Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat je zo denkt zegt al genoeg over het verstand dat je hebt van illegaal vuurwerk, ik geef het op.
Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk, want is iets gevaarlijker omdat het meer kruit bevat? Of ligt het meer aan het soort vuurwerk, tijdsduur van de vertraging ( niet te kort maar ook zeker niet te lang! ) , hoe er met het vuurwerk word omgegaan, kwalitatief vuurwerk enzovoort.
zwak hoor, zo op de man proberen te spelen. Wil je beweren dat het gross van de illegale cakes, shells minder zwaar vuurwerk is dan de legale legale nl cakes ?
lijkt mij dat jij juist geen idee hebt waar je het over hebt en alleen maar onschuld ziet in illegaal vuurwerk zoals in dit artikel.
Volgens mij is hoeveelheid kruit nogsteeds de grootste factor.
Maargoed ik zeg dan ook "potentieel" gevaarlijker (bij misbruik of verkeerd gebruik/ongelukken), dat is nogal een verschil.
Ik doel dan ook met name op de artikelen van het artikel op de 1ste pagina, de grote shells en dergelijke.
natuurlijk is een legale nl cake ook gevaarlijk als hiervan een bombette te laag knalt maar een shell met grote uitwerking die te laag gaat in een woonwijk is nou niets iets wat we moeten onderschatten kwa gevaar.
Beweer zeker niet dat illegaal vuurwerk minder zwaar is. Daarnaast zat ervaring gehad met zowel legaal als illegaal vuurwerk. Heb het idee dat jij dat zeker niet hebt gehad, en ooit wilt. Maar stel je had wel ervaring met beide,dan was je ook opgevallen dat bij het juist gebruiken van zowel legaal als illegaal vuurwerk het legale vuurwerk veel meer productie fouten had en het illegale vuurwerk vrijwel niet.
Als je je ooit eens hebt verdiept in shells moet je ook weten dat dat zeer veilig spul is. (wordt niet voor niets door proffesionals gebruikt he,) Nee, cake's en shells vergelijken kwa 'failures' is geen vergelijking. Feit dat je dit niet weet, laat zien dat je je totaal niet hebt verdiept in het illegale vuurwerk, en dus oordeelt zonder enige weet te hebben waar je over praat
Nee, cake's en shells vergelijken kwa 'failures' is geen vergelijkin
Een persoonlijke vete topic is een betere naam hiervoor denk ik.![]()
Een Shell hoeft niet te "failen" maar iemand die de mortier te snel/vaak gebruikt
Of een verkeerde diameter enz is gewoon levens gevaarlijk
Je doet net alsof het afschieten van een Shell kinderwerk is en er bijna niks mis mee kan gaan. Wat dus gewoon nergens op slaat.
Is het verkeerd gebruiken van vuurwerk, heeft niks met het artikel zelf te maken. Maar met de persoon die ermee omgaat.
Is ook gewoon zo. Stelt niet veel voor. Kies een goede plek, graaf een kuil, plaats een buis, graaf de kuil dicht, pak een balletje, laat hem zakken in de buis, steek het lontje aan, neem een goede afstand, en geniet. Pak de buis, verwijder de liftcup en klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet, laat staan gevaarlijk (bij verantwoord gedrag!)
Als het zo ongevaarlijk is waarom is het dan illegaal?
Als jij zo van vuurwerk houd respecteer dan de regels nu je nog kan stoken.
Dit soort vuurwerk hoort niet bij de consument en qua opslag al helemaal niet in een woonhuis.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en dit vuurwerk veroozaaakt veel meer schade dan het legale vuurwerk.
Is het verkeerd gebruiken van vuurwerk, heeft niks met het artikel zelf te maken. Maar met de persoon die ermee omgaat.
Omdat sommige mensen niet met zwaarder vuurwerk om kunnen gaan en er oa mee gaan slopen. Beetje een inkoppertje dit, niet?
Noem mij eens een voorbeeld van illegaal vuurwerk wat bij verantwoord gebruik niet 'veilig' is? Aangezien je wilt zeggen dat illegaal vuurwerk niet voor niks verboden is.
Ach tja dat krijg je als mensen hun eigen illegale vuurwerk gebruik goed proberen te praten omdat zij er wel "veilig" mee om weten te gaan. Niet wetend dat ze zelf meehelpen met de illegale handel in stand te houden waarmee er veel professioneel vuurwerk in handen van rotzooi schoppers en amateurs terecht komt.