zoeken, krijgen in een privébericht het advies daarmee te stoppen omdat illegaal vuurwerk strafbaar is.

https://nos.nl/artikel/2248836-3000-vuurwerkovertreders-krijgen-waarschuwingsbrief-van-politie.html

De discussie of je wel of niet aan illegaal vuurwerk mee kan doen als serieuze liefhebber/freak laat ik hier op VWC bewust maar even rusten! :wink:

Enige positieve hier van vindt ik is dat bepaalt soort ouders die van hun ''brave'' 14/15 jarige kids die in de ''uitprobeer-fase'' zitten dergelijke dingen niet verwachten even met hun neus op de feiten wordt gedrukt via zo'n brief wat hun kinderen uitspoken. Daarmee doel ik dus op de gemiddelde categorie jongeren die hier niet normaal mee om kunnen/willen gaan.

Maar verder/ontopic: Om te kotsen dit. Al dat gezeik en dat dreigen en al die betuttel praktijken. Echt weer zo'n zogenaamd ''indrukwekkende'' politie hoax via de media om indruk te maken hoe
levensgevaarlijk dit allemaal wel is en dat ''iedereen die zich met deze duistere praktijken bezighoudt'' in de gaten gehouden wordt. Ze hebben geen enkel benul van wat er dagelijks voor talloze illegale praktijken er in ons NL plaatsvind.

Het is elk jaar weer iets anders! TF-OVB, webshops offline halen etc. etc. dan wel controles in Baarle die er in de praktijk nooit komen. Natuurlijk dit alles in samenwerking met de media en via die zuurpruim van een Ad Nieuwdorp en vroeger Ivo Opstelten met die ernstige blik etc.

Ik zou me schamen als ik namens de overheid zou werken en dit soort projecten op mijn CV hebben. En nee, ik steen geen illegaal vuurwerk af. Bah bah. Dat moest er even uit!

Laatst bewerkt:
De discussie of je wel of niet aan illegaal vuurwerk mee kan doen als serieuze liefhebber/freak laat ik hier op VWC bewust maar even rusten! :wink:

Enige positieve hier van vindt ik is dat bepaalt soort ouders die van hun ''brave'' 14/15 jarige kids die in de ''uitprobeer-fase'' zitten dergelijke dingen niet verwachten even met hun neus op de feiten wordt gedrukt via zo'n brief wat hun kinderen uitspoken. Daarmee doel ik dus op de gemiddelde categorie jongeren die hier niet normaal mee om kunnen/willen gaan.

Maar verder/ontopic: Om te kotsen dit. Al dat gezeik en dat dreigen en al die betuttel praktijken. Echt weer zo'n zogenaamd ''indrukwekkende'' politie hoax via de media om indruk te maken hoe
levensgevaarlijk dit allemaal wel is en dat ''iedereen die zich met deze duistere praktijken bezighoudt'' in de gaten gehouden wordt. Ze hebben geen enkel benul van wat er dagelijks voor talloze illegale praktijken er in ons NL plaatsvind.

Het is elk jaar weer iets anders! TF-OVB, webshops offline halen etc. etc. dan wel controles in Baarle die er in de praktijk nooit komen. Natuurlijk dit alles in samenwerking met de media en via die zuurpruim van een Ad Nieuwdorp en vroeger Ivo Opstelten met die ernstige blik etc.

Ik zou me schamen als ik namens de overheid zou werken en dit soort projecten op mijn CV hebben. En nee, ik steen geen illegaal vuurwerk af. Bah bah. Dat moest er even uit!

Wat moeten ze dan? Niks doen?

De politiek bepaalt wat legaal en illegaal is en de politie krijgt de onmogelijke taak om dit te handhaven, succes met open grenzen en pakketdiensren en landen waar dit vuurwerk her hele jaar door is te kopen.

Het is dus niet gek dat de politie een soort Propaganda toneelstukje ophoud.

Het lijkt wel een beetje op de strijd tegen illegaal downloaden.

Ik ben tegen illegaaluurwerk omdat ons volk jammergenoeg heeft bewezen dat het er niet mee om kan gaan. Dus ik vind het prima dat ze bekende overtreders nog even een seintje geven, dat is een stuk effectiever dan flauwekul interviews en filmpjes opnemen.

Het ging mij inderdaad vooral om gal te spuwen op de media-propoganda.

Wij verschillen verder denk ik behoorlijk van mening over hoe je een maatschappelijk probleem aanpakt vanuit de overheid. Laat ik verder maar rusten. Dat hoeft verder op VWC totaal geen probleem te zijn waar 98% van de inhoud over de legale vormen van onze hobby gaat! :wink:

Back
Bovenaan