24 woningen Zevenaar ontruimd na vondst explosieven.

densta

VWC lid
ZEVENAAR - In Zevenaar zijn 24 woningen ontruimd nadat er in een huis vuurwerk en lichte explosieven werden aangetroffen. Ook een supermarkt en een horecagelegenheid zijn ontruimd.
De EOD doet op dit moment onderzoek en ook de omgeving is afgezet. De politie hoopt dat de bewoners in de loop van de avond weer terug kunnen, tot die tijd worden ze opgevangen in het Rijnstate Ziekenhuis.
De politie ontdekte de explosieven na aanhouding van een man die verdacht werd van diefstal. De man kon zich niet identificeren waarna de politie zijn huis onderzocht, daar ontdekten ze de explosieven.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/...truimd-na-vondst-explosieven.htm#.VUTu8YF1GBY

Absoluut geen pretje en een kater gevoel. Woon er tegenover en kan dus ook niet naar huis. Flink aanpakken deze kansloze figuur.

De ontmanteling.

Heb ook nog foto's gemaakt. Voor diegenen die ze willen zien laat t maar weten. Je ziet alleen wat knaller enzo. De rest wat ze gevonden hebben was al opgeborgen.

Om wat voor klappertjes ging het eigenlijk??en wat van de mooie explosie is te danken de klappertjes ?en wat aan de middeltjes van de eod?

Als je daar een stuk C4 in de grond gooit om die klappertjes te laten knallen ziet alles er indrukwekkend uit.

en toch snap ik het niet......het hele filmpje dan...was gewoon gestopt met filmen als die rotzooi het huis uitgehaald was....nu filmt men tegenwoordig ook het tot ontploffing brengen ervan? Leuk voor de jeugd die dit ziet.....die wil ook wel zo'n vette ontploffing maken.....gemiste kans zeg ik!

Ik wil niks goed spreken hoor....zeker niet.
En wat er daar uit huis word gehaald is ook zeker niet onschuldig.
Maar met dit soort overdreven reacties is men niet goed bezig.
Wij worden door andere landen ronduit uitgelachen en voor gek verklaard.
Tuurlijk.....het is vuurwerk met een veel te grote lading,echter vergelijk ik de inzet van de hulpdiensten met een opschaling van een kampvuurtje naar grip 2.
Het kan ook met minder drama lijkt mij.
Naar mijn mening word ook hier bewust overdreven gereageerd om mensen bang te maken voor.....
Is het ophalen van de spullen door de eod niet voldoende met wat ondersteuning van politie om het vervolgens ergens onschadelijk te maken in een bak water?
En ik weet,Het merendeel van de overlast is aan te rekenen aan wat er hier word gevonden en zie het liever ook niet meer verschijnen.
Maar zoals ik al zei,kan het volgens mij ook met minder tumult.

Kan het van 2 kanten bekijken.

Ene kant denk ik van, tja als dit knalt in je huis heb je we een probleem. Is tenslotte 1.1 en massa explosief.

Andere kant denk ik, wat is nou de kans dat dat knalt. Een Nederlandse vuurwerk collectie met een stapel cake's is ook geen pretje als dat afgaat.

(ik ga er even vanuit dat ze alleen vuurwerk hebben gevonden)
Wordt inderdaad veel te overdreven gereageerd.
Als ik dit zo zie is het puur eigen werk creëren. Het wordt behandelt alsof ze explosieven uit de 2e wereld oorlog hebben gevonden.
Lijkt mij dat er toch wel iemand is bij de politie of de EOD die weet wat er gevonden wordt ?
Lijkt mij dat ze dit soort spul gewoon kunnen afvoeren net als de strijkers, nitraten enz enz wat er elk jaar bij mensen gevonden wordt.

Het geheel komt bij mij over als. hé er is weer wat te doen, laten we het gelijk maar op deze manier onschadelijk maken, zijn we poosje zoet.
De overheid wil graag bezuinigen, kwa dit soort dingen en nog heel veel andere dingen kwa controle instanties enz enz wat allemaal met vuurwerk te maken heeft kan de overheid nog heeeel veeeel bezuinigen.

Ach, vandaag in tilburg 5000 kilo gevonden en in beslag genomen.
Tsja, ik vind het zonde. En als flink wat nllspul afgaat kan het ook misgaan. Maar gaat dat het. Ook ooit?
Mij maakt het niet uit of het ergens ligt, heb het zelf niet omdat ik het risico niet kan lopen.
Als ik het mij kon veroorloven had ik het ook.

Inderdaad gek om te ziek dat er zoveel man aan te pas moet komen gezien de foto's van de knallers, maar wat Densta ook zegt: 'De rest was al opgeborgen', dus kan ook zijn dat er nog veel meer/groter spul lag! Laten we hier niet te hard roepen dat zoveel man niet nodig was, want volgens mij weet niemand hier hoeveel er precies was gevonden en of het alleen om vuurwerk ging of ook ander spul?

Idd Willymeuf. De knallers hebben ze alleen op straat gelegd. De rest was al opgeborgen. Wat t ook geweest moet zijn geen idee. Wat ik wel weet is dat deze man nog steeds vast zit.

Er kwamen ook steeds meer buurtbewoners klagen zelfs met geheven stem waarom t zo lang duurt en vooral geen duidelijkheid.

Ben benieuwd wat de woningbouw hiermee gaat doen. Is een huurhuis. En als ik t goed heb wordt dit t zelfde gezien als wietplantage. Althans illegale praktijken. Daar komt dan nog eens bij. Mensen in gevaar brengen.

Back
Bovenaan