2012 - 2013 project, 36 shots 3" cilinders

roel_tje

VWC lid
Hierbij het 2012 - 2013 project. De filmkwaliteit is niet top maar ik hoop toch dat jullie het een beetje kunnen waarderen. Beste wensen iedereen!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gemaakt, ziet er degelijk uit. Pur schuim erin ook wel goed idee.
Shells vind ik wat minder, magere effecten. 3" crossette zijn vaak niet goed Welk merk waren deze?

Ey,

Mooi project zeg petje af ! Maar efect lijkt wel op 2,2/5 inc zo klein :o.
Zag ook op karton stond 72/1 das raar want cilinders zijn vaak (3inc) 36/1 verpakt.

Kan je ons vertelen welk merk het was ?

Jojo Zwitsal

Leuk project! Inderdaad wel slechte kwaliteit van de shells. Met goede lidu shells had dit er nog veel mooier uit gezien.

Is je blokje te koop?

Idd, de shells zijn niet van goede kwaliteit. Ergens op het eind komt er een effect tussendoor, stuk groter als de andere.. Een spherische Lidu was dat. Inderdaad had het project veel mooier kunnen zijn als het goede kwaliteit shells waren geweest. Zonde maar helaas wel waar. De shells zijn 3" cilinder van lucky fireworks. Mijn tip voor volgend jaar, niet kopen!

Het blok was voor eenmalig gebruik. Ik zou voor de veiligheid gedraaide kartonnen kokers ook niet 2x gebruiken om eerlijk te zijn... Zeker niet na cilinders te hebben geschoten.

Leuk gedaan zo ,mooie buizen ook. Maar voor 3 inch cyl shells moeten de makers zich kapot schamen. Wat een afschuwlijk slechte effecten. Hoop niet dat je teveel betaald hebt ! Maar mooie timing tussen de shells hoor. Heerlijk.

Jammer van de super slechte film kwaliteit, wel een leuk projectje!
de buizen zijn zeker nog wel een keer te gebruiken!
wel gaaf gemaakt zo :D
Tevens heb ik veel vaker gelezen dat cilinder sier shells bij kleinere formaten als 3"vaak tegenvallender zijn dan de gewone 3"shells, en dan verschilt dat uiteraard ook per merk.

Kun je mij vertellen hoe ik aan zulke kartonnen buizen kan komen.
zo'n project is een stuk voordeliger dan 36 glasvezel buizen te kopen.

grtzz

Kartonnen via via kunnen krijgen. Voor zover ik het heb begrepen, worden de buizen gebruikt voor rollen folie. Ze waren in ieder geval zeer stevig.

De buizen waren gratis. Het hout (mdf 12mm) was 15 euro. Er kwamen 4 bussen pur bij kijken a 8 euro per stuk. De gatenzaag was 40 euro maar dat zie ik niet als een investering in dit project. Een kwalitatief goede zaag is in de toekomst ook nog vaak genoeg te gebruiken. Totaal bedroeg dus 87 (inclusief de gatenzaag) euro voor het blok met de buizen.

De onderkant is zoals je in het filmpje kan zien, met een gatenzaag gemaakt. 80mm, pasten net niet in de buizen dus met een hamer erbij zaten ze mooi klem erin. Vervolgens aan 4 kanten van de buis een spijkertje erin om de stop te zekeren.

Back
Bovenaan