30 maanden cel voor 7000 kilo illegaal vuurwerk

Springwind

VWC lid
30 maanden cel voor 7000 kilo illegaal vuurwerk

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft maandag bij de rechtbank in Leeuwarden een celstraf van dertig maanden geëist tegen een 48-jarige vuurwerkhandelaar. In november vond de politie in de buurt van Leeuwarden 7000 kilo illegaal vuurwerk in een loods van Gerrit Pieter H. Het was een van de grootste vuurwerkvangsten in het Noorden sinds jaren.

Import
De man importeerde naar eigen zeggen het vuurwerk vanuit Polen. Hij zou met de opbrengst van de verkoop zijn eigen vuurwerk hebben willen bekostigen. Volgens de man schiet hij met oud en nieuw voor duizenden euro's de lucht in. Hij verkocht het vuurwerk aan mannen ,,uit de wereld van de liefhebbers", personen die net als hij voor duizenden euro's aan vuurwerk wegknallen.

© RTLZ.nl

Bron: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/51/1220_1625_30_maancen_cel_voor_7000_kilo_illegaal_vuurwerk.xml

Eis 2,5 jaar voor illegaal vuurwerk
Gepubliceerd op 20 december 2010, 16:05

Laatst bijgewerkt op 20 december 2010, 16:07

LEEUWARDEN Het openbaar ministerie eist 2,5 jaar gevangenisstraf tegen een 48-jarige Leeuwarder wegens grootscheepse handel in illegaal vuurwerk.

In november ontdekte de politie 7000 kilo zwaar knal- en siervuurwerk in een loods in Snakkerburen.

Door het daar te bewaren en het door te verkopen aan particulieren heeft de man met levens gespeeld, aldus de officier van justitie.

De verdachte drijft ook een legale vuurwerkhandel in Leeuwarden, maar de rechtbank verwacht dat hij zijn vergunning zal kwijtraken. Uitspraak van de rechtbank 3 januari.

Bron: http://www.lc.nl/friesland/regio/article12852961.ece/Eis-2,5-jaar-voor-illegaal-vuurwerk

wel ja joh 2.5 jaar celstraf. Je kan tegenwoordig beter iemand omleggen dan word je nog minder gestraft. Ze zijn helemaal aan het doordraaien in dit gekke land

Van mij mogen ze alle illegale handelaren pakken. Ik durfte vorige jaar niet eens meer de straat op om 00:00, overal gingen Cobra`s en lawinepijlen af.
Goede straf hiervoor!

Aan de ene kant vind ik dat diegene wel mag brommen, maar aan de andere kant klopt t Nederlands wet systeem voor geen meter meer. Zelfs iemand die iets miljarden keren erger doet, krijgt minder:S

Van mij mogen ze alle illegale handelaren pakken. Ik durfte vorige jaar niet eens meer de straat op om 00:00, overal gingen Cobra`s en lawinepijlen af.
Goede straf hiervoor!

Een Nederlandse 500 grammer die omvalt in jouw richting is net zo gevaarlijk :bye:
Maar je hebt wel gelijk, vooral die schoften die Zinks als voetzoekers gebruiken moeten ze levenslang opsluiten! :mad:

't is maar een eis hoor.

Ik voorspel 2 maand voorwaardelijk en 160 uur schoffelen.
Van mij morgen de straffen wel iets zwaarder voor handelaars.

't is maar een eis hoor.

Ik voorspel 2 maand voorwaardelijk en 160 uur schoffelen.
Van mij morgen de straffen wel iets zwaarder voor handelaars.

Ik ben het wel een beetje met je eens, en dit is inderdaad maar een eis...
Maar wat in de derde post door dennis-pyro word gezegd, daar ben ik het ook helemaal mee eens, je kan bijna beter iemand omleggen dan wat vuurwerk verkopen...:bonk:
Deze man speelt trouwens wel echt met grote risico's want als er 7000 kilo af gaat, dan krijg je een soort klein Enschede verhaal ben ik bang voor...

het word ook altijd weer lekker overdreven nederland is een zeer raar land als het om rechtsystemen gaat vind t belachelijk dat de eis zo hoog is maar tis gelukkig maar een eis en dat er 7000 kilo afgaat nou die kans is wel klein hoor ;)je ken tegenwoordig beter iemand omleggen ja

Ik ben benieuwd om wat voor soort vuurwerk ging ;-) Ik denk professionele blokken, , en kartonnen Fenix ofso, aangezien het om Polen gaat...

Die 30 maanden zal die vast niet krijg hoor. Wat heartworm ook al zegt, waarschijnlijk een werkstraf, wel een maximale denk ik zelf (240 uur, toch?).
7000 kilo is natuurlijk niet zomaar wat vuurwerk, toch flink wat!

Ik vind dat deze meneer echt veelste hard word aangepakt.
Als je kijkt dat nu 2,5 jaar van zijn leven achter tralies moet doorbrengen voor vuurwerk wat hij verhandelde aan mensen die ook van vuurwerk hielden.een drugs dealer staat nog veel sneller buiten op straat en dat is veel gevaarlijker voor de mensen.

De verdachte drijft ook een legale vuurwerkhandel in Leeuwarden, maar de rechtbank verwacht dat hij zijn vergunning zal kwijtraken. Uitspraak van de rechtbank 3 januari.

Zijn vergunning voor de rest van zijn leven afpakken!

Dit klopt niet een Bijv Pedofiel krijgt 5 jaar En hij doet VELEN MALEN ergere dingen en hij krijgt hiervoor 2,5 jaar maar aan de andere kant als dat explodeert heb je flink wat doden (Mini-Enschede)

Zijn vergunning voor de rest van zijn leven afpakken!

jij heb zeker nog nooit illegaal vuurwerk gehad als je dat wel heb gehad dan moet je ook niet zeuren want dan ben je net zo fout bezig :wink: deze eis is gewoon veelste hoog al die drugshandels daar gaan geen mensen aan dood zeker en daar krijg je nog minder voor raar land:bonk::frusty:

Terechte eis. Denk is rationeel, wat als de boel ontploft. Volgens mij beseffen jullie niet hoeveel 7000 kilo is.
De overheid maakt het zo onaantrekkelijk.

jij heb zeker nog nooit illegaal vuurwerk gehad als je dat wel heb gehad dan moet je ook niet zeuren want dan ben je net zo fout bezig :wink: deze eis is gewoon veelste hoog al die drugshandels daar gaan geen mensen aan dood zeker en daar krijg je nog minder voor raar land:bonk::frusty:

Tuurlijk heb ik wel eens illegaal spul gehad! Maar geen 7000 kilo...

Het feit blijft dat deze meneer ook een vergunning heeft voor de verkoop van legaal vuurwerk. Dan lijkt het mij dat je een voorbeeld functie hebt en je niet bezig moet gaan houden met illegale praktijken zoals handel in illegaal vuurwerk. Ik merk al wel aan je reactie dat je nog niet helemaal volwassen bent en dat neem ik je ook niet kwalijk. Ik zal waarschijnlijk hetzelfde gereageerd hebben op die leeftijd.

Als je van te voren weet dat het illegaal is en dat er hoge straffen op staan, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen als je het toch doet!:bye:

Mischien een idee om die meneer te ondersteunen met brieven en kaartjes?
erg triest dat mensen voor zulke lichte vergrijpen vergeleken met pedofielen zolang moeten zitten in het speeltje van het scheisse systeem.
denk dat mensen die vast zitten het wel fijn zullen vinden als er ook mensen / vuurwerkfraks aan hun denken en hun steunen met bv brieven of kaarten.

Laatst bewerkt:
Mischien een idee om die meneer te ondersteunen met brieven en kaartjes?
erg triest dat mensen voor zulke lichte vergrijpen vergeleken met pedofielen zolang moeten zitten in het speeltje van het scheisse systeem.
denk dat mensen die vast zitten het wel fijn zullen vinden als er ook mensen / vuurwerkfraks aan hun denken en hun steunen met bv brieven of kaarten.

Jij kraamt onzin uit. Sorry dat ik het zeg.
Die pedofiel krijgt toch ook geen kaartjes.....

7000 kilo is geen licht vergrijp!:bonk:

Back
Bovenaan