26 vuurwerkverkopers krijgen proces-verbaal

ylke

VWC lid

Tegen 26 vuurwerkverkopers is eind 2011 een proces-verbaal opgemaakt. Dat heeft de DCMR donderdag bekendgemaakt.

Ondernemers kregen onder meer boetes voor te hoog opgestapeld vuurwerk, openstaande kluisdeuren en verkoop aan minderjarigen.

Volgens de dienst hield 15 procent van de vuurwerkhandelaren zich niet volledig aan de regels. Dat is 5 procent minder dan vorig jaar, toen 20 procent van de handelaren zich niet aan de regels hield.

Waarschijnlijk worden de contrroles volgend jaar nog strakker. Zo overweegt de gemeente Rotterdam om opnieuw een verkoopvergunning in te voeren.

Bron

Ik vind dit onzin, er word al zoveel geld uitgegeven aan de bunkers, en stapelen ze iets een centimeter te hoog op dan word het 'gevaarlijk' en moeten ze dus een boete krijgen...:bonk:
Dat van de minimum leeftijd snap ik overigens ook niet echt, je krijgt het zowieso...

Ik vind dit onzin, er word al zoveel geld uitgegeven aan de bunkers, en stapelen ze iets een centimeter te hoog op dan word het 'gevaarlijk' en moeten ze dus een boete krijgen...:bonk:
Dat van de minimum leeftijd snap ik overigens ook niet echt, je krijgt het zowieso...

Niet met je eens, je moet namelijk ergens een grens trekken en als je bij de een akkord gaat met bij wijze van spreken 1 cm te hoog gestapeld zegt de andere die twee cm te hoog heeft gestapeld weer : maar het is maar 1 of 2 cm etc. etc.

Overtreding is overtreding. Dan nog zijn de regeltjes in NL met betrekking tot consumenten vuurwerk zwaar overtrokken. Maar dat is een andere discussie.
Het ***lige van het stapelen is dat die dozen er niet echt lang staan. Meestal zelfs niet eens een halve dag. Dat er dan zo gemuggenzift wordt vind ik zelf een beetje jammer. Vooral als je ziet wat voor chaos het bij verkooppunten is die 3 dagen.

Helemaal met jullie eens. En in 9 van de 10 gevallen krijg je ook niet direct een proces verbaal, zeker niet als het maar 1 doosje is die net iets te ver uitsteekt. De controleurs hebben er veelal begrip voor dat er ook gewoon gewerkt wordt om het zo maar te zeggen. Wel moet je er dan direct voor zorgen dat je het oplost/aanpast.

Het wordt anders als je al vaker gewaarschuwd bent of aan minderjarigen verkoopt. Wie dan niet horen wil moet maar voelen...

paar km te hard, dikke boete
paar cm te hoog vuurwerk opstapelen dikke boete
etc etc
ze zijn erg goed in het betuttelen van de hardwerkende burgers.

en de echte criminelen en de onderwereld lacht zich ziek en kan gewoon hun gang gaan ach ja......

lol,

Mijn ervaring is dat de meesten niet lopen ze muggeziften.
daarbij: regels zijn regels. Zoals Torr al zegt moet er ergens een grens getrokken worden. En als je weet dat iets niet mag dan moet je het toch ook gewoon niet doen?
Je hebt een capaciteit van je bunker en daar moet je het mee doen. Als je meer wil verkopen of opslaan moet je andere maatregelen treffen.
Ik vind het natuurlijk wel zuur dat er boetes volgen, maar jja.
greetzzzz

wat ik het aller ergste vindt is dat zelf een openstaande deur al strafbaar is .
iedereen loopt af en aan om de klanten te helpen .
vooral op de 29ste is het smoor druk .
dan kan ik me goed voorstellen dat die deur er makkelijk bij in schiet

Back
Bovenaan